De situatie is als volgt: ik ben bezig met het maken van een website, met daarbij een phpBB forum. Deze zitten allebei in een aparte database, en die hebben weer een aparte gebruikersnaam en wachtwoord (het control panel van de hosting is zo opgezet dat je niet dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord voor meerdere databases kan gebruiken). Nu wil ik op de site een lijstje zetten van de laatste 5 topics op het forum waarin gereageerd is. Ik heb dus een tweede connectie nodig, alleen maar voor die query. Alle andere queries moeten door de eerste connectie gaan. Daarom stop ik de eerste connectie het liefst niet in een variabele, omdat ik die dan bij iedere query moet geven. Een stukje relevante code:
Server Information
Apache 1.3.34
PHP 4.4.0
MySQL 4.1.11
PHP:
Hierna wil ik dus weer terug naar de eerste connectie, maar dit lukt me op geen enkele manier. Ik heb new_link op true gezet bij de tweede connectie, in de hoop/verwachting dat hij dan niet de eerste connectie zou overschrijven, maar dit heeft geen enkel effect. Ook heb ik al een mysql_close gebruikt om de tweede connectie af te sluiten, maar dan ben ik mijn eerste connectie ook kwijt. Ik heb al gezocht op GoT en Google, maar ik heb nog niet gevonden wat nou de beste oplossing is. Nu is mijn vraag dus of het mogelijk is zoals ik wil, of dat ik een alternatief moet zoeken, en zo ja, wat dan het beste is:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| // Eerste connectie naar database site mysql_connect("localhost", "user1", "pass1"); mysql_select_db("db1"); $query = mysql_query("SELECT * FROM table1"); $record = mysql_fetch_assoc($query); // Tweede connectie naar database forum $forum = mysql_connect("localhost", "user2", "pass2", true); mysql_select_db("db2", $forum); $query = mysql_query("SELECT * FROM table2", $forum); $record = mysql_fetch_assoc($query); |
- Het forum in de eerste database zetten, zodat ik niet van database hoef te wisselen, en dus geen tweede connectie hoef te maken.
- Na de tweede connectie gebruikt te hebben, weer een connectie naar de eerste database te maken.
- De eerste connectie een variabele geven, en die meegeven aan iedere query.
Server Information
Apache 1.3.34
PHP 4.4.0
MySQL 4.1.11