Toon posts:

[acces] foutmelding bij gebruik via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem met een acces database welke via het netwerk gebruikt wordt.
Op de hoofdcomputer staat deze database geinstalleerd en daar werkt het allemaal prima. Het is overigens een database voor voorraadbeheer van een klein bedrijf.
Bij een computer die via het netwerk deze database opent is het wel mogelijk deze database te openen, maar het lukt niet om er gegevens in te zoeken.
Er zit dus een invoervakje waarin je een productnummer kunt typen, deze moet dan worden gezocht en de gegevens verschijnen dan van dat product, tenminste dat is de bedoeling.
Voer ik een nummer in dat verschijnt de volgende foutmelding:
Compileerfout in verborgen module: Form_producten.

Voor de duidelijkheid, de database werkt wel gewoon goed op de computer waarop de database op de harde schijf staat. Wat ook vreemd is, is dat het wel altijd heeft gewerkt. Laatst hebben we hier op alle computers een schone installatie van windows uitgevoerd en sinsdien werkt het niet meer.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is en dat iemand hierbij kan helpen.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Zijn alle benodigde libraries wel aangevinkt? Maakt de db bijvoorbeeld gebruik van een Microsoft DAO 3.6 Object Library of een andere van dat soort dingen, maar is dit niet aangezet na de nieuwe installatie van Access?

[ Voor 9% gewijzigd door Millennyum op 05-02-2006 00:55 ]

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Wat Millennyum al zegt controleer de dependencies. Waarschijnlijk gaat het om verschillende besturingssystemen en dan zal op de ene machine bijv. DAO 3.6 aanwezig zijn en op de andere machine slechts DAO 3.5.

HOE?
Open een procedure in designview. Ga vervolgens naar Extra -> Verwijzingen waarschijnlijk staat hier op het station met de foutmelding dat een van de verwijzingen ontbreekt.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten inderdaad twee verschillende besturingssystemen op (XP en Me) maar ik heb toen ik de eerste keer de database op de netwerkcomputer instelde nooit iets hoeven inschakelen van libraries, het werkte gewoon. Maar ik zal morgen eens kijken of daar de oplossing zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even gekeken (niet eerder tijd gehad) en op de hoofdpc waarom de database staat staat er in visual basic dus alle codes, maar als ik op de netwerkcomputer kijk en visual basic open staat daarhelemaal niets. Dus daar zal ergens het probleem zitten. Ook als ik de database heb geopend en ik wil via menu bestand de eigenschappen oproepen lukt dit ook niet. Ik weet niet precies hoe acces werkt maar wat kan de oplossing zijn ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 22:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hoe heb je de database gekoppeld? Het beste is om twee bestanden te maken:
[list]• Een frontend met de formulieren, rapporten, queries en VBA code
• Een backend met alleen maar de tabellen

De frontend heeft dan gekoppelde tabellen naar de backend. De frontend kan je op verschillende computers gebruiken. Let even op dat je in de links naar de tabellen de link naar de volledige share maakt.

Dan zou het allemaal moeten werken, als er geen fouten in de verwijzingen zitten zoals hierboven wordt beschreven.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zoveel verstand van een database, maar toen het netwerk, zeg maar voor het eerst werd opgezet, toen hadden we deze database ook al. Wat ik toen gedaan heb is het databasebestand dat dus op de hoofdcomputer staat, gedeeld in het netwerk (dus de map waar dat bestand in staat) en vervolgens kon ik gewoon met dit bestand werken op de netwerk pc. Ditzelfde heb ik nu na de herinstallatie weer gedaan en nu werkt het ineens niet meer. Bijkomend punt wat ik vreemd vindt. Ik heb ook geprobeerd een laptop op het netwerk te zetten en daar werkt het wel gewoon op deze manier. Het verschil met de netwerk pc (dus de probleem pc) is dat op de laptop windows 2000 staat en op de pc staat Me. Maar nogmaals ook daarop heeft het eerder gewoon gewerkt.
Zelf heb ik dus niet het idee dat ik alles moet aanpassen en verwijzen, omdat het zo wel gewerkt heeft. Maarja jullie hebben er verstand van..., dus ik hoop naar aanleiding van dit verhaal dat het probleem misschien nog iets duidelijker is en jullie mij kunnen helpen. En als het toch echt niet anders kan moet ik maar alles aanpassen.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Probeer eerst het probleem te localiseren. Zet een copie van die db op de lokale harde schijf. Als je die wel kunt openen -wat ik niet verwacht- heb je een probleem in je netwerktoegang. Als je hem daar ook niet kunt openen heb je een probleem in je access installatie en dan waarschijnlijk idd met een of ander ontbrekend bibliotheekje.
Kun je niet gewoon contact opnemen met de maker van die database?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Op de computer op het netwerk Office installeren met alle opties aangevinkt (alle extra's)
Hopelijk kan je nu wel de database gewoon openen etc..

Sign of my Time

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:18:
Probeer eerst het probleem te localiseren. Zet een copie van die db op de lokale harde schijf. Als je die wel kunt openen -wat ik niet verwacht- heb je een probleem in je netwerktoegang. Als je hem daar ook niet kunt openen heb je een probleem in je access installatie en dan waarschijnlijk idd met een of ander ontbrekend bibliotheekje.
Kun je niet gewoon contact opnemen met de maker van die database?
Dit is een goed idee en ik heb het geprobeerd. Als ik een kopie op de lokale schijf zet werkt het nog steeds niet dus ligt het aan Acces. Zou het opnieuw installeren van Acces kunnen werken of zou er nog een andere mogelijkheid zijn ?
Overigens heb ik al contact opgenomen met de maker, maar die weet het zo ook niet en heeft het momenteel te druk om het op te lossen.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Alt-F11-->Extra-->verwijzingen geen foutbericht in het lijstje?
offtopic:
service :X

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Er stond niets, maar inmiddels is het al wel opgelost.
Voor de derde keer heb ik Acces opnieuwe ingestalleerd, maar deze keer gewoon op de standaard locatie (eerst stond deze op de D: schijf) en nu werkt het wel, dus blijkbaar is dat het probleem geweest.
In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1