[WLAN] Linksys AP probleem

Pagina: 1
Acties:

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 21:01
Goedenmorgen,

Ik heb een een klein probleempje, en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
De config:
- Speedtouch 510 als modem+router
- Linksys 11mbit AP
- Eenvoudig B-merk 8-poorts switch

Daar hangt het volgende aan:
- 3 PC's (middels CAT-5)
- 2 laptops (draadloos, eentje met interne netwerkkaart, andere met linksys 11 mbit PCMCIA kaartje)
- Fileserver/mediacenter (middels CAT-5)
- Netwerklaserprinter (middels CAT-5)

Alles draait op windows XP met SP2. De draadloze zooi is beveiligd met een MAC-adress filtering en een 128bits WEB-encryptie.

Tot voor kort draaide alles prima, maar sinds gister vertoont een van de laptops (die met een Linksys PCMcIA kaartje) kuren. Bij het verbinden met het draadloos netwerk geeft hij de volgende melding: 'Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'. Als ik met ipconfig kijk naar de netwerkgegevens zie ik dat hij et ipadres '169.254.92.***' krijgt, wat mij nogal raar lijkt. Verder krijgt hij geen DNS en Gateway. Ik tik dit bericht nu op de andere laptop (ook draadloos), dus die werkt verder wel prima.

Dus ik wilde even in het AP kijken om te kijken wat er fout gaat, maar daar kom ik dus niet in. Als ik bij de DHCP van de router kijk, zie ik dat het AP 10.0.0.150 toegewezen krijgt, maar ik krijg een time-out bij het pingen daarvan. Op de andere laptop (die nog wel werkt) zie ik dat die ook gewoon 10.0.0.150 krijgt.

Ik heb de router en AP al gereset en drivers van de linksys PCMCIA opnieuw geinstalleerd.

Heeft iemand een idee waarom mijn netwerk op de ene laptop ineens niet meer werkt, of waarom ik niet in mijn AP kom?

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Clock op 04-02-2006 11:12 . Reden: Wat meer info erbij ]

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 21:01
*klein kickje is nu wel toegestaan denk ik*

Misschien iemand een idee? Alvast bedankt!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:58
Het adres 169.x.x.x is een zgn. 'private' ip range; op deze manier kan de ene Windows machine met de andere praten waarneer er geen statische ipadressen ingevuld zijn, en als er ook geen DHCP-server aanwezig is. Niet dat dit veel gebruikt wordt, maar goed, zo werkt het nu eenmaal. :)

Kun je misschien even een log van 'ipconfig /all' geven?

Als ik het goed begrijp werkt het draadloze netwerk nu dus helemaal niet, aangezien de laptop waar je nu op zit te werken via een gedrade verbinding loopt?
Kun je eventueel direct (en bedraad) op het AP inloggen?

[ Voor 10% gewijzigd door SysRq op 08-02-2006 14:43 ]

-

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
na het resetten van je AP moet er nu toch terug inkunnen hé ? ik denk dat die nu niet op dhcp meer ingesteld zal staan en je zen standaart ip adres moet invullen. (192.168.0.x) Dan moet je eerst wel terug in zijn ip-range gaan zitten...

Je probleem met je laptop ligt voornamelijk aan dat systeem specifiek neem ik aan. Test het kaartje eens door het in jouw andere laptop te steken, sluit je laptop met problemen eens met een kabel aan op het netwerk. Probeer desnoods met een 2e kaartje te kijken of het draadloos netwerk niet terug werkt.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 16:04

ST10©DE

Dus.............

In de eerste plaats complimenten voor je taalgebruik. De laatste tijd is het hier slecht gesteld met het taalgebruik. Mijns inziens wordt er teveel afkortingen gebruik (zelfs woorden van twee letters worden al afgekort...:S). Dat maakt het er allemaal niet duidelijker op. Tot zover mijn frustratie...

On-topic:
Stel router computers 1 en 2 zijn draadloos verbonden met AP X. Computer 1 werkt opeens niet meer, maar computer 2 nog wel. Mijn analyse zou dan zijn dat er iets mis is met computer 1 en niet met AP X. Probeer eens een "ipconfig /release" gevolgd door een "ipconfig /renew"

Excuses als ik het verkeerd begrepen heb...

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.