Toon posts:

netwerk kaart werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met het volgende probleem:

Ik heb een internetdeel server en 2 clients in een utp netwerk met een gewone 8 poorts hub enzo...

Nou werkt de netwerk kaart in de 1e client (192.168.1.2) dus niet. :( ;(

Ik heb de instellingen van 't netwerk bekeken, staat allemaal goed, kaart is goed geinstalleerd, maar hij komt niet op 't netwerk om onbegrijpelijke reden.
Ik kan 'm ook niet pingen ofzo vanaf m'n server.

Waar kan dit aan liggen??

Edit: alle computers in het netwerk draaien op Win98SE, en in de nietwerkende client zit zo'n goedkoop RealTek kaartje, hij heeft altijd wel gewerkt trouwens...

Verwijderd

die realtek is gewoon fuckt-up, dus laat die client gewoon een nieuwe kaart kopen. Koop WEL weer een realtek natuurlijk.
c u |:(

Verwijderd

Topicstarter
hmmm volgens mij ligt het niet aan de kaart, ten eerste omdat ik die pas 3 weken heb, en ten 2e omdat een andere kaart 't zelfde probleem gaf... ;(

• Hades-333-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 21:35

Hades-333-

Het komt zoals het komt

lijkt mij een duidelijk geval van kabelbreuk
of heb je ook al een andere kabel geprobeert

Verwijderd

Of een rotte poort op je hub!
Als je met een andere kabel het zelfde probleem hebt, probeer dan eens op een andere poort!! (beste is nog gewoon te switchen met een poort waarvan je zeker weet dat ie het doet!!)
Wat ook wel eens een probleem wil zijn is dat sommige hubs 10/100 Mbit zijn maar dat die niet per poort is, maar gelijk voor alle poorten op de hub.
Hebbie dus een kaart met 10/100 Mbit autosensing kan het zijn dat de andere kaarten van de andere PC's op 10Mbit werken en die ene op 100Mbit wil (of andersom uiteraard) draaien. Dat wil ook wel eens het probleem zijn voor een goede verbinding.

Verwijderd

Check led's op je hubje? als deze wel brand nog geen garantie voor goede kabel (zelf ook gehad)
Probeer een los kabeltje maar eens...
Geen type fout in het IP adres (168.192 of 192.168)
ALLE instellingen gecheckt?

suc6 *D

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Probeer:
- netwerkkaart verwisselen met andere client.
- kabel verwisselen met andere client.

Zijn alle getalletjes weg goed getypt :?

Ik had laatst ook een vaag prob. wat bleek:
ip adres was 192.169.1.25
had dus moeten zijn: 192.168.1.25
(dus 168 ipv 169).
Daar ben je lang naar op zoek :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Goed hubje?

10MBit kaart werkt nog steeds niet op een 100MBit hubje...|:(

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op maandag 22 januari 2001 13:36 schreef bruutman_ het volgende:
Goed hubje?

Erg goedkoop hubje dan... mijn 100mbit hub kan prima met 10 mbit overweg... je moet het alleen niet combineren :(

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
Lampje op de HUB brandt wel... dus ik zelf dacht dat 't dan niet aan de kabel kan liggen... maar ik zal het even nakijken... en ik zal deze NIC ff in een andere client stoppen, kijken of et dan werkt... iig bedankt tot zover!

eneuhh...........
Op maandag 22 januari 2001 13:36 schreef bruutman_ het volgende:Goed hubje?

Op maandag 22 januari 2001 00:44 schreef -SpikE- het volgende:
[..]
hij heeft altijd wel gewerkt trouwens...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 14:28 schreef Freggel_United het volgende:

[..]
Erg goedkoop hubje dan... mijn 100mbit hub kan prima met 10 mbit overweg... je moet het alleen niet combineren :(
ZELFS combineren kan, ik heb eens een miniLANparty gehad bij iemand thuis, 100mbit hub, en een paar 100mbit kaartjes, en een paar 10mbit kaartjes, ging prima, t netwerk draait dan wel op 10mbit... maargoed... 't kan wel :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 22:05

mvds

Totally awesome!

Je kan hem niet pingen vanaf de server, maar kan je hem wel pingen op zichzelf. (beetje l*llig omschreven maar je snapt het wel denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm rotte poort op m'n hub is het niet... ff andere kabel proberen nu...

edit: kabelbreuk is het ook niet... hub en kabel zijn dus prima, ik ga nu de niet werkende kaart in een andere client installeren... ff kijken of dat wat duidelijkheid oplevert...

Edit2: Hmmm ik zie nu trouwens achter op de netwerk kaart het rode lampje constant branden en soms knippert groen, en dan gaat rood uit...

Verwijderd

Topicstarter
okee... ik heb nu een andere NIC in zitten in de client die niet werkt... en 't werkt nog niet... dus aan de NIC ligt 't niet lijkt mij dan, aan de hub ook niet, kabel is ook goed... andere client doet het ook prima, dus 't probleem zit 'm in die ene client dacht ik dan zo... iemand nog suggesties....??

Verwijderd

Topicstarter
oke, wat ik nu heb gedaan... ik heb die client het IP 192.168.1.1 gegeven, 't IP wat de server al heeft dus... als ik die client boot krijg ik op de server een foutmelding dat er een corrupt IP is in het netwerk, afkomstig van kaartadres bla bla bla, dat kaart adres is dus van de kaart die in de client zit... hieruit kan ik dus opmaken dat ze wel 'contact' hebben... vreemd of vreemd :? :?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Post es effe al je netwerkinstellingen en welk Os je draait
(dus ip adres/range, netmask en evt andere inst.). Check vooral ook of ie niet per ongeluk dezelfde computernaam heeft als een andere bak in je nertwerk .. of dat je mischien per ongeluk een ander subnet (netmask) ingesteld hebt ... 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
goed.. ik heb kabel van @Home

Server:
1 3Com NIC op de kabel die werkt prima
1 RealTek NIC met UPT kabeltje naar m'n hub (ook prima) met de instellingen:
IP 192.168.1.1
SubnetMask: 255.255.255.0

Client 1 (de niet werkende):
1 RealTek NIC met UTP kabeltje naar m'n hub.
Instellingen:
IP 192.168.1.2
DNS: 192.168.1.1
DNS: 212.120.66.194
Gateway: 192.168.1.1

Client 2 (de prima werkende):
1 RealTek NIC met UTP kabeltje naar m'n hub.
Instellingen:
IP 192.168.1.3
DNS: 192.168.1.1
DNS: 212.120.66.194
Gateway: 192.168.1.1
Precies 't zelfde als client 1, alleen ander IP uiteraard

Dit alles (3 PCs) draait allemaal op Win98SE

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Ok .. twee mogelijkheden over denk ik ..

- Kan je client 1 vanaf client 2 pingen?? en andersom??
Zo ja, check de firewall /ipmasq / router instellingen van je server die als gateway draait.

- @home gebruikt subnet 255.255.248.0 .
Dat is dus als standaard op de server ingesteld (DHCP of manual maakt nie uit .. moet gewoon (althans in de stad waar ik woon..).

- Je netwerkkaart is brak.

probeer zoor de zekerheid nog eens een cross-linked kabeltjes tussen de server en client1. Zonder hub dus.. 8-)

Je zult zien dat het uiteindelijk weer zo'n klein kut dingetje of instellinkje is ..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
De nietwerkende client is op geen manier te pingen en is ook niet aanwezig in 't netwerk op wat voor manier dan ook...

Netwerk kaart is prima, andere netwerk kaarden in die PC geven hetzelfde probleem

En over dat subnet... ik heb alleen intern een subnet ingesteld van 255.255.255.0

Die netwerk kaart voor @Home doet 't prima

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Heb je niet een conflict met irq of io-adressen ofzo.

Btw; een knipperend rood lampje is niet goed. ik dacht dat gelezen te hebben. Maar dat is dus foute boel.

Edit: Ja dus dat heb je wel geschreven, maakt die utp-kabel wel goed kontakt met die kaart. En zitten alle aders wel goed.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm lampje doet 't wel normaal nu...

Hij geeft geen IRQ conflicten aan, maar wat wel een beetje vreemd is vind ik:

In de bios staat 't PCI slot op auto
De tabel tijdens 't opstarten geeft IRQ 11 aan.
Windows geeft IRQ 5 aan........

Volgens een vriend van me is dit normaal omdat Windows anders met IRQ's omgaat dan 't BIOS

EDIT: Ja kabel maakt overal goed contact...

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Misschien is je PCI slot brak??

of zoiets?

btw.

ik zie dat je DNS1 op 192.168.0.1.1 hebt staan,
Ik heb dezelfde opstelling als jou(ook @home) maaru, ik moet toch echt
dns1:212.120.66.194
dns2:212.120.66.195
(kan zijn omdat natuurlijk andere config heb)

[edit]
je kunt de bios wel op manual zetten
en dan IRQ adres forceren in bios
suc6

www.kuiphuis.nl

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik denk dat het wel iets met het kaart te maken heeft.

Had ik namelijk ook heel vaak. Als ik eens in de maand weer eens met een schone ghost-image mijn comp verfrist, werkt de netwerk+stuff niet meer. Na nog een paar keer ghosten lukt het opeens weer wel :? :?

Dus toch maar even naar mediamarkt een andere 10/100mbit kaartje voor een tientje gehaald en nooit meer dat probleem gehad.

Nu nog even van die Target-kaart op m'n laptop vervangen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
't is voor mekaar... alle instellingen waren prima... maar ik heb m'n NIC ff gewisseld met de NIC van m'n server... en alles werkt weer zoals het hoort... vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag :? :? :? :? :?
Pagina: 1