Toon posts:

Radeon 9800 pro Elko stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met mijn videokaart (Hercules Radeon 9800 pro).
toen ik vanmorgen bij het booten van mijn pc de melding kreeg dat ik mijn voedingskabel niet goed zou hebben aangesloten op mijn videokaart vond ik tot mijn verbazing een klein onderdeeltje onderin de case.
Na wat navraag te hebben gedaan bleek dit een elko te zijn maar geen van de 3 door mij gezochten elektronica zaken kon mij vertellen wat voor elko het was.
Opzich een kwestie van even laten solderen zullen sommige nu denken, echter een van de pootjes van de elko is zo kort afgebroken dat dit niet te verlengen of te solderen is.

Aan de boven kant van de elko staat:

470
JFK
302

Afbeeldingslocatie: http://img439.imageshack.us/img439/1953/herc9800proscanfront8tk.th.jpg

*click* Ik heb rechts boven aangegeven om welke elko het gaat.

Wie o wie kan mij vertellen wat voor een soort elko dit is en waar ik deze eventueel kan verkrijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 16:51 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

is hier er gewoon spontaan afgevallen ? ik weet niet hoe oud de kaart is maar gevalletje garantie wellicht ?

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:59:
is hier er gewoon spontaan afgevallen ? ik weet niet hoe oud de kaart is maar gevalletje garantie wellicht ?
Ik heb deze kaart ongeveer 3 jaar geleden gekocht dus helaas geen garantie, hij heeft waarschijnlijk al een tijdje "los" gezeten aangezien ik zo nu en dan spontaan deze foutmelding kreeg, verder nooit bij nagedacht en gewoon de reset knop ingedrukt. :'(

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

kan je echt niet bv een klein draadje aan de elko solderen (2x dan) en die weer op de card ? je kan hem bv op de kop op de andere plakken en zo met korte draadjes werken. Opzich als je een kaal stukje van de draad in de elko nog kan zien kan je er wel een los draadje aan krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 04-02-2006 17:05 ]