[XP-Home] Alles traag, programmas hangen*

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb op het moment enkele serieuze problemen met windows xp home edition. Zodra ik de computer opstart krijg ik keurig de aanmeld venster van de gebruikers te zien. Zodra ik op 1 van de gebruikersnamen klik op in te loggen beginnen de problemen.

Gebruiker 1 : druk op inloggen -> traag -> windows bureaublad zichtbaar (alleen achtergrond plus applicaties die zichtbaar op de desktop moeten zijn) heel taakbalk blauw (zit vast) alle applicaties die ik opstart lopen uiteindelijke vast (via taakbeheer->uitvoeren)

Gebruiker 2 : druk op inloggen ->traag -> alles start redelijke goed op -> alle applicaties lopen vast.

Afmelden bij alle gebruikers loopt uit op een vast loper
Aanmelden loopt ook redelijk vaak vast bij alle gebruikers.

Ik heb geen idee wat hiervan het probleem is en wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Lijkt wel alsof windows gewoon ineens stopt met laden of uitvoeren. Ik krijg ook geen error bericht te zien.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:16
Wat gebreurt er als je in veilige modus inlogt (F8 tijdens boot)? Gaat het dan nog zo traag?

Ben je aan het overclocken geweest, heb je nieuwe hardware geïnstalleerd, heb je een virus (Veilige modus en dan scannen)? Welke processen laden op de achtergrond in Normale Modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
usgaap1976 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:33:
Wat gebreurt er als je in veilige modus inlogt (F8 tijdens boot)? Gaat het dan nog zo traag?

Ben je aan het overclocken geweest, heb je nieuwe hardware geïnstalleerd, heb je een virus (Veilige modus en dan scannen)? Welke processen laden op de achtergrond in Normale Modus?
Ik kan probleemloos in veilige modus komen en heb het idee dat het dan alsnog redelijk traag gaat, wanneer ik dan een mp3 probeer af te spelen met winamp is het resultaat ook een vast loper. Achtergrond van de desktop is zwart.

Ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd en ben ook niet aan het overclocken geweest. Ik kan ook geen vreemde processen vinden die geladen zijn. Heb de virus scanner laten draaien op de systeem mapen zoals C:\windows C:\program files\ en C:\documents and settings en kreeg daar bij het begin een melding in de log van de virusscanner dat de memory niet gescanned kan worden omdat de kernel service niet geladen is. Virus scanner is op het moment nog bezig.

Meest recente items dat ik geinstalleerd heb is de nieuwste ATI videokaart drivers dag of 1 . 2 geleden maar dit heeft tot nu toe niet gelijd tot zulke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Ik heb even gekeken in voorgaande topics over dit probleem.

1 - Leeg de prefetch folder (C:\Windows\Prefetch\*.*)
2 - Uitvoeren=>cmd=>msconfig=>Opstarten, alle niet-noodzakelijke services uitzetten
3 - Welke anti-virus heb je? Het kan voorkomen dat Norton moeite heeft bij het opstarten.
4 - Schijf gedefragmenteerd?
5 - Computer druk aan het zoeken is bij het opstarten naar apparaten in nabije omgeving?
6 - Dit werkte bij mij;

Had SP2 kaal gedownload van Microsoft. Computer deed er tijden over om op te starten. Om de een of andere reden deed-ie weer normaal toen ik SP2 un-installde en een dynamische up-date deed bij windowsupdate.microsoft.com. Heb je SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
SP2 is geinstalleerd en als antivirus product NOD32. Probleem bij afmelden is dat zodra ik een gebruiker afmeld en het dus vast lijkt te lopen de veranderde gegevens niet worden opgeslagen. Als voorbeeld kan ik geven dat wanneer ik een windows thema verander het bij de volgende boot gewoon de voorgaande thema er nog is. Enige manier om ook in mijn gebruikers account te komen is via veilige modus, andere gebruikers kom ik nog-net met moeite erin.

Drivers van ATI heb ik al verwijdert en er draaien nu drivers op volgens apparaat beheer van oktober '05. maar dit heeft niet geholpen. Verder heb ik ook alle externe programmas log gekoppeld evenals extra interne HD's maar tot nu toe geen resultaat.

Ik begin nu te denken dat enige oplossing is Win Xp home herinstalleren in de hoop mijn data op de 2e HD te backupen en resterende data op de 1e HD intact blijft. Of als extra zekerheid Win '00 te installeren naast de herinstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Ik zou naast deze installatie niet nog een installatie van windows XP maken.
Waarschijnlijk heb je dan nog steeds het zelfde probleem of nog steeds het eventuele virus.
Je kan het natuurlijk wel doen om even je data te backuppen, maar als laatste nieuwe installatie gewoon op een schone geformatteerde schijf zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
NOD32 lijkt me het probleem niet, uit mijn ervaring gebruikt-ie een minimum aan systeem geheugen. Uit jouw verhaal begrijp ik dat de voorgaande tips niet hebben geholpen en je ook geen virus hebt gevonden :X ?

Heb je toevallig deze post al gelezen? Misschien kan het programma Bootvis je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Laatste poging voordat ik aan reinstall begin.

Alle programma's zoals WMP10 / Winamp / Du-meter crashen terwijl overige programmas prima werken. Waar kan de fout liggen dat windows zo vreemd doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik begin even met je topic titel aan te passen - "Kritieke problemen" zegt helemaal niks over je eigenlijke probleem en dat helpt niet mee als we een goede topic titel willen hebben :P

Wat bedoel je met een vastloper als je bv. geluid afspeelt? Het programma loopt dan zelf vast maar je PC draait gewoon door? :)

Heb je al eens je harddisk getest met een diagnostics tooltje (soms de oorzaak van trage PCs) en al eens je geheugen getest met memtest86 (soms de oorzaak van vastlopers)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:44:
Ik begin even met je topic titel aan te passen - "Kritieke problemen" zegt helemaal niks over je eigenlijke probleem en dat helpt niet mee als we een goede topic titel willen hebben :P

Wat bedoel je met een vastloper als je bv. geluid afspeelt? Het programma loopt dan zelf vast maar je PC draait gewoon door? :)

Heb je al eens je harddisk getest met een diagnostics tooltje (soms de oorzaak van trage PCs) en al eens je geheugen getest met memtest86 (soms de oorzaak van vastlopers)? :)
memtest86 gedraaid en geen errors kunnen vinden. Met vastlopers bedoelde ik meer alle programma's inclusief windows xp bij aanmeld/afmeld gebruiker en afsluiten nadat iemand is ingelogged.

Inmiddels een 2e xp geinstalleerd op een 2e hd en alles werkt weer perfect. Ik zelf zit te denken dat de oorzaak een virus is :? of gewoon een corrupte windows met mogelijke oorzaak een update van een applicatie ofzo.

Wat een gedoe, dit heeft mij ongeloofelijk veel onnodige tijd gekost.

Pagina: 1