ADSL2+ Modem (xs4all KPN)

Pagina: 1
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025
Ons adsl abbo (@work) is eindelijk geupgrade naar adsl2+ alleen trekt de huidige modem het maar tot 8200kbps down. We hebben nu een speedtouch 510 die alles forward naar onze interne server waar ISA 2004 als firewall + router fungeert (firewall van modem staat uit). Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe modem die alles doorstuurt richting de ISA server. Of de modem in bridge modem laten draaien, echter kom ik overal tegen dat dit niet mogelijk is met KPN (?).

Ik had zelf al de Linksys ADSL2MUE (http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=604) gevonden echter is dit alleen een optie indien bridge mode werkt met kpn. Kan iemand bevestigen of bridge mode wel of niet werkt met KPN adsl?

Als bridge mode niet mogelijk is moet alles zonder problemen door gelaten kunnen worden richting de ISA server zoals dit nu ook het geval is met de speedtouch.

Iemand suggesties voor een modem?

• GF
Lees net dat het bridgen mogelijk kan worden gemaakt met dhcp of sip spoofing.
Echter vind ik hier alleen info over voor de speedtouch modems. Ik zat dus al te kijken naar de Alcatel SpeedTouch 516. Iemand hier ervaringen mee?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Vaak kun je door je isp contract te verlengen een nieuw modem krijgen. Ik had zelf xs4all en kreeg een speedtouch 546 voor gratis bij verlenging met een jaar. Dus als jullie niet van plan zijn om voorlopig van adsl provider te wisselen zou ik dat doen.

• GF
zandpaddo schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:56:
Vaak kun je door je isp contract te verlengen een nieuw modem krijgen. Ik had zelf xs4all en kreeg een speedtouch 546 voor gratis bij verlenging met een jaar. Dus als jullie niet van plan zijn om voorlopig van adsl provider te wisselen zou ik dat doen.
Dat zou idd heel mooi zijn. Echter wil ik wel van te voren weten of bridged of spoofing mogelijks is

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

GF schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:11:
[...]

Dat zou idd heel mooi zijn. Echter wil ik wel van te voren weten of bridged of spoofing mogelijks is
Voor zover ik weet kun je bij NAPT bij default server een ip opgeven waarheen het modem alle poorten doorstuurt. (Zelfde als bij de 510). Is dat wat jij bedoelt?

• GF
zandpaddo schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:14:
[...]

Voor zover ik weet kun je bij NAPT bij default server een ip opgeven waarheen het modem alle poorten doorstuurt. (Zelfde als bij de 510). Is dat wat jij bedoelt?
Zo doen we dat nu idd maar daar hangen een aantal nadelen aan die we nu meteen opgelost willen hebben. Dit zijn:
1) Performance. In bridged mode (of dmv spoofing) zou de modem sneller moeten werken
2) FTP connecties droppen af en toe en duurt 5-20 min voor mensen weer kunnen connecten. Dit ligt aan de modem volgens een collega.
3) HTTP connecties van buitenaf krijgen af en toe inlog scherm van modem. Inloggen werkt gelukkig niet maar dit zou niet moeten kunnen. Alcatel heeft gezegt dat dit door de NAT forwarding komt echter een oplossing geven ho maar.

Vandaar de vraag of iemand met deze modem dhcp of sip spoofing werkend heeft. Na een hele dag zoeken lijkt me bridge mode uitgesloten.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

je kunt met het 716 modem 1 pc (of router/server/fietsband/whatever) in hyperNAT gooien. Dat apparaat komt dan in de DMZ, en krijgt het ip van de buitenwereld, en is compleet open naar het internet.
Dus soort van bridge. Eventueel andere apparaten zitten niet in die HyperNAT, en zitten gewoon via NAT op de buitenwereld.

De 546 kan dit volgens mij ook, en bridge werkt volgens mij zelf ook, de optie zit iig wel in de setup/firmware, en is ook gewoon aan te zetten.

Krijg je een 546 met dezelfde firmware als een 716, dan zit daar ook die HyperNAT optie in.
Pagina: 1