Toon posts:

[XP] "Edit" programma associatie veranderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Als ik in XNView (grafische bestanden bekijken) een bestand wil bewerken, kan ik middels de F4 toets de "associated editor" starten, in mijn geval (volgens mij is dit standaard zo) is dit MSpaint.exe, dus ergens in WindowsXP is paint als standaard editor verbonden met bv. bmp of jpg bestanden.
Dit zou ik willen veranderen in een ander programma bv. canvas (ACDsee)
Dus ik wil de standaard editor voor grafische bestanden wijzigen in een ander programma, waar zou ik dit kunnen regelen?
Ik heb al met powertoys gekeken, maar niks gevonden.
groeten en alvast bedankt, John

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Eigenschappen van het pictogrammetje doen, dan "Openen met Wijzigen", of in het snelmenu: "Openen met, > programma kiezen" kiezen. :)

3 4 keer dezelfde reactie lol.

[ Voor 55% gewijzigd door MensionXL op 04-02-2006 14:11 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:59
Rechterklik op het bestand, kies voor 'openen met', selecteer het gewenste programma en vink aan 'dit programma altijd gebruiken....'.

Verwijderd

je kunt als het niet al te veel type's bestanden zijn, een type bestand opzoeken welke je wilt veranderen.

bv een .bmp, rechter muisklik op het bestand,
de keuze "openen met" aanklikken,
daarna "programma kiezen" aanklikken,
het juiste programma kiezen,
en het vinkje "dit programma altijd gebruiken"aanvinken.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je bedoelt gewoon een sneltoets :?
Volgens mij moet je de eigenschappen van het icoon (van de .exe) bekijken en dan bij sneltoets jouw desgewenste toets selecteren ;) En iets op standaard zetten doe je: shift + rechtermuiskop op het bestand -> openen met -> programma selecteren en op het vinkje klikken (dit type bestand .....)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Alvast bedankt voor de snelle reactie, maar dit is echter niet de oplossing voor mijn probleem, het openen van grafische bestanden heb ik inderdaad via "altijd openen met" geregeld. ik heb daar dus voor het programma XNView gekozen, dat werkt dus prima.
Het probleem is, dat in XNView een optie zit om middels de F4 toets de getoonde afbeelding te openen in de standaard editor.
Deze "standaard editor" word door het programma volgens mij overgenomen uit een instelling in Windows, en dat zou ik willen veranderen?

GRTZ John

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:59
Al gekeken bij "Tools / open with"?
(in xnview, uiteraard)

[ Voor 35% gewijzigd door zetje01 op 04-02-2006 18:31 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel eventjes aan - de Windows versie staat er niet in en we zouden dat toch wel heel erg graag terugzien in je topic titel :)

Verder - als de hierboven aangegeven oplossingen niet werken kan je eens kijken naar RegEdit, HKEY_CLASSES_ROOT, .jpg, je ziet dan onder "Default" iets staan (bv. jpgfile). Als je dat liever niet doet kan je ook naar een command prompt gaan, assoc .jpg intypen en kijken wat daar uitkomt (dat is hetzelfde).

Ga vervolgens terug naar HKEY_CLASSES_ROOT, zoek jpgfile op, klap die even open, ga naar "Shell", naar "Edit" en dan naar "Command". Hierin staat het programma wat er van uit Windows uit gebruikt wordt om je bestand mee te bewerken :)
Pagina: 1