Toon posts:

Lcd werkt op ene videokaart wel en op andere niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude pc staan AMD 700 met een Ati 8500 LE erin.
Dit deed het altijd goed op mijn 15 inch lcd-tje van de medion, maar sinds kort krijg ik geen beeld meer.
Nu heb ik het beeldscherm aan mijn mainstream pc gehangen (P4 met een 9800pro) en hier werkt het scherm wel gewoon op.
Toen mijn 19inch lcd op mijn oude AMD 700 aangesloten en tot mijn verbazing werkte dit wel gewoon.
Dat houdt dus in dat de videokaart niet stuk is maar het beeldscherm ook niet :?
Het vreemde is dus dat het scherm het altijd heeft gedaan op deze pc en nu ineens niet meer.
Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen?
Iets met het RGB signaal oid ? ik heb echt geen idee meer.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:13
Al met resolutie en refreshrate gespeeld? Ik denk dat je het daar moet zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vermelden dat dit al gebeurd nog voordat windows e.d. geladen wordt, dus biosscreen enz. wordt ook niet weergegeven.
Heeft dus verder niks met de resolutie te maken lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Heel apart dit, de cmos ge-reset en ik krijg weer beeld op mijn 15 inch.
Iemand enig idee hoe het kan dat na een cmos reset het beeldscherm het wel weer doet en daarvoor niet, terwijl ik er met een ander scherm helemaal geen last van had ?

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Heb het zelf ook eens gehad , andere kabel ertussen en probleem opgelost (kabel werkte wel op een andere tft monitor, met dezelfde pc)