computer op een subnetwerk benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85991

Topicstarter
Hoi, ik heb het volgende:

Ik heb een kabelmodem, hierop zit een draadloze router aangesloten. Op de draadloze router kan de laptop connecten voor verbinding met internet.
Ook zit op deze draadloze router een andere router (geen draadloze) aangesloten. Op die router zitten twee pc's aangesloten.

Hoe kan ik vanaf de laptop connecten met één van de twee desktop pc's? Ik wil namelijk vanaf de laptop het beeld van de desktop over kunnen nemen. B)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:44

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Stel je eerste router heeft een private IP aan de buitenkant (bijv. 84.x.x.x) en een Public IP aan de binnenkant (bijv. 192.168.0.1)
Je tweede router heeft dan ten minste 1 IP adres aan de 'buitenkant' in de 192.168.0.x reeks (bijv.192.168.0.2) en een ander subnet aan de binnenkant (bijv. 192.168.1.1)

Wat je nu moet doen is de eerste router 'vertellen' hoe 'ie naar de tweede kkomt

Dit doe je met een Static Route.

Je voegt een route toe naar het subnet. Op een Windows PC zeg je dat Route Add <subnet> <Mask> < gateway IP> /p, dus route add 192.168.1.0 255.255.255.0 192.168.0.2 Op je router is dat router-specifiek. Maar in elk geval 'vertel' je tegen je router dat als 'ie naar adres 192.168.1.x wil, dat de data dan maar naar 192.1.68.0.2 gestuurd moet worden, en dat het apparaat daar het verder wel uit zoekt.

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, bedankt. Het is voor een buurman van mij. Ik ga het morgen even uitproberen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127584

DaRealRenzel beantwoord wel de vraag maar waarschijnlijk niet het probleem van de TS
Waarschijnlijk gaat het hier over huis tuin en keuken routers met een NAT firewall.
De enige router die hiervoor interessant is, is de router zonder wifi, dus die waar de desktops aan hangen.

Dan moet de gebruiker eerst de poorten voor RDP op die router/firewall open zetten en forwarden naar de juiste desktop.
Daarna kan je verbinden door het externe ip van de router op te geven.

Blijft over dat je op die manier maar 1 desktop kan benaderen. Om ook de tweede desktop te kunnen benaderen moeten er een extra set poorten geopend worden in een alternatief bereik die geforward worden naar de normale RDP poorten van de 2e desktop en de client naar die alternatieve poorten verbonden worden. Dit is gelijk weer een stuk lastiger maar eigenlijk meer iets voor het gewone netwerk forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:16

Kabouterplop01

chown -R me base:all

RDP =Relyable Datagram Protocol, maar je bedoelt vast en zeker remote desktop.
Niet echt PNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Anoniem: 127584 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:13:
DaRealRenzel beantwoord wel de vraag maar waarschijnlijk niet het probleem van de TS
Waarschijnlijk gaat het hier over huis tuin en keuken routers met een NAT firewall.
Uuuuhm, daar vergis jij je in NAT is GEEN firewall! Zoek maar na!

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:45
Nulnulnix schreef op zondag 05 februari 2006 @ 08:08:
[...]

Nee waarschijnlijk zit er op de router een firewall op het NAT gedeelte, het is dus geen één op één router die gewoon packets van het ene subnet naar het andere gooit. Het is dus waarschijnlijk een WAN router en geen LAN router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127584

Nulnulnix schreef op zondag 05 februari 2006 @ 08:08:
[...]

Hoewel ik je eigenlijk gelijk geef dat NAT niet te vergelijken is met een "echte" firewall, krijg ik als ik op google naar "NAT firewall" zoek 697000 resultaten.

Hieronder verschillende sites die proberen uit te leggen wat NAT is.

Een paar quotes
NAT can be thought of more as a passive firewall, it does ot actively protect or block.
However, if a packet comes to the NAT device that doesn't match with any request from your LAN, the packet is discarded and you never see it. So an internet probe of the public IP address never gets in. In this respect, it certainly does protect you from outside attack - and is basically doing the job of a firewall.
The ICSA Firewall Buyers Guide provides a good definition: (van een firewall)
Put simply, a firewall is a mechanism used to protect a trusted network from an untrusted network, usually while still allowing traffic between the two.
All properly configured NAT-based routers protect against the following types of attacks:
* Port Scans
* WinNuke (and other Port 139-based attacks)
* Smurf (protection against LAN Clients being used as part of the "Amplifier network")
* Connection or service requests that did not originate from the LAN side of the firewall.
Conclusie NAT voldoet aan de ICSA definitie van een firewall en houdt gewoon ongewenste problemen buiten de deur. Dat bv een Statefull Inspection Firewall meer kan dan de veiligheid die NAT biedt maakt NAT misschien niet zo'n beste keuze voor veiligheid, maar dat wil niet zeggen dat een NAT router geen firewall is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:16

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Een NAT router is geen firewall!
NAT is een mechanisme om een (sub)netwerk/ ip adres te vertalen naar een ander (sub)netwerk/ ip adres..
Een firewall is een mechanisme welk wordt gebruikt om poorten desgewenst open of dicht te zetten, naar een (sub)netwerk/ ip adres of device in dat (sub)netwerk/ ip adres. Niet te verwarren PAT (port address translation) welk wordt gebruikt om 1 op 1 poorten te forwarden (mappen) naar een adres op een geNAT (sub)netwerk / ip adres.

En zoasl koffie hieronder aangeeft; de enige juiste definitie van een router: een router verbindt ongelijke netwerken met elkaar, op een manier zodat de ongelijke netwerken met elkaar kunnen/mogen communiceren. (8>

[ Voor 107% gewijzigd door Kabouterplop01 op 05-02-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Over de discussie dat NAT een firewall is : onzin!
Volgens diezelfde gedachtengang zou je als je GEEN pc aan je internet verbinding hangt dus ook een firewall hebben :?

NAT is een oplossing voor iets wat normaal niet kan; alleen daar waar je dat opgeeft zal hij die specifieke pakketjes doorsturen naar een vooraf geconfigureerd adres.
Het is dus niet zo dat alles tegengehouden wordt behalve die regels maar : niets werkt TENZIJ het in de regels staat.

Maar goed, dit is dezelfde discussie als dat de huidige generatie een internetverdeeldoosding (een NAT'ter) meteen bestempeld als 'router'

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_/-\o_ hallelujaa...... 8)7

Bedankt voor de reacties allemaal. Het lijkt nu wel een soort debat waar ik nu nog maar weinig over begrijp :/

Maar wat moet ik nou precies doen om dit op te lossen? Moet ik op de firewall NAT inschakelen? Het gaat idd om een huis tuin en keukennetwerkje. Hij wil ook maar vanaf zijn laptop naar één desktop kunnen connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Anoniem: 85991 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:41:
_/-\o_ hallelujaa...... 8)7

Bedankt voor de reacties allemaal. Het lijkt nu wel een soort debat waar ik nu nog maar weinig over begrijp :/

Maar wat moet ik nou precies doen om dit op te lossen? Moet ik op de firewall NAT inschakelen? Het gaat idd om een huis tuin en keukennetwerkje. Hij wil ook maar vanaf zijn laptop naar één desktop kunnen connecten.
Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25

ST10©DE

Dus.............

Waarom is een tweede router nodig? hij kan de dekstop toch ook gewoon op de eerste (draadloze) router aansluiten? Tekort aan poorten? gebruik een switch ipv een 2e router. Misschien kan je 2e router instellen dat deze alleen als switch functioneert.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Pagina: 1