Draadloze verbinding voor 2e televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 10.140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Heren,

Ik wist niet in welk in forum ik dit topic het beste kon plaatsen.

Het gaat om het volgende:
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om mijn 2e tv draadloos te verbinden op mijn kabelaansluiting.
Ik wil op deze manier voorkomen dat ik een hele dag zit te rommelen om een kabel naar mijn slaapkamer toe te leggen om tv te kunnen kijken :X

Ik heb deze producten al gevonden via de casema webshop maar er zijn nog een aantal onduidelijkheden voor me:

- Er wordt meestal gebruik gemaakt van de 2,4 ghz technologie, mijn draadloze netwerk draait ook op deze frequentie, zal dit dan extra invloed hebben op de stabiliteit van mijn verbinding?

- Zijn er ook zogenaamde kastjes die geen gebruik maken van een scart aansluiting maar een gewone kabelaansluiting?

- Staat deze technologie niet nog een beetje in de kinderschoenen? Ik wil natuurlijk wel een goed werkende verbinding en niet telkens sneeuw op mijn tv-scherm :)

BVD

• Vlassie1980
  • Nu online
*SCHOP* O-)

Verwijderd

tja, het beste resultaat krijg je natuurlijk door een goede kabel te gebruiken. Die 2,4Ghz band is weer onderverdeeld in kanalen, dus mocht het storen kan je altijd nog handmatig een ander kanaal voor je wifi kiezen.

Over de kwaliteit kan ik je weinig vertellen, maar laten we zeggen dat de verhalen niet allemaal even positief zijn.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:25
Ik heb zelf zo'n kastje voor mijn 2e TV en een draadloos netwerk, op zich werkt het redelijk maar verwacht geen DVD kwaliteit. Het is erg storingsgevoelig, dus goed uitrichten wil wel helpen maar als er veel beweging is in de "straal" dan krijg je snel strepen.
Ook het afstandsbedieningsignaal wil af en toe niet werken, maar als ik dan het kastje ietsje verplaats lijkt het wel weer ok te gaan..
Mijn draadloos lijkt niet te storen in dit huis, in mijn vorige huis gaf het wel problemen en zag ik strepen op het moment dat ik veel gebruik maakt van het draadloos netwerk.
Kortom een leuke hobby oplossing maar ik vind het niet echt fantastisch, in mijn volgende huis komt er gewoon weer een kabeltje ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Daarnaast kun je met die draadloze kastjes alleen een videosignaal overbrengen en een afstandsbedieningssignaal naar de andere kant sturen. Je zult deze dan bijvoorbeeld beneden op de videorecorder aan moeten sluiten, die dan weer als tuner fungeert.

Punctuality is the politeness of kings

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26

KingCrash

Angry Rabbit

Ik heb ook een tijdje gebruik gemaakt van zon 2.4ghz verbinding voor mijn TV.
Toen ik even tijd over had, snel een (goede) kabel naar mijn slaapkamer gelegd.
Dit had ik eigenlijk veel eerder moeten doen, de kwaliteit is echt veel beter dan het wireless signaal.
Ik had vooral last van ruis (liep de kat beneden had ik storing boven :S)
neeh kat de deur uit was geen optie...

Nu met een goede splitter en kabel heb ik veel beter beeld.

Angry Rabbit

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Kabeltje lijkt me ook beste oplossing. Als je bijv utp door je hebt liggen kun je deze eruit trekken en een andere kabel eraan doen vervolgens aan die kabel utp er weer door heen met coax. Niet meer dan half uurtje. Ik heb toen we verhuisden(er waren express loze leidingen gelegd overal coax en utp naar toe getrokken. Leidingen zien vaak te smal om ze in een knoop aan elkaar te doen. Dus ik wikkelde eerst coax en de doortrek draad om elkaar heen. Strak ducktape eromheen. en halve meter later nu utp erom wikkelen en weer ducktape :P. Zo krijg je geen knoop of bobbel waar ie blijft steken.

En over draadloos: kanalen kun je gewoon afstemmen je hoort geen storing te krijgen op je draadloze netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door CR35 op 06-02-2006 09:17 ]

• Vlassie1980
  • Nu online
Als ik bovenstaande replies lees denk ik dat ik toch maar ga prutsen met een kabel.

Ik heb welliswaar geen kat in huis maar dat klinkt idd aardig storingsgevoelig.
Bedankt voor al jullie reacties.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij de gamma kan je een signaal versterker kopen. Ik heb die nog niet getest, maar op deze manier hoop ik ook ongeveer 25 meter te overbruggen (weggewerkt)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Vlassie1980
  • Nu online
Gunner schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:59:
Bij de gamma kan je een signaal versterker kopen. Ik heb die nog niet getest, maar op deze manier hoop ik ook ongeveer 25 meter te overbruggen (weggewerkt)
Deze heb ik inderdaad ook gezien, nou ben ik niet al te optimistisch over de kwaliteit van deze producten.

Ik moet denk ik een afstand van ongeveer 10 meter overbruggen.
Ben alleen ff de prijs kwijt, was dit nou 50 eurie?

Weet verder ook niet of de gamma moeilijk doet als je een niet goed functionerend product komt terugbrengen?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nippletwister schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:14:
Deze heb ik inderdaad ook gezien, nou ben ik niet al te optimistisch over de kwaliteit van deze producten.

Weet verder ook niet of de gamma moeilijk doet als je een niet goed functionerend product komt terugbrengen?
Volgens mij was het laatst in de aanbieding voor 15 euro ofzo. Ik weet ook niet wat de kwaliteit is, heb het nog in de verpakking zitten, ga het over een paar weken testen.

Over het ruilen weet ik het niet, ligt een beetje aan de persoon bij de klantenservice. Andere artikelen die wel ongebruikt waren heb ik na 6 weken nog het geld van kunnen terug krijgen

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Heb ook zo'n ding staan. Werkt best goed imo. Nadeel is echter dat het inderdaad storingsgevoelig is. Als je een beetje in het signaal gaat staan krijg je inderdaad een hoop storing op het beeld.

Ook krijg ik rare dingen als ik m'n bluetooth op m'n pc activeer...

Conclusie: zeer handig apparaat, geeft best een mooi beeld en aan te raden indien je op een locatie zit die zeer moeilijk te bereiken is met kabel. Mocht je de mogelijkheid hebben om er toch met kabel te geraken, raad ik je toch aan om ff eentje te trekken. Is altijd beter en geeft geen storing :-)

edit:

Zal straks even merk posten van apparaatje die ik heb. Weet zo niet vanbuiten (zit op werk). Weet wel dat het een 250 euro gekost heeft...

edit:

Merk van doorzendapparaatje is Avshare :)

[ Voor 20% gewijzigd door Blacksnak op 06-02-2006 23:28 . Reden: geg. toevoegen ]

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:59:
Toen ik mijn kabel naar de zolder heb doorgetrokken heb ik er ook meteen een versterker tussen gezet. Een direct onderaan, vanwaar 1 naar tv beneden en 1 kabel omhoog. Op zolder nóg een versterker en daaraan twee tv's.

Het signaal gaf bij veel zenders toch nog vrij erge storing. Oplossing: die eerste versterker er gewoon tussenuit!

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
ze zijn er tegenwoordig ook voor de 5GHz, wel een tikje duurder, maar dan heb je ook wat...

overigens is de 2,4 versie ook als COAX versie beschikbaar.
kan de link ff niet meer vinden, maar ze kosten 65 eur.

uiteraard gaat de kabel qua preformance altijd boven alles.

pleh!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

McRubz schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:19:
Toen ik mijn kabel naar de zolder heb doorgetrokken heb ik er ook meteen een versterker tussen gezet. Een direct onderaan, vanwaar 1 naar tv beneden en 1 kabel omhoog. Op zolder nóg een versterker en daaraan twee tv's.

Het signaal gaf bij veel zenders toch nog vrij erge storing. Oplossing: die eerste versterker er gewoon tussenuit!
Dus met één versterker gaat het wel?

Verwijderd

Nippletwister schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:14:
[...]

Klopt die dingen zijn niet echt goed, de potmeters gaan meestal na een paar maanden stuk..

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:18:
[...]

Klopt die dingen zijn niet echt goed, de potmeters gaan meestal na een paar maanden stuk..
bedankt, ik moet deze nog gaan testen :)

• superdeef
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb nu enkele weken een Marmitek TV Anywhere en ben er best tevreden over. Enkel mijn draadloze muis lijkt beïnvloed te worden door het signaal. Misschien dat nog wat spelen met de kanalen dit verhelpt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 13:59

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij zoekt Nippletwister een oplossing om de complete kabel digitaal te transferren, de genoemde Gigavideo achtige setjes doen alleen 1 los videosignaal, bijvoorbeeld dat van een decoder of dvd speler. En die eerstgenoemde apparaten bestaan niet voor particulier gebruik vanwege de benodigde bandbreedte.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1