Toon posts:

Welke software kan ik het beste nemen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu zelf eindelijk een eigen server bouwen, qau hardware weet ik het al wel, maar nu de software nog.
Ik zoek software (liefst gratis natuurlijk) die makkelijk in het gebruik is.
Voor de FTP verbindingen neem ik Bulletproof FTP server, dit vind ik een zeer makkelijk en overzichtelijk programma.
Voor het hosten van mijn eigen webste en een paar van de famillieleden schijnt Apache een prima stukkie software te zijn, dus dan gaan we die maar nemen.
MAAR......
het laatste stukje van de puzzel moet nog worden opgelost. Ik wil de server ook gebruiken zodat ik (en andere gebruikers) vanaf iedere lokatie kunnen inloggen op de server, en bestanden meteen kunnen gebruiken of veranderen zonder via FTP eerst alles heen en weer te slepen.
Ik dacht aan de ingebouwde VPN mogelijkheid van Windows XP, maar die kan slechts 1 gebruiker per keer toegang geven tot de server dus daar heb ik niets aan.
Wie weet wat hiervoor het beste gebruikt kan worden ????

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat had je zelf al gezocht :?
ik denk toch dat VPN de enige oplossing is in dit geval - maar dan heb je wel iets als W2k3 server nodig, die ondersteunt meer VPN's tegelijk :)

Verder niet echt PNS dit, meer SA :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad al naar VPN aan het kijken geweest, maar er zijn zoveel produkten te vinden dat het er niet makkelijker op maakt. Bovendien heb ik er een paar gedownload en geinstalleerd, maar echt makkelijk zijn ze niet. Ik had ook een programma gevonden dat Hamachi heet, die is werkelijk supersimpel, maar in de twee weken dat ik dit nu gebruik al vele malen de verbinding weg bij hun, dus dat is weer niet betrouwbaar...
Als iemand dus een makkelijk te installeren software produkt kent, hoor ik dat heel graag
Ik kan Windows server 2003 Enterprise van iemand overkopen voor een vrienden prijs, maar is dat een makkelijk programma ???
en geeft dat geen conflicten met andere serverprogramma's zoals die bulletproof en apache.
nu is die laatste wel gratis, maar straks koop ik de windows server 2003 en bulletproof, blijkt dat weer niet samen te gaan en heb je weer geld weggegooid.

( ps, indien het mogelijk is kan dit topic wel verplaatst worden hoor als ie in de verkeerde groep staat)

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 14:00
Allereerst is W2K3 geen programma maar een OS ;) In W2K3 kun je het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil. Daarnaast lijkt het me verstandig om in W2K3 standaard gebruik te maken van de IIS webserver.

Bulletproof zal overigens correct werken op een W2K3 machine :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, W2K3 dus !
installeren en vervolgens is het allemaal makkelijk in te stellen ?
dus inkomende verbindingen etc. etc. ?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:08:
Ok, W2K3 dus !
installeren en vervolgens is het allemaal makkelijk in te stellen ?
Dit lijkt me een mooi beginpunt om eens te gaan lezen...lezen...lezen en nog eens te lezen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Tja..... als nu mijn engels eens goed was zou ik er misschien veel van begrijpen :'(
maar helaas is dat dus niet

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tikje richting Software Algemeen, dit is totaal geen PNS inhoud

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:28:
Tja..... als nu mijn engels eens goed was zou ik er misschien veel van begrijpen :'(
maar helaas is dat dus niet
Hoe kan je dan Bulletproof configureren? (Of is er een Nederlandse versie van?)

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
A: heeft bulletproof veel plaatjes die het allemaal wat verduidelijken
B: is er een prima handleiding op internet te vinden in het nederlands die het heel duidelijk stap voor stap uitleggen
Dezelfde handleiding kan ik ook wel vinden voor Apache, maar nu dus de W2K3 nog

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[rml][ 2003]Howto: Setup VPN server[/rml]
Eigenlijk een kwestie van de configure my server wizard volgen verder..alleen IIS FTP kan misschien even problemen opleveren maar daar zijn genoeg online tutorials over te vinden :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit is weer eens een vette link !!!! hier kan ik wel wat mee.
Laatste vraagje nog even voor ik heerlijk ga stoeien met W2K3.
Het VPN gedeelte wat besproken wordt, biedt dat met de W2K3 server wel de mogelijkheid om meerdere gebruikers tegelijkertijd gebruik te laten maken van de VPN server ??
In Win XP Pro zelf is dit blijkbaar gelimiteerd aan 1 gebruiker per keer, en er moeten 4 of 5 gebruikers tegelijk het netwerk kunnen gebruiken vanaf verschillende lokaties

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kan inderdaad.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1