Welke mogelijkheid mbt digitale tv

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 13:20
Ik woon particulier boven een sportschool. Deze sportschool heeft op dit moment een eigen antenne aansluiting (1 antenne ingang via Casema)
Op dit moment zitten er via allerlei versterkers en splitters zo'n 15 tv's in totaal op. Waaronder 2 van mij in mijn ruimte (woonkamer+slaapkamer).

Jullie kunnen je voorstellen dat het beeld niet echt super is te noemen na deze 15 aansluitingen op alle tv's.
Nu ben ik aan het kijken naar de mogelijkheid voor digitale tv voor mezelf. Echter de antenne ingang is dus niet van mijzelf en ik betaal dus op dit moment ook niet aan Casema. Dit doet de huisbaas.

Nu zijn er een aantal mogelijkheden nl. TV van KPN via de ether. Of wat ik van de Casema begrijp is een box aanschaffen welke ik in mijn huidige antenne aansluiting kan prikken waardoor ik gebruik van van het digitale signaal op de lijn. Het analoge signaal blijft ook bestaan voor alle overige 14 tv's. Klopt dit? Maar werkt zo'n box ook na aansluiting van een aantal bestaande splitters cq. versterkers? (of dienen deze verwijderd te worden wat dus in mijn situatie niet kan?)

Dan nog een leuke, ik heb ook een Media Center PC met TV kaart. Hierop zit een beamer aangesloten waarmee ik op dit moment ook tv kan kijken op de muur. Ook in bagger kwaliteit op dit moment. Daar deze pc geen scart ingang heeft, maar enkel RF hoe kan ik deze laten meedoen op een digitale tv mogelijkheid??

Ik ben benieuwd naar jullie reacties daar ik in een wat andere situatie zit wat dit aangaat.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Charlie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:18:
Ik woon particulier boven een sportschool. Deze sportschool heeft op dit moment een eigen antenne aansluiting (1 antenne ingang via Casema)
Op dit moment zitten er via allerlei versterkers en splitters zo'n 15 tv's in totaal op. Waaronder 2 van mij in mijn ruimte (woonkamer+slaapkamer).

Jullie kunnen je voorstellen dat het beeld niet echt super is te noemen na deze 15 aansluitingen op alle tv's.
Nu ben ik aan het kijken naar de mogelijkheid voor digitale tv voor mezelf. Echter de antenne ingang is dus niet van mijzelf en ik betaal dus op dit moment ook niet aan Casema. Dit doet de huisbaas.

Nu zijn er een aantal mogelijkheden nl. TV van KPN via de ether. Of wat ik van de Casema begrijp is een box aanschaffen welke ik in mijn huidige antenne aansluiting kan prikken waardoor ik gebruik van van het digitale signaal op de lijn. Het analoge signaal blijft ook bestaan voor alle overige 14 tv's. Klopt dit? Maar werkt zo'n box ook na aansluiting van een aantal bestaande splitters cq. versterkers? (of dienen deze verwijderd te worden wat dus in mijn situatie niet kan?)
Ik weet niet of zo'n box ook nog na 1 of meer analoge splitters/versterkers werkt.
Maar even wat anders: Je kijkt nu dus 'illegaal' Casema kabel? Kijk maar uit. :P
Als je digitale TV van Casema wilt, dan gaat je dat in ieder geval een maand abbo kosten.
Casema legt in dat geval een eigen aansluiting voor je neer zodat je niet meer meelift op die van de sportschool, wat van oorsprong toch al niet mag.
Dan nog een leuke, ik heb ook een Media Center PC met TV kaart. Hierop zit een beamer aangesloten waarmee ik op dit moment ook tv kan kijken op de muur. Ook in bagger kwaliteit op dit moment. Daar deze pc geen scart ingang heeft, maar enkel RF hoe kan ik deze laten meedoen op een digitale tv mogelijkheid??
Op een ontvanger van TV van KPN zit naast de SCART ook een RF uitgang, zodat je bestaande hardware met alleen maar een RF ingang ook kan blijven gebruiken.
Als ik je verhaal zo lees, schat ik in dat als je overstapt naar TV van KPN je beeld sowieso sterk verbeterd.
Wil je echt scherp, dan moet je digitale TV van Casema hebben, maar daar is het prijskaartje ook anders van.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties daar ik in een wat andere situatie zit wat dit aangaat.
Over KPN's DTV bestaan al een paar goedgevulde en al bijna overjarige topics:
KPN begint met Digitale TV

Alles kan stuk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Wat casema betreft:
Zo'n box werkt prima achter allerlei splitser, maar je moet wel een goed signaal hebben.
Aangezien je analoge signaal al slecht is, kan je er vanuit gaan dat je digitale signaal zeer slecht is (of helemaal geen beeld).

Het is toch echt de zaak het analoge signaal te verbeteren.
Bijvoorbeeld dmv een kabelversteker in de meterkast.

Digitale tv zal je op je beamer niet zomaar lukken.
Wil je dit wel, dan zal je voor je beamer een eigen decoder (en bijbehorend smartcard) moeten aanschaffen en dan moet je beamer voorzien zijn van minimaal een composiet aansluiting.
Maar ook hiervoor geldt, je signaal moet wel goed genoeg zijn.

Wat kpn betreft:
De decoders hiervan ken ik niet. dus of de rf aansluiting ook werkelijk de digitale zenders doorgeeft kan ik je niet vertellen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 05-02-2006 01:26 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

job schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:24:
...
Wat kpn betreft:
De decoders hiervan ken ik niet. dus of de rf aansluiting ook werkelijk de digitale zenders doorgeeft kan ik je niet vertellen.
Ja dat doet ie. Waarom zou er volgens jouw anders een RF uitgang opzitten?

Alles kan stuk.

• job

job

remco_k schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:28:
Ja dat doet ie. Waarom zou er volgens jouw anders een RF uitgang opzitten?
Om het digitale ingangskanaal van je antenne door te lussen naar een tweede decoder... Ik zeg maar wat :)

Zo werkt het met de kabeldecoders namelijk wel. Wil je met je kabeldecoder kijken naar digitale tv, dan heb je minimaal een composiet aansluiting op je tv nodig. die rf aansluiting doet niets anders dan het binnenkomende signaal van de coax weer doorsturen.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 05-02-2006 01:30 ]

• Charlie932
Dank voor jullie antwoorden... en tja wat het "illegaal" kijken betreft.... gebeurt dat niet in elk studentenhuis? Hier is het niet anders.... 1 ingang, welke vervolgens tig keer wordt gesplitst en naar diverse vertrekken wordt gestuurd.
De huisbaas betaald de aansluiting, en wij huren all-inn. Dus in principe betaal ik ook wel.

Maar ik zal eens even kijken wat ik ga doen.... nog even wat sites afstruinen

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

Eigenlijk zou het eerlijker zijn als je het signaal eerst wordt gesplitst in 1 voor de sportschool en 1 voor jou. Voor digitale TV van Casema is dit zoiezo wel nodig anders krijg je veel te veel artifacts. Overigens is digitaal niet perfect. Via de ether is de birate erg laag ingesteld, bij kabel gaat dit nog wel. Echt perfect is via de schotel en dan heb je gelijk ook heel veel kanalen. Je kan dan gemakkelijk een DVB-S kaartje in je compu gooien en heb je direct het MPEG-2 signaal wat je op kan slaan. Nadeel van een schotel is dat lelijke ronde ding buiten....

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-02 20:36
je vergeet de vaak best hoge aanschafprijs...
Digitale TV van KPN ziet er best goed uit. Heb het bij een aantal mensen inmiddels gezien en ondanks dat er compressie opzit was er vrijwel niks op aan te merken . Je moet wel je onvangst goed hebben is dit niet het geval loop je wel kans op dat je verlies krijgt..

Digitale TV van Casema moet zoals andere al melden naar mijn weten bij het hoofdpunt van de aansluiting (in de sportschool dus) en dan heeft de rest naar mijn weten of ook meteen digitale tv of geen TV...

• job

job

Cave_Boy schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:58:
Digitale TV van Casema moet zoals andere al melden naar mijn weten bij het hoofdpunt van de aansluiting (in de sportschool dus) en dan heeft de rest naar mijn weten of ook meteen digitale tv of geen TV...
Nee zo werkt het niet helemaal. Met digitale tv van casema heb je per tv een decoder nodig.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:29

Wildfire

Joy to the world!

job schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:29:
[...]
Om het digitale ingangskanaal van je antenne door te lussen naar een tweede decoder... Ik zeg maar wat :)

Zo werkt het met de kabeldecoders namelijk wel. Wil je met je kabeldecoder kijken naar digitale tv, dan heb je minimaal een composiet aansluiting op je tv nodig. die rf aansluiting doet niets anders dan het binnenkomende signaal van de coax weer doorsturen.
Inderdaad. Die digitale kastjes hebben een RF-aansluiting puur om het analoge kabelsignaal door te lussen naar andere apparatuur. De digitale zenders zelf worden bijna altijd via SCART doorgegeven.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Lijkt me dat digitale TV (dvb-c) voor jou geen optie is vanwege alle splitters.

Schotel is het mooiste maar je hebt dan wel hogere aanschafkosten. Digitenne is goedkoper maar is minder van kwaliteit, wat vooral zichtbaar is op grote TV's + dat je maar een beperkt aantal zenders hebt.

• Charlie932
Omdat mijn analoge casema antenne er ook naast blijft bestaan is digitenne wellicht toch de beste en zeker goedkoopste oplossing. Of het beeld ook goed blijft op een beamer ga ik wel proberen. Het is vast wel beter dan wat ik nu heb.... hoop spikkels!

Pagina: 1