isp/netwerk verbinding hostingprovider probleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Topicstarter
Ieder internetter die niet via XXX adsl netwerk wel bij de servers van 1 YYY hosting providers kan komen. en de XXX netwerker gebruikers verder wel gewoon internetten. alleen verbinding naar YYY is instabliel. Om de zoveel mintuten timeouts van 5 seconden tot enkele minuten..

Helpdesk ISP ZZZ is geen optie *alle ISP's op dat XXX netwerk ver hebben het zelfde probleem* ze zeggen dat het probleem bij XXX ligt danwel YYY hostings (dat snap ik)
danwel bij YYY hostingprovider die dan alle verkeer van XXX tegenhoud? of houdt XXX alle verkeer naar YYY hostingsprovider?
in iedergeval wat moet/ kan ik doen om dat te verhelpen/ probleem opgelost te krijgen
2 week terug was het zelfde probleem ook al aan de gang, heeft 2 dagen geduurd en ik zie het in de toekomst somber in dat om de 2 week niet fatsoenlijk kunnen kletsen op ts/ventrilo, ftp/(game-) serverbeheer en gamen zelf natuurlijk.

*het gaat nu al een uurtje goed ... euh afkloppen*

blijft het zo wel slotje vrij? zonder namen e.d.?

XXX=kpn
YYY=kdiss
ZZZ= planet (in mijn geval,maar zou net zo goed xs4all, hetnet of een andere isp kunnen zijn die via kpn adsl netwerk de klanten van internet voorzien)

[ Voor 9% gewijzigd door kless op 04-02-2006 17:39 . Reden: verzoekje om de namen ]

http://www.adf-hq.nl

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik zou het met namen handiger vinden eigenlijk...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 23:28
Dit is geen klacht richting een specifieke provider/netwerk beheerder, de namen kunnen er in mijn ogen gewoon bij.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik zou eerst eens een berg tracerts naast elkaar leggen, om te kijken of YYY danwel de slechte link "kan" zijn. Ik weet dat er onder bepaalde netwerks meer hops nodig zijn naar bepaalde sites, zo is mijn verbinding (webcam/msn transfer) erg slecht met mijn vriendin in singapore, terwijl iemand in belgie hier totaal geen last van heeft. (een 5kb/s vs goeie 90kb/s).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
traceroute output heeft alleen zin als je van hetzelfde moment hem hebt vanaf beide kanten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je KDISS al gebeld?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kless

kless

Topicstarter
Hoe weet jij dat :o

Deze keer (nog) niet. Vorige keer wel met ze gebabbeld. zagen niks vreemds of andere problemen. en toen kon ik ook al niet bij KPN terecht.* dit was toen het probleem zich al niet meer voordeed* het gaat nu ook alweer 2 uurtjes goed.

C:\tracert 193.138.204.165
Bezig met het traceren van de route naar 193.138.204.165 via maximaal 30 hops

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 8 ms 8 ms 9 ms 195.190.249.61
3 12 ms 11 ms 12 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.169]
4 14 ms 13 ms 12 ms nikhef.openpeering.nl [195.69.144.189]
5 18 ms 17 ms 17 ms openpeering.kdis.nl [82.150.153.126]
6 18 ms 19 ms 18 ms 193.138.204.165

De trace is voltooid.

• kless

kless

Topicstarter
Ik ben niet zo bekend met het internet genbeuren. Maar ik weet wel dat het niet normaal is dat er mensen van 1 netwerk niet op 1 bepaalde adressrange kunnen komen.
Wat het echte probleem is weet ik ook niet.
Maar ik zou het wel fijn vinden dat ik niet timeouts krijg naar 1 hostings provider.
(als in: opeens "de helft" uit ventrilo/teamspeak en uit de gameservers)

Pagina: 1