[Windows partitie] Resizen

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb mijn Windows server 2003 partitie te klein gemaakt. Ik wil deze dus resizen. Ik ben op zoek geweest naar tools die dit kunnen, en zover ik weet kan alleen Acrodis disk director server dit karweitje zonder dat ik allees opnieuw moet installeren. Alleen een beetje jammer dat het programma 500 dollar kost, en dat je met de trial niets kan beginnen.

Nu is mijn vraag, is er nog een andere manier om mijn windows 2003 partitie te vergroten? Kan ik doen doen door de hdd in een andere pc met windows xp pro erbij in te zetten, en vervolgens met Partition Magix 8 de partitie resizen?

HELP!

Alvast bedankt,
Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 03:53

ThaHandy

Discovery Channel

partition magic kan dat, geen idee wat dat kost precies kost

/edit
uit faq:
Voor geavanceerde bewerkingen als resizen en mergen van partities kun je het beste kijken naar PartitionMagic, Paragon Partition Manager of de freeware the Partition Resizer.

aangezien ik dat niet graag doe "on the fly" kies ik liever voor een diskimage met ghost (naar 2e disk/DVD/CD/netwerk) en daarna de image weer terug zetten met aangepaste partitie grotes

[ Voor 204% gewijzigd door ThaHandy op 04-02-2006 22:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het eventueel partition magic gebruiken. Maak dan wel een goede backup, gezien PM het nogal vaak verneukt.

• Dark Wanderer
Om het even duidelijk te maken, partition magic installeert zich niet op W2003S!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Server Magic van powerquest kost geloof ik iets van 899 dollar, is tegenwoordig van Symantec en heet geloof ik: Symantec VolumeManager
http://www.symantec.com/P...odinfo&refId=834&cid=1020

Partition Manager 7.0 Server Edition van Paragon kost geloof ik iets rond de 299 dollar en werkt uitstekend op windows2000 server. Ik spreek uit ervaring.

http://www.partition-manager.com/corporate/server/

[ Voor 41% gewijzigd door John2B op 04-02-2006 23:18 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Heb dit zelf al eens gedaan met Partition Commander, kan ook dynamische disks resizen.
Niet duur (50 dollar) en vertrouw het een stuk meer dan partition magic aangezien die dit al meerdere keren verkloot had.

Het mooie van dit progsel is dat het vantevoren eerst een soort eigen checkdisk uitvoert om ervoor te zorgen dat er niks misgaat.

Systeem Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dark Wanderer schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:08:
Om het even duidelijk te maken, partition magic installeert zich niet op W2003S!
Maar je zou dit ook kunnen doen vanaf een willekeurige NTbak waar PM wel op draait.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Terw_Dan schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:49:
[...]

Maar je zou dit ook kunnen doen vanaf een willekeurige NTbak waar PM wel op draait.
Je kunt met Partition Magic vanaf een willekeurige NT Bak alleen de partities op die locale PC iets doen mits er GEEN Windows2000 server op staat (ook niet op een andere partitie als je dat bedoeld.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Dark Wanderer
Ik heb hier geen geld voor ;)

Ik zal wel even windows reinstallen, dat kost me minder tijd dan de andere manier met de betaalde software.

Het is gelukt nu!!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, je had er natuurlijk ook nog een partitie naast kunnen maken en in de volume manager van windows van het geheel een stripe-set kunnen maken. Dan maar 1 logische schijf over 2 partities, werkt ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1