pc uit geluid aan

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maquis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

maquis

Maak je niet te sappel........

Topicstarter
Ik ben wat aan het prutsen met mn dreambox/pctvkaart/mediapc.

Ik heb mijn dreambox via svhs naar mn pctv kaart lopen, en heb prima beeld via showshifter en dscaler.
Mijn geluid loopt van mn dreambox naar mijn line-in van mijn pc.

Dit werkt allemaal perfect. Maar nu sloot ik mn pc af om wat hardware veranderingen aan te brengen. Pc gaat uit, dus mijn geluid via mn dreambox gaat uit. Allemaal zoals ik voorspeld had, ware het niet dat ik toch nog geluid hoor door mn boxen. welleswaar heel zacht, maar toch geluid.

Nu trek ik de conclusie dat mijn pc zijn volume uit zet voor hij afsluit. Kan ik dit ook voorkomen, zodat ik toch geluid heb zonder dat mn pc aan staat?

GruB God

• maquis

maquis

Topicstarter
Hmm awfull quiete here.

GruB God

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:29

Wildfire

Joy to the world!

Zolang je de stekker niet uit je PC trekt, blijft er altijd nog een laagspanning op diverse componenten staan. Zodoende kan op een audiokabel ook nog wat spanning blijven staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 04-02-2006 22:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Dit is volgens mij gewoon overspraak...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

maquis schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:08:...
Nu trek ik de conclusie dat mijn pc zijn volume uit zet voor hij afsluit. Kan ik dit ook voorkomen, zodat ik toch geluid heb zonder dat mn pc aan staat?
Dat je nog geluid hoort terwijl je pc uitstaat is inderdaad een soort overspraak.
Ik denk niet dat je dat via je geluidskaart voor elkaar kan krijgen.

Wat je wel zou kunnen doen is zelf een omschakeling met kleine relais bouwen die bij het uitzetten van je pc omvallen zodat het geluid van je dreambox hard om de geluidskaart heengaat.
Kost een paar euro, denk en soldeerwerk.

Alles kan stuk.

• maquis

maquis

Topicstarter
hmm. ff zoeken dus naar wat leuke schematjes. Opties? anders slotje !

thanx guys.

preciate it

GruB God

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Je kunt natuurlijk ook voortaan via het netwerk opnemen vanaf de Dreambox, dat is nog in perfecte kwaliteit ook!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Er zijn ook moederborden die het afspelen van muziek toestaan zonder dat de hele PC opstart (instellen in BIOS). Wellicht dat daarbij ook Line-in ondersteund wordt.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Pagina: 1