Diverse tempertuursensoren. Los te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:55

Cass Casey

runs on cafeïne and sarcasm.

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag van 1 van mijn pc's de temperatuur kunnen meten van diverse onderdelen, zoals CPU, GPU, RAM, Video-RAM, chipset, harddisks, etc. Bestaat er een oplossing voor?

P.S. Kon niks vinden met de search, maar mocht er al een thread bestaan, dan is een linkje voldoende... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Cass Casey op 04-02-2006 19:13 ]

De koffie loopt. Sportiever wordt het niet vandaag.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat kan uiteraard, er zijn fancontrollers met ingebouwde temperatuuruitlezing, waarbij je de sensoren erbij krijgt. Moet je maar even Googlen ;).

• Cass Casey

Cass Casey

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie. Met wat speurwerk heb ik de Cooler Master Aerogate 2 en 3 ontdekt. Behalve het uiterlijk zie ik zo geen verschillen. Zouden dit goede oplossingen zijn of heb jij, danwel iemand anders, nog andere/betere adviezen?

Verwijderd

Ja, er is wel degelijk een betaalbare oplossing voor: Een lasertemperatuurmeter. Deze apparaatjes schijnen uiterst nauwkeurig hun werk te doen. Ik zeg altijd maar; meten is weten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt ook een losse voeler kopen. Kost niet veel. Ik kreeg er ooit eentje. Voeler + draadje voor op een MB-aansluiting die je kunt uitlezen.

ARME AOW’er

• Cass Casey

Cass Casey

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:56:
Ja, er is wel degelijk een betaalbare oplossing voor: Een lasertemperatuurmeter. Deze apparaatjes schijnen uiterst nauwkeurig hun werk te doen. Ik zeg altijd maar; meten is weten.
Je bedoelt gewoon een losse temperatuurmeter. Wel handig wellicht, maar ik wil er toch een paar vast in m'n kast hebben.
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:06:
Je kunt ook een losse voeler kopen. Kost niet veel. Ik kreeg er ooit eentje. Voeler + draadje voor op een MB-aansluiting die je kunt uitlezen.
Een losse voeler? Mmm... Geen idee hoe ik die dan moet aansluiten. Of uberhaupt waar te kopen. Ben helaas geen rasechte tweaker. Sorry. Maar goed. Bij de Aerogate zitten 4 sensoren. Daar heb ik genoeg aan. Ik wilde ook nog een Zalman koeler kopen voor m'n 9800Pro, dus dat gaat dan prima in 1 koop.

Bedankt allemaal voor de hulp.

[ Voor 9% gewijzigd door Cass Casey op 06-02-2006 20:57 ]

Pagina: 1