"NTLDR ontbreekt
Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten."
Een bekende foutmelding waar een hoop documentatie over te vinden is.
Ik hoop zelfs zoveel dat ik dingen over het hoofd zie. Het probleem namelijk is dat ik al voor de derde keer in een half jaar tijd dit probleem krijg bij dezelfde computer, en ik noch een oplossing, noch een preventie ervoor heb gevonden.
- En het wordt nogal irritant om elke keer windows opnieuw te installeren -
Het betreft een windows XP pro, SP2 installatie met meerdere user accounts. Het systeem wordt vaak gebruik en gaat wel een paar keer op de dag uit en aan.
Het geheel draait op een
PIII 933mhz, 512mb sdram, maxtor 80 gb 7200rpm
Extra Cmedia geluidskaartje, extra firewire kaartje
Geforce 4 ti 4200 64mb
Lacie 250GB extern, usb hub + 8 in 1 kaartlezer
Op dit moment is de installatie dus weer beschadigd.
Wat heb ik allemaal al gedaan om dat te verhelpen?:
-chkdsk (beschadigde sectoren check)
-fixboot en fixmbr
-bootcfg /rebuild
-schijf in andere computer hangen en ntldr, ntdetect.com vervangen
-http://tinyempire.com/notes/ntldr-dutch.htm cd-rom image gemaakt en alle 10 de opties geprobeerd.
-Kabel van de cdrom spelers gebruikt om daar de schijf aan te hangen
En het werkt allemaal niet ...
Maar voordat ik weer heerlijk 10 uur bezig ben met alles weer te installeren wil ik graag hier nog even aankloppen. Destemeer omdat het dus regelmatig gebeurd.
Ben ik iets vergeten te doen? Zijn er nog opties? Kan ik misschien via een andere computer de winxp bestanden nalopen om te kijken of er niks hersteld kan worden?
Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten."
Een bekende foutmelding waar een hoop documentatie over te vinden is.
Ik hoop zelfs zoveel dat ik dingen over het hoofd zie. Het probleem namelijk is dat ik al voor de derde keer in een half jaar tijd dit probleem krijg bij dezelfde computer, en ik noch een oplossing, noch een preventie ervoor heb gevonden.
- En het wordt nogal irritant om elke keer windows opnieuw te installeren -
Het betreft een windows XP pro, SP2 installatie met meerdere user accounts. Het systeem wordt vaak gebruik en gaat wel een paar keer op de dag uit en aan.
Het geheel draait op een
PIII 933mhz, 512mb sdram, maxtor 80 gb 7200rpm
Extra Cmedia geluidskaartje, extra firewire kaartje
Geforce 4 ti 4200 64mb
Lacie 250GB extern, usb hub + 8 in 1 kaartlezer
Op dit moment is de installatie dus weer beschadigd.
Wat heb ik allemaal al gedaan om dat te verhelpen?:
-chkdsk (beschadigde sectoren check)
-fixboot en fixmbr
-bootcfg /rebuild
-schijf in andere computer hangen en ntldr, ntdetect.com vervangen
-http://tinyempire.com/notes/ntldr-dutch.htm cd-rom image gemaakt en alle 10 de opties geprobeerd.
-Kabel van de cdrom spelers gebruikt om daar de schijf aan te hangen
En het werkt allemaal niet ...
Maar voordat ik weer heerlijk 10 uur bezig ben met alles weer te installeren wil ik graag hier nog even aankloppen. Destemeer omdat het dus regelmatig gebeurd.
Ben ik iets vergeten te doen? Zijn er nog opties? Kan ik misschien via een andere computer de winxp bestanden nalopen om te kijken of er niks hersteld kan worden?
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "