Pc crasht maar geeft geen probleem

Pagina: 1
Acties:

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 08:45

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Goeie avond,

Sinds donderdag j.l. crasht mijn pc. Zonder het vermelden van een fout of wat dan ook. De pc loopt vast zelf tijdens het opstarten.

Wat heb ik al gedaan?
- Geheugen getest ( memtes)
- Hardeschijf getest ( maxtor tool)
- Temp gecontroleerd ( zelde als voorheen)
- 3x Windows install
- Hardschijf full format.( wat duurt dat lang bij 200 gig. )

De geteste onderdelen gaven geen prob. alles was pass.
Het installeren gaat goed ( WindowsXp sp2) daarna begint de probleem zelfs zonder dat ik er iets op heb geinstalleerd. 1x kwam ik zo ver dat ik zelf drivers kon installeren en Windows update kon doen (was gisteren). Maar nu de pc weer opnieuw te hebben gestart looptie weer vast screen freeze, weer geen fout melding of wat dan ook. Ik hou de pc altijd netjes bij met update's, virus scan. hitman pro en andere programma's.

Mijn spec's:

Asus A8N-E (laatste bios)
AMD 3500+ Venice
TwinMOS DDR PC3200 1 GB Dual-Channel Kit
ATI X800XT videokaart
Zalman 400Watt voeding
Audigy 2 ZS
Maxtor 200 GB

De onderdelen zijn allemaal nieuw gehaald eind Augustus 2005 . Heb nooit aan overklok gedaan.

Temp pc:

Cpu 30c
Mainbord 27c

Mocht er nog info missen vraag het maar.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Verwijderd

Één heel cruciale factor zie je over het hoofd: De voeding.
Wie verzekerd jou dat je voedingslijnen of de voeding zelf in orde is. Het kan ook zijn dat er veel pieken en dalen in je stroomnet zijn (rijtjeshuizen, flats, in de buurt van een groot bedrijf wonen). Dan is een spanningsbeveiliging beter.

Meet met een multimeter eens je voltlijnen netzolang tot je computer weer vastloopt.

Verwijderd

De voeding zou ik nakijken en ik zou het moederboard eens inspecteren op bol staande condensatoren

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:00:
Één heel cruciale factor zie je over het hoofd: De voeding.
Wie verzekerd jou dat je voedingslijnen of de voeding zelf in orde is. Het kan ook zijn dat er veel pieken en dalen in je stroomnet zijn (rijtjeshuizen, flats, in de buurt van een groot bedrijf wonen). Dan is een spanningsbeveiliging beter.

Meet met een multimeter eens je voltlijnen netzolang tot je computer weer vastloopt.
Hmm die is een goeie jammer dat ik geen mulitmeter heb. Maar het raare is net toen ik thuis was nu op werk startie op tot windows die laadt ook gewoon en loopt dan vast.Als ik een verse install van windows doet kom ik heel ver, gisteren zelfs zo ver dat ik het hele verhaal kon typen, windows kon updaten en drivers kon installeren. Maar om 02:00 uur toen ik thuis kwam en het opstarte kwam die tot windows en niet verder. Maar het raare is dat de muis het wel gewoon doet en de ene keer verder dan de andere keer laad.

Edit: Via bios gecontroleerd maar de waarde was allemaal binnen de grens.Als ik vanavond thuis ben probeer ik het wel met een andere voeding heb nog een Aopen 350 watt voeding liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door sekeroglan op 05-02-2006 14:13 ]

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:46:
De voeding zou ik nakijken en ik zou het moederboard eens inspecteren op bol staande condensatoren
Vanochtend de hele moederbord eruit gehaald en gecontroleerd niks te zien ook geen geur ofzo.
Pc opgestart met 1 geheugen erin start op maar als windows is opgestart freeze die. Nog steeds geen fout melding.Ook de andere geheugen geprobeerd weer niks. Zelfs in de veilige modus looptie vast.

Edit: sorry voor 2 berichten achterklaar kon beter edit gebruiken..

Verwijderd

Misschien heb je ook nog een ander videokaartje om mee te proberen?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Als het goed is kun je in de BIOS ook de voltages van je voeding uitlezen :)

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:01:
Misschien heb je ook nog een ander videokaartje om mee te proberen?
Dat is de enige die ik niet heb,maar het raare is dat ik tijdens het installeren geen problemen krijg maar alleen op het moment dat windows geladen is.

Als het goed is kun je in de BIOS ook de voltages van je voeding uitlezen

Ja dat heb ik ook gedaan en alles was in marge geen uitschieters of een te lage of hoge volt.

Persoonlijk denk ik dat het de harde schijf is, net ff een raptor 74Gb besteld morge maar ff testen. Geheugen is het niet want ook 2 andere geheugen's getest en de zelfde probleem. Ook een andere Windows install cd geprobeerd, installeren gaat perfect, daarna doe ik niks geen update of wat dan ook en looptie vanzelf vast.Raar dat het de ene dag doet en de andere dag niet.

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Vandaag een nieuwe hardeschijf gehaald ( Raptor 74 Gb ) aangesloten en nog steeds problemen. Alleen deze keer kom ik niet eens toe aan installeren. Het duurde 1 1/2 uur voordat ik bij scherm kwam dat windows zich aan het voorbreiden was voor installatie. Na 3 kwartier stond er nog steeds 39 min te gaan. Dus het is geen harde schijf probleem. En het is ook geen geheugen probleem want die werken gewoon op mijn andere systeem. Kan het de video kaart zijn? Is toch raar datie dan geen fout aangeeft.

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Probleem is opgelost het was een defecte moederbord, vandaag een nieuwe bord gehaald en het werkt weer perfect.

Bedankt voor de hulp.

Kan opslot.

Pagina: 1