PCI Netwerkkaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OppFox
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-01 18:49
Ik heb gister een nieuwe PCI netwerkadapter gekocht, omdat mijn oude na ongeveer een kwartier 'wegviel'.
Het probleem is alleen dat het systeem de kaart niet herkent. Ik kan hem bijvoorbeeld ook niet terugvinden in het tabelletje wat de pc aan het begin van het opstarten weergeeft met alle PCI-apparaten die in de pc zitten, dus het BIOS herkent hem ook niet. Ik heb geprobeerd om het BIOS te flashen, ik heb hem in alle sloten geprobeert (inclusief waar mijn half-werkende netwerkkaart eerst zat), met en zonder netwerkkabel, en ik heb hem al omgeruilt voor een nieuwe, welke precies hetzelfde probleem vertoont.

Ik gebruik een schone installatie van Windows 2000 Server, en een AOpen AX63 Pro moederbord. Het netwerkkaartje zelf is een UPspeed 10/100mbit Ethernet Adapter.

Iemand een idee wat er mis is, of wat ik fout doe?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Probeer hem is in een andere computer? Aangezien je een moederbord verwisseling nog niet hebt gehad... :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

dit lijkt me de kwestie van de nieuwe PCI kaart met twee gleufjes in een oud slot. had ik ook met mijn serverplan, maar het mobo zag de hele wifi kaart niet.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• OppFox
webfreakz.nl schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:34:
Probeer hem is in een andere computer? Aangezien je een moederbord verwisseling nog niet hebt gehad... :)
Als ik een andere computer bij de hand had, had ik dat al gedaan, maar helaas alleen 3 notebooks..
powerflux schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:39:
dit lijkt me de kwestie van de nieuwe PCI kaart met twee gleufjes in een oud slot. had ik ook met mijn serverplan, maar het mobo zag de hele wifi kaart niet.
Betekend dit dat ik gewoon dat kaartje niet kan gebruiken, en ik beter naar een (tweede hands?) ouder kaartje op zoek kan?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
mocht je in de buurt van den bosch wonen, kom eens langs, dan grabbel ik wat oude NICjes bij elkaar en mag je uitzoeken :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• OppFox
0siris schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:45:
mocht je in de buurt van den bosch wonen, kom eens langs, dan grabbel ik wat oude NICjes bij elkaar en mag je uitzoeken :)
Bedankt voor het aanbod, maar woon ik zo'n beetje aan de andere kant van Nederland :X

Edit: Misschien dat je er eentje kan opsturen? (Ik betaal de verzendkosten wel..)

[ Voor 13% gewijzigd door OppFox op 04-02-2006 15:57 ]

Pagina: 1