Hoi iedereen !
Mijn systeem:
MSI KT7-Pro 2A
Thunderbird 850@850
256 MB (2x128) SDRAM PC133 (133/cas2)
Jaton AGP TNT2 M64/32 MB (op AGP 2x)
Pinaccle Miro DC10+
Winbond W30 PCI-netwerkkaartje 10Mbit
Creative Soundblaster PCI-512
Advansys ABP940AU SCSI
Maxtor 20 GB (UDMA-100)
Quantum 20 GB (UDMA-66)
Western Digital 6.4 (UDMA-66)
UltraPlex-40 (SCSI)
Teac CD-R55S (4x12 writer, SCSI)
Dit geinstalleerd met Win98SE en de laatste bios/drivers e.d.
Systeem loopt stabiel, geen vastlopers en/of blauwe schermen.
Al was dat een hels karwei met alle irq's
Over de geheugen-scores ben ik erg tevreden, die liggen gelijk aan de Athlon 1 GHz (volgens sisoft sandra-2000)
Wie weet of dit allemaal geschikt is om rechtstreeks naar MPEG-1 of DivX te capturen en weet misschien ook hoe ?
Gebruik van speciale programma's daarvoor of misschien veel simpeler... als iemand namen van programma's weet (eventueel shareware om het eerst uit te proberen) zijn heel erg welkom.
Ik heb namelijk nogal wat oudere videobanden liggen met beeldmateriaal wat er niet beter op wordt en voordat er veel te veel kwaliteit verloren gaat wil ik dat alles digitaal hebben zonder daar nog weer extra kwaliteits-verlies op te hebben (als dat mogelijk is natuurlijk)
Ik hoop dat er mensen zijn die dit al op deze manier kunnen doen of weten hoe het zou moeten... ben benieuwd!
Alvast bedankt!!
Mijn systeem:
MSI KT7-Pro 2A
Thunderbird 850@850
256 MB (2x128) SDRAM PC133 (133/cas2)
Jaton AGP TNT2 M64/32 MB (op AGP 2x)
Pinaccle Miro DC10+
Winbond W30 PCI-netwerkkaartje 10Mbit
Creative Soundblaster PCI-512
Advansys ABP940AU SCSI
Maxtor 20 GB (UDMA-100)
Quantum 20 GB (UDMA-66)
Western Digital 6.4 (UDMA-66)
UltraPlex-40 (SCSI)
Teac CD-R55S (4x12 writer, SCSI)
Dit geinstalleerd met Win98SE en de laatste bios/drivers e.d.
Systeem loopt stabiel, geen vastlopers en/of blauwe schermen.
Al was dat een hels karwei met alle irq's
Over de geheugen-scores ben ik erg tevreden, die liggen gelijk aan de Athlon 1 GHz (volgens sisoft sandra-2000)
Wie weet of dit allemaal geschikt is om rechtstreeks naar MPEG-1 of DivX te capturen en weet misschien ook hoe ?
Gebruik van speciale programma's daarvoor of misschien veel simpeler... als iemand namen van programma's weet (eventueel shareware om het eerst uit te proberen) zijn heel erg welkom.
Ik heb namelijk nogal wat oudere videobanden liggen met beeldmateriaal wat er niet beter op wordt en voordat er veel te veel kwaliteit verloren gaat wil ik dat alles digitaal hebben zonder daar nog weer extra kwaliteits-verlies op te hebben (als dat mogelijk is natuurlijk)
Ik hoop dat er mensen zijn die dit al op deze manier kunnen doen of weten hoe het zou moeten... ben benieuwd!
Alvast bedankt!!