veel "back to desktop" problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 20:36

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
Ik heb de laatste paar weken veel problemen met spellen die na een aantal minuten terugklappen naar de desktop. Dit zijn Age of empires 3, empire earth 2, en Rise of Nations. Ik zie in het logboek bv het volgende:

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1000) in bron (Rise of Nations) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: patriots.exe; 3.2.11.2200; patriots.exe; 3.2.11.2200; 00038ea5.

Vanmorgen kwam de pc de post niet eens door, ik kwam niet eens in het bios. Na groot onderzoek, en alles opnieuw opgebouwd te hebben, kwam ik tot de ontdekking dat de scanner/USB de oorzaak was, want wanneer ik die usb er uit haal, boot de pc wel gewoon.

Ook kan ik een bootable cd niet meer opstarten, zonder in het bios de hd uit te zetten in de boot sequense.

Dit is wat ik gedaan heb:

-PC opnieuw opgebouwd
-XP opniew geinstalleerd
-Ander geheugen geprobeerd

Dit zijn de spec:
P4 1.8 ghz (niet oc)
ASUS P4S333 (laatste bios firmware)
2X 512 mb PC3200 kingston en V data
ATI club3D 9600XT (niet oc)
Maxtor 200Gb
WD 80 GB
Chieftech voeding 340 watt

Nu zat ik zelf te denken aan of de voeding, of het mobo. Temps zijn allemaal ok, zowel in het bios als met pc probe. Ook zie ik geen grote schommelingen van de spanningslijnen.

Alle hulp is welkom ;)

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Verwijderd

Met 1,8MHZ staat het niet gek ;)

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
Je zou bijna denken dat dat het probleem was,......aangepast ;)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
En als je je USB scanner eruit laat, kun je dan wel normaal gamen?

Zo ja, daar is je boosdoener :)

Verwijderd

Ik had ook wel eens zoiets gehad met mijn PC. Dat bleek een kapotte USB hub te zijn toen ik die er uit trok deed hij het weer. Dus Adyta kan misschien eens gelijk hebben.

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
adyta schreef op zondag 05 februari 2006 @ 03:10:
En als je je USB scanner eruit laat, kun je dan wel normaal gamen?

Zo ja, daar is je boosdoener :)
Helaas, ook dat helpt niks. Ik zal eens proberen iets andres in die usb poort te doen. btw het is de poort die op het moederbord zit.

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
Ik heb even een andere usb-hub geprobeert, een nieuwe, nog steeds hetzelfde. Volgens mij is de hub die op de mobo zit niet goed, want als ik in het bios zit en ik sluit de kabel aan, hang het bios. doe ik dit met die nieuwe hub, is het goed. btw die hub is aangesloten rechtreeks op het mobo

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik weet niet of er bij jou iets mis is gegaan tijdens de WinXP install, maar ik heb dit ook een keer gehad toen WinXP niet goed geinstalleerd was (een paar missing .dll's), door een hoop krassen op de cd ;) .

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
finsdefis schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:44:
Ik weet niet of er bij jou iets mis is gegaan tijdens de WinXP install, maar ik heb dit ook een keer gehad toen WinXP niet goed geinstalleerd was (een paar missing .dll's), door een hoop krassen op de cd ;) .
Dit ging bij mij allemaal goed,.....helaas zou ik zeggen

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is je geheugen wel goed test dat eens!

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1