Toon posts:

Afmelding KPN, tbv volledige VOIP-overstap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende..

Ik ben in het bezit van een fiberworld adsl verbinding (BBned ADSL en binnekort ADSL2+ ) Verder betaal ik per maand 50 euro aan KPN voor mijn telefoonverbinding, omdat mijn vriendin de hele dag zit te bellen.. Je begrijpt, dit is zonder van het geld, en daarom wil ik helemaal overstappen op VOIP(buster) middels mijn routertje van Draytek dat dat ook ondersteund.

Nu zijn de vragen:

Kan ik mijn KPN belplus abo opzeggen? Of kan dat niet ivm mijn fiberworld ADSL abo?>

Ik had ergens gelezen op dit forum dat ik mijn oude nummer kan behouden, tenminste dat staat me bij, als ik volledig overstap op VOIP en stop met KPN.. Is dat zo, of vergis ik me?

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan het beste je belplus omzetten naar belbudget a 9,67, dan hou je je nummer.
Zonder kpn abbo zal je 9.50 moeten betalen aan kpn voor de huur van de lijn, die je gebruikt voor je adsl.

[ Voor 11% gewijzigd door kamphuis op 04-02-2006 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik dan gebeld wordt, dan gebeurd dit dus op een andere telefoon dan de telefoon waar ik mee moet bellen over voip..

Dat lijkt me heel irritant. Of is het het beste om mijn eigen nummer nu dan te gebruiken (door te schakelen?) naar het voip nummer, zodat ik met 1 telefoon kan bellen, en gebeld worden zonder dat het geld kost?

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ook een oplossing is om uit te bellen via voip. En de rest via het normale KPN netwerk.
Bron: www.weert-online.nl
De Vigor 2200V VPN VoIP router, met een geïntegreerde voice module, beschikt naast één FXS poort over één PSTN loopthrough. Door deze ingebouwde PSTN loopthrough is het mogelijk om de reeds aanwezige analoge telefonie infrastructuur te integreren met VoIP. Uw bestaande analoge telefoonlijn sluit u aan op de PSTN loopthrough. Uw analoge telefoon sluit u aan op de FXS poort. U kunt dan met één en hetzelfde toestel zowel Voice over IP als via de KPN bellen. Met #0 en dan het telefoonnummer belt u via de KPN; met alleen het telefoonnummer (of snelkiesnummer) belt u VoIP.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmund op 04-02-2006 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edmund schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:59:
Wat ook een oplossing is om uit te bellen via voip. En de rest via het normale KPN netwerk.

[...]
Dat lijkt me ook interessant..
Maar die 9 euro per maand ben ik dus sowiezo al kwijt aan KPN... dat is wel jammer. Behalve dus als ik overstap naar kabel internet begrijp ik? Of is er nog een andere manier.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:04:
[...]

Dat lijkt me ook interessant..
Maar die 9 euro per maand ben ik dus sowiezo al kwijt aan KPN... dat is wel jammer. Behalve dus als ik overstap naar kabel internet begrijp ik? Of is er nog een andere manier.
Misschien IPB?

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit te duur is voor de TS :)

Verwijderd

Topicstarter
Edmund schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:59:

[...]
Het is niet dat ik dit geld niet gewoon heb liggen, in tegendeel.. Maar ik gun het de ratten van KPN niet, dat is het hele verhaal. Die 10e per maand kan ik overigens nog wel mee leven.

Verwijderd

Optibel: 12.95 p/m gratis meeste nummers
Pilmo: zoek ff op
De techniek met de Vigor 2200V VPN VoIP router kan ook met bestaande routers als je een ATA kastje erbij neemt. De goedkoopste (60-70 euro) pluggen alleen VOIP in, de iets duurdere (85-105) hebben ook een lifeline voor je bestaande KPN lijn. Zie topic over VOIPBuster.
Je zou daarmee kunnen beginnen, als je tevreden bent over de gratis VOIPBuster, dan haal je de angel eruit...
Via lifeline kun je dan kiezen voor KPN of VOIP (0900, 087 084 en oa mobiel zijn nl niet gratis via VOIPBuster).... VOIPBuster kost je 1.30 per 120 dagen als je via het 900 nummer opwaardeert..
Pagina: 1