[Feature] Moeten users hun eigen topics kunnen sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:34

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ps ik weet niet of dit hier thuis hoort

klinkt misschien heel raar, maar zou het niks zijn als users op hun eigen posts een slotje kunnen gooien ?
niet dat de mods hun werk niet doen hoor :)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Waarom zou een user z'n eigen topics op slot moeten gooien? Alleen "slechte" topics gaan op slot. Goede topics die voor de user die het topic starte zijn opgelost gaan niet op slot en ik zie ook geen reden waarom die op slot zouden moeten gaan. Daarnaast kan de discussie voor de topicstarter al zijn afgelopen terwijl andere mensen nog vrolijk bezig zijn. Het zou dan zonde zijn als zo'n topic door de topicstarter opslot gezet zou worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Creepy op 04-02-2006 13:49 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En de topicstarter is op zich niet de "baas" in zijn topic, hij is toevallig degene die de eerste post gemaakt heeft, maar daar hoeven verder geen privileges aan te hangen toch? :)
Wat lijkt jou het voordeel precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dergelijke discussies horen niet in SM; maar in LA :)

SM > LA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een discussie is dat je als TS iets vraagt of een stelling poneert. Indien een user dan vervolgens geconfroneerd wordt met een andere mening dan de zijne, heeft deze in de discussie dus de facto VETO-recht, want hij kan immers integraal het topic sluiten.

Indien het een vraag is en de TS zijn topic sluit omdat hij een antwoord heeft, kan een andere user hetzelfde probleem hebben maar het antwoord enigszins onduidelijk. Indien het topic dan op slot staat, kan de user met vrijwel hetzelfde probleem niet in vrijwel hetzelfde topic vragen naar de nuance.

Een derde bezwaar is dat zodra je het knopje 'submit' indrukt, Tnet de eigenaar is van de verzonden info. Tnet is dan wel juridisch verantwoordelijk (vandaar dat warez verboden zijn) maar heeft daarmee tenminste ook wel enige vaste basis: het eigendomsrecht is dan niet zo dat GoT het bezit is van 100k+ gebruikers. En de hiermee verbonden implicatie is dus wel dat de gebruiker niet meer eigenaar is van het topic en zodoende eigenlijk niet specifiek het recht heeft om er een slotje op te plaatsen.

Ofwel, de redenen om het niet te doen zijn wel degelijk aanwezig. Maar goed, het is een discussie, dus ik nodig dan uit tot redenen waarom het wel zou moeten (kunnen).

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 04-02-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 19:11

Jaymz

Keep on moving !

Ecteinascidin schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:36:
Tnet is dan wel juridisch verantwoordelijk (vandaar dat warez verboden zijn)
Ohw, *Jaymz dacht dat dat anders zat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou ja, als je het taaltechnisch bekijkt klopt dat idd. Het mag niet (volgens.... BUMA?) en wij handhaven dat verbod ook, zodoende is het hier ook verboden :)

Er zijn echter enkele dingen die officieel ook verboden maar op GoT gewoon mogen. Ik denk hierbij aan het algemene rookverbod in openbare gelegenheden: je mag hier in LA echt wel gewoon roken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Als een gebruiker zijn eigen topic op slot wil hebben kan hij daarvoor vrij eenvoudig een mod aanspreken. Die zal dan wel beslissen of het reden genoeg is om het topic op slot te gooien. Als er nog een relevante discussie gaande is kan hij die opsplitsen of het topic openlaten. Het voordeel dat er een mod tussen zit is dat hij een goede discussie niet zal afkappen. De gebruiker heeft nog wel de mogelijkheid om zijn topic op slot te laten doen. Dus tja, zelf vind ik het niet een hele belangrijke feature.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet er niet aan denken dat de topicstarter 'zijn' World of Warcraft, Gamecube, Flight Simulator of ander groot topic kan sluiten als het topic in zijn ogen niet goed loopt.

Ook voor kleinere topics lijkt het me niet wenselijk. Er komt vaak genoeg iemand langs die na het oplossen van zijn probleem zegt 'sluit het topic maar', terwijl het best kan zijn dat er anderen me hetzelfde probleem zijn en een andere oplossing nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat het idee op kleine fora's best goed kan werken, maar ik vrees dat GoT te groot is en teveel verschillende soorten mensen hier komen om zoiets altijd goed te laten werken, ik ken om heel eerlijk te zijn geen groot forum welk deze functionaliteit heeft, maar misschien vergis ik mij ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 19:11

Jaymz

Keep on moving !

Ecteinascidin schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:32:
Nou ja, als je het taaltechnisch bekijkt klopt dat idd. Het mag niet (volgens.... BUMA?) en wij handhaven dat verbod ook, zodoende is het hier ook verboden :)
...willen we niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nog wat weegt imho nog steeds zwaarder imho. Mgoed, da's offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:42:
klinkt misschien heel raar, maar zou het niks zijn als users op hun eigen posts een slotje kunnen gooien ?
ach, je kan altijd vragen via een topic report of je topic dicht kan, echter de modjes zullen dat vaak niet doen en als het mee zit krijg je dan vast wel de mededeling dat het niet nodig is dat je topic dicht gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 23:14
moto-moi schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:52:
Ik denk dat het idee op kleine fora's best goed kan werken, maar ik vrees dat GoT te groot is en teveel verschillende soorten mensen hier komen om zoiets altijd goed te laten werken, ik ken om heel eerlijk te zijn geen groot forum welk deze functionaliteit heeft, maar misschien vergis ik mij ? :)
Wat ik wel vaak tegenkom op andere forums (/fora), maar niet op GoT aanwezig is, is de mogelijkheid om je topictitel te wijzigen. Heeft vrij weinig met dit topic te maken, maar ik (en meer mensen met mij waarschijnlijk) zou dit toch wel een goede feature vinden.

Ja, het is heel makkelijk om even een topictitel aan te vragen in een TR, maar toch is het een stuk makkelijker en sneller om je topictitel zelf aan te kunnen passen. Om misbruik te voorkomen kan je bijvoorbeeld de mogelijkheid geven om éénmalig binnen 24 uur na de opening van het topic de titel te kunnen wijzigen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Het is trouwens een misvatting dat op topics waar de oplossing is gevonden een slotje moet. Daar is het slotje niet voor. Misschien heeft een dag of een week later iemand (of misschien de TS zelf) er nog wel een vraag over.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

^^^ precies, en daarom gaan opgeloste topics normaal nooit op slot, en is deze optie van users zelf slotjes mikken ook overbodig :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik denk inderdaad dat er weinigen van overtuigd zijn dat het nuttig is als een gebruiker op eigen houtje zijn topic kan sluiten als hem dat belieft. Afgezien van spookverhalen over juridische kwesties denk ik dat het praktisch gezien meer nadelen dan voordelen heeft, om naast moderators ook users hun eigen discussies te kunnen laten beëindigen.

Zoals mOrPhie zegt, worden slotjes op GoT steeds minder gebruikt om 'afgehandelde' topics dicht te maken: steeds vaker wordt een beroep gedaan op gebruikers om zulke topics gewoon rustig af te laten zakken naar beneden. Slotjes worden dan ook meer een gereedschap om ontspoorde discussies te beëindigen als er geen reden meer aan is met editen etc. Dat lijkt me bij uitstek een taak voor moderators, dus het lijkt me in dat opzicht verstandig om de zaak te laten zoals hij is.

Topictitel editen is misschien wel een overweging waard, hoewel dat rechtentechnisch lastig wordt, omdat het editen van een topictitel onderdeel is van 'topic edit rechten' en dus ook van het recht om het topic op slot te doen (of te verplaatsen). :X

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 22:13

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

moto-moi schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:52:
ik ken om heel eerlijk te zijn geen groot forum welk deze functionaliteit heeft, maar misschien vergis ik mij ? :)
Ja, je vergist je ;). Zie bijvoorbeeld de amerikaanse tegenhanger van onze DevSchuur®

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MueR schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:16:
[...]

Ja, je vergist je ;). Zie bijvoorbeeld de amerikaanse tegenhanger van onze DevSchuur®
Threads: 314,666, Posts: 1,389,179, Members: 172,764
Misschien wel veel users, maar wel weinig topics/posts. Ik vind dat forum niet echt "groot" als ik eerlijk mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:34

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
lol ik wist niet eens dat ik zon discussie op gang zou brengen _/-\o_

hulde aan de democratie :D

anyway, het was meer een vraag in de trend van "i wonder if ..." 8)7

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Tsja, als iemand denkt een goed idee te hebben dan zijn wij de laatsten om er niet tenminste serieus op te reageren. We kunnen het dan niet zo'n goed idee vinden, maar een creatieve geest verdient het over het algemeen op zijn minst om uitgelegd te krijgen waarom we er niet zo veel in zien. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan had hier ook een slotje opgekund :P
Want als de TS had gezocht over dit onderwerp had hij ook gezien dat hier al vaker topics over zijn gestart. En ook in die topics wordt de vraag met hetzelfde beantwoord als in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:46:
Dan had hier ook een slotje opgekund :P
Want als de TS had gezocht over dit onderwerp had hij ook gezien dat hier al vaker topics over zijn gestart. En ook in die topics wordt de vraag met hetzelfde beantwoord als in dit topic. :)
Deze discussie komt niet elke week voor, dus kan het vast geen kwaad er nog eens naar te kijken. Zo zijn er volgens mij wel wat discussies op te noemen die 5 of 10x in LA ter sprake zijn gekomen en steeds niet overgenomen, maar de 6e of 11e keer wel; elke discussie die ogenschijnlijk al is geweest (en niet elke week herkauwd wordt) dus direct dichtgooien is niet altijd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Beetje semi-offtopic maar; ik zou het wel toejuichen als je als topic-starter de titel van je topic kunt wijzigen. Nu moet je vaak een TR maken, terwijl het mogelijke misbruik volgens mij wel meevalt.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaataaps schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:51:
[...]

Deze discussie komt niet elke week voor, dus kan het vast geen kwaad er nog eens naar te kijken. Zo zijn er volgens mij wel wat discussies op te noemen die 5 of 10x in LA ter sprake zijn gekomen en steeds niet overgenomen, maar de 6e of 11e keer wel; elke discussie die ogenschijnlijk al is geweest (en niet elke week herkauwd wordt) dus direct dichtgooien is niet altijd handig :)
Ok, daar heb je gelijk in :)
@DeverauX, das misschien wel een goed idee. Nu kan het wel eens voorkomen dat je iets te snel post en dus de titel fouten heeft of dat je "slecht" gekozen topictitel eigenlijk nog wil aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:44

SmartDoDo

Woeptiedoe

DeverauX schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:55:
Nu moet je vaak een TR maken, terwijl het mogelijke misbruik volgens mij wel meevalt.
Ik begrijp het verzoek heel goed, echter zou ik er als moderator niet om zitten te springen. Wat als je als moderator een titel wijzigd maar een user is het er niet mee eens? Dan krijg je gekke zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 23:14
SmartDoDo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:17:
[...]

Ik begrijp het verzoek heel goed, echter zou ik er als moderator niet om zitten te springen. Wat als je als moderator een titel wijzigd maar een user is het er niet mee eens? Dan krijg je gekke zaken :)
Tegenwoordig is het toch zo dat wanneer een moderator een post van een user edit, dat die user zijn post niet zelf meer kan editen (post is dan gelockt ofzo)? Het lijkt me dat dat principe ook kan worden toegepast op topictitels :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als een mod in mijn posts gaat zitten editten, verlies ik daar ook mijn rechten in. Mijn post kan ik dan ook niet meer editten. Dat zou met een topictitel dus ook moeten kunnen.

Maar ik vind het eigenlijk geen goed idee, om de topictitel te kunnen editten als user zijnde. De titel is toch het eerste dat je ziet van een topic, en geeft dus wat herkenbaarheid. Mijn mening is dat je daar dan gewoon van af moet blijven. Dat lijkt me ook de reden waarom alle/de meeste mods een asterisk achter een gewijzigde titel zetten. (als dit niet automatisch gebeurt)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

SmartDoDo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:17:
[...]

Ik begrijp het risico, maar hoe vaak zal dit nou voorkomen? Volgens mij gaat er meer tijd in de tr's zitten.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:44

SmartDoDo

Woeptiedoe

DeverauX schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:26:
[...]

Ik begrijp het risico, maar hoe vaak zal dit nou voorkomen? Volgens mij gaat er meer tijd in de tr's zitten.
Ik wijzig vaker titels zonder dat men er een TR voor zet dan wel. Er worden meer fouten gemaakt met titels dan mensen wel eens denken :)
Pagina: 1