Toon posts:

[XP] Verkenner laat harde schijven na lange tijd zien.

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de relevante topics doorgelezen. Ze raken het soms wel maar beschrijven het nimmer.
Mogelijke oplossingen worden genoemd, maar worden relevant genoemd voor een ander probleem.

Ik heb de computer opnieuw geinstalleerd met Windows XP Pro.
Alles gaat goed, ik gebruik al jaren voor 99,9% dezelfde configuratie met dezelfde software en dezelfde settings. Na een fix aantal keren opnieuw opstarten, zie ik, als ik de Windows verkenner open, opeens een zaklampje die zoekt naar harde schijven (heb er 4 fysiek met 8 partities). Normaliter als ik installeer en er gaat tijdens het proces iets fout, begin ik opnieuw. Een installatie die halverwege al fout gaat, levert je in een later stadium alleen maar problemen op. Na 5 keer installeren op 2 harde schijven (waarvan 1 SCSI en 1 SATA), leek het probleem zich niet meer voor te doen. Toch na een dag was het probleem opeens weer terug om vervolgens na een keer zoeken met het zaklampje weer te verdwijnen en niet meer terug te komen. Opgelost zou je denken.

Nu 5 dagen later is het probleem er weer. De digitale camera (Canon S50) wordt niet meer gezien en de software laat zich niet meer installeren. Na een reboot is het probleem er weer om na 2 minuten zoeken met het zaklampje weer te verdwijnen. Na een reboot is het probleem er weer om na 2 minuten weer te verdwijnen, etc, etc...

Ik heb dus verschillende HDD's gebruikt, 2 versies van Windows XP Pro (SP2).
Ik heb de harde waren gecontroleerd op het oog en er lijkt niets mis mee. Windows geeft nergens ook maar een kleine indicatie dat er iets mis zit. Het probleem treedt altijd op een ander moment op. Soms na Windows Update, soms na installatie van Symantec Antivirus (Corp.), soms na installatie van XP-Antispy, soms meteen tijdens de installatie en soms na enkele dagen. Installatie van software vanaf de HDD of CD-speler/ DVD-speler/brander maakt niets uit.

Temperaturen zijn allemaal ok (42C CPU).
Het lijkt geen hardwareprobleem te zijn omdat het altijd optreedt na installatie van verschillende soorten software van verschillende bronnen op verschillende HDD's. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de brander niet lekker is maar die is pas een jaar oud (LG).

Hardware:
Gigabyte GA8I915P-G Mobo, Pentium IV 3.0 (530), Ati Radeon (PCI-X600 van Abit), Corsair Value RAM (2,5-3-3 geloof ik) 2x 512Mb, voeding AcBel 450W, diverse harde schijven, etc. Alles is een kleine 15 maanden oud, op de SCSI zaken (heb ik er alleen weer ingezet na de eerste problemen) en 2 HDD's na. NU draai ik van de SCSI-schijf.

Wie helpt me uit de brand? Het lijkt erop alsof een software programma een optie aan- of uitzet die de harde schijven/ netwerk niet wil laten zien. Zo heeft XP-antispy een optie om de netwerkschijven niet te laten zien en ik dacht een tijdje dat het daaraan lag. XP-Antispy is op deze laatste installatie niet geïnstalleerd.

Heel verhaal, maar ik wordt er een beetje week van in de onderbuik. Ik ben geen nieuweling op computergebied en geloof me dat ik de 1.243 voor de hand liggende dingen allemaal al geprobeert heb. Wie helpt me verder?

Nog een kleine toevoeging:
Als ik de computer opstart en binnen de eerste 5-10 minuten naar Windows verkenner ga, is het probleem daar. Start ik de computer op en doe gewoon 10 minuten niets en ga vervolgens naar Windows Verkenner, lijkt het probleem niet te bestaan. Bovendien lijkt alles een stuk vlotter te verlopen (menu's openen, programm's openen); niet dat het langzaam was voorheen, maar goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 03:49 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje mag toch na 24 uur?!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ontkoppel je scanner eens :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er eentje had, zou ik dat graag doen :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ah helaas :) ik had dat lange wachten in explorer ook eens een paar jaar terug namelijk....bleek dat ik moest wachten tot de lamp van de scanner was opgewarm (scanner direct benaderbaar door "deze computer").

Ik zou het zo snel ook niet weten dan...misschien alle draaiende processen nog eens langs lopen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Aan je laatste stuk denk ik aan een opstart probleem met je Firewall/Internetverbinding.
Als ik direkt na opstrart naar de verkenner ga dan lukt het bij mij ook niet. Zonealarm is dan nog aan et starten en houdt de verbinding tegen.
Dus mij quess is de firewall , mogelijk alle rechten aan je verkenner geven.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
redyak schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:42:
Aan je laatste stuk denk ik aan een opstart probleem met je Firewall/Internetverbinding.
Als ik direkt na opstrart naar de verkenner ga dan lukt het bij mij ook niet. Zonealarm is dan nog aan et starten en houdt de verbinding tegen.
Dus mij quess is de firewall, mogelijk alle rechten aan je verkenner geven.
Het is in geen geval de firewall. Ik gebruik al jaren dezelfde en Kerio start netjes op voordat Windows Explorer opstart. Bovendien staan er na een nieuwe installatie geen regels ingesteld dus een firewall kan geen beperkingen opleveren voor Windows explorer (denk dat je in de war bent met Internet explorer).

Wie biedt?

Verwijderd

nieuw moederbord...

je kan eerst testen met installatie windows,.. met 1 hd.. andere videokaart... geen geluid..
misschien verschillende geheugens.

Ik heb het ook gehad... ik kon het echt niet vinden!!
Na alles geprobeerd te hebben en niks te kunnen vinden heb ik een zelfde type moederbord nieuw in de uitverkoop gekocht..

probleem weg..

wat t geweest is weet ik tot op heden nog steeds niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 06:33:
nieuw moederbord...

je kan eerst testen met installatie windows,.. met 1 hd.. andere videokaart... geen geluid..
misschien verschillende geheugens.

Ik heb het ook gehad... ik kon het echt niet vinden!!
Na alles geprobeerd te hebben en niks te kunnen vinden heb ik een zelfde type moederbord nieuw in de uitverkoop gekocht..

probleem weg..

wat t geweest is weet ik tot op heden nog steeds niet :)
Denk niet dat ik op de gok maar nieuwe onderdelem moet gaan kopen. Zoals ik eerder aangaf is het probleem softwarematig of hardwarematig indien deze de Explorer "blokkeert" of "tegenhoudt". Lukraak maar onderdelen gaan vervangen is natuurlijk geen plan van aanpak. Als ik een nieuwe computer koop, is het probleem ook weg, echter niet opgelost en mijn portemonnee een stuk leger. Om die leger te krijgen heb ik heel wat betere oplossingen.

Nog iemand meer?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar praktische oplossingen zoals "Netwerkverbinden niet laten zien" in XP-antispy of "Automatisch zoeken naar netwerkverbindingen en printers" in Windows Explorer. Op een of andere manier moet er ergens een optie verkeerd staan die al dan niet door installatie van een ander programma wordt aan- of uitgezet.

Hardwarematig kan het bijna niet omdat hardware of kapot is of werkt en niet na 10 minuten opeens weer helemaal jofel is. Bovendien heb ik, zoals boven beschreven, al het nodige uitgetest en gecontroleerd.

Ik zou zeggen: Wie biedt meer?

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 04:48:
[...]
Het is in geen geval de firewall. Ik gebruik al jaren dezelfde en Kerio start netjes op voordat Windows Explorer opstart. Bovendien staan er na een nieuwe installatie geen regels ingesteld dus een firewall kan geen beperkingen opleveren voor Windows explorer (denk dat je in de war bent met Internet explorer).

Wie biedt?
Ik ben niet in de war, ik gebruik zonealarm en bij mij is de verkenner geblockt van internetverkeer, b.v. als je op een HTML link klikt of een foute EXE opstart.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
redyak schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:54:
[...]

Ik ben niet in de war, ik gebruik zonealarm en bij mij is de verkenner geblockt van internetverkeer, b.v. als je op een HTML link klikt of een foute EXE opstart.
Bij mij ook, maar dat is NADAT er regels ingesteld zijn en niet na een schone installatie. Ik gebruik nooit Windows Verkenner om het Internet op te gaan en wordt die regel enkel ingesteld als ik per ongeluk de favorieten aanklik in WE. Internet Explorer daarentegen zal om een regel vragen bij de eerste keer dat ik het internet op ga.

Al met al nog steeds geen goede hint gekregen waar het probleem aan kan liggen....

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand gehoort heeft dat het misschien met een recente update van Symantec Antivirus definities te maken heeft?

Dat is al eens eerder gebeurt namelijk...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

- Heb je het ook als je op "Save As" drukt vanuit een applicatie? Of echt alleen vanuit de Explorer?
- Doet ie het ook in Veilige Modus? (ev met netwerk ondersteuning - zodat je ff een half uurtje kan internetten om te zien of het zich voor doet)
- Is het probleem er ook als je een nieuw (admin) account aanmaakt en daarmee inlogt?

Wees consequent, maar niet altijd

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-03 10:34

marster81

to be or not to be

Staan de schijven trouwens op U-DMA 5? Of op PIO? Dat scheelt namelijk ook een stuk met de snelheid van laten zien van de hdd's. Misschien brakke IDE controller..

trouwens...gebruik je edit knop eens.. staan elke keer 2 post van je onderelkaar...

[ Voor 25% gewijzigd door marster81 op 10-02-2006 07:24 ]

toch wel?

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 12:55

Baf

slopen. alles kapot maken.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 06:27:
Misschien dat iemand gehoort heeft dat het misschien met een recente update van Symantec Antivirus definities te maken heeft?

Dat is al eens eerder gebeurt namelijk...
Dat is toch heel makkelijk te checken? Schop Symantec er even af...

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 06:44:
- Heb je het ook als je op "Save As" drukt vanuit een applicatie? Of echt alleen vanuit de Explorer?
- Doet ie het ook in Veilige Modus? (ev met netwerk ondersteuning - zodat je ff een half uurtje kan internetten om te zien of het zich voor doet)
- Is het probleem er ook als je een nieuw (admin) account aanmaakt en daarmee inlogt?
- Nee dan heb ik het niet.
- Alleen de Windows Explorer om te zoeken.
- Hij doet het niet in veilige modus.
- Met een nieuw admin-account heeft hij het net zo goed.
marster81 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 07:16:
Staan de schijven trouwens op U-DMA 5? Of op PIO? Dat scheelt namelijk ook een stuk met de snelheid van laten zien van de hdd's. Misschien brakke IDE controller..

trouwens...gebruik je edit knop eens.. staan elke keer 2 post van je onderelkaar...
Ja, dat staan ze. IDE controller is ok, nimmer problemen meer (verplaatsen, kopiëren). Daar zouden de problemen het eerste optreden. Het is puur na het opstarten de eerste 5 minuten.
Als ik reageer op iets of een nieuwe aanwijzing heb, houdt ik het graag voor het overzicht gescheiden. Als je goed kijkt, zie je dat er veel tijd tussen de postings zit. Maar zo beter?!
Baf schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 07:24:
[...]

Dat is toch heel makkelijk te checken? Schop Symantec er even af...
Wat doet jou veronderstellen dat ik dat al niet geprobeerd heb. Leest de openingspost eens. Ik heb Symantec Corp. versie 8 en versie 9 geprobeerd, net zoals Norton 2005 en bij allemaal treedt het op.

Vooral als ik nieuwe software installeer waarvoor je moet rebooten (zoals Antivirus) treedt het gelijk weer op. Omdat de computer nu lekker draait en alle software erop staat dat ik gebruik, houd ik het liever nu even draaiende dan verder te experimenteren en wacht op een aantal goede tips om weer te gaan experimenteren.

Wat zo vreemd is dat ik al jaren dezelfde software gebruik alleen upgrades (en een enkele update) en het probleem nimmer optreedt. De laatste installatie is van ongeveer een jaar geleden en daarna heb ik een aantal keren een Ghost-image gebruikt. Omdat de SCSI HDD waar de image opstond inmiddels is overleden (6 jaar oud en zeer intensief gebruikt) ben ik die image kwijt en moest ik opnieuw installeren (heb overigens 3 SCSI schijven). De HDD is overigens opgestuurd naar IBM Singapore.

Verwonder me trouwens dat niemand iets zegt over de exotische hardware van types die in Nederland niet te krijgen zijn. Ik woon namelijk in Maleisië.

Bedankt voor het meedenken.....

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 03:46 . Reden: verzamelen quotes ]

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Hmmm, klinkt als hetzelfde probleem als bij mijn ouders. Precies zelfde verschijnselen: Nadat de computer opnieuw is opgestart, duurt het een paar minuten voordat in Windows Verkenner alle schijven worden weergegeven. Gedurende die tijd een zoekende zaklamp.
Maar ook andere dingen reageren niet, zoals bijvoorbeeld start--> instellingen--> conf.scherm--> willekeurig prog. zoals beveiligingscentrum/systeem/enz. En ook internetten kan in die tijd nog niet, het intikken van een adres, gevolgd door 'enter' en er gebeurt niks. Na een paar minuten is alles okee en gaat hij meteen naar de internetpagina die je net hebt ingetikt, verkenner laat alle drives en mappen gewoon zien, enz. Het lijkt alsof de computer na een reboot gewoon nog niet helemaal is opgestart. Maar nooit problemen gehad met software installeren ofzo, dat niet.

Het ligt aan SP2 voor zover ik het heb kunnen nagaan, want met WinXP Pro zonder SP2 geïnstalleerd werkt alles okee, meen ik me te herinneren.

Lastig, maar geen overdreven groot probleem voor mijn ouders. Ik zou wel stapelgek worden, hahaha.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ideetjes: netwerk of virusscanner (en vergelijkbare applicaties)
Boot je PC eens zonder netwerkkabels erin, en kijk of het dan ook optreedt
Deinstalleer alle virusscanners, antispyware programmas etc en kijk wat er gebeurt

Wat je ook nog ff kunt proberen: laat je BIOS eens alle IDE/SATA apparatuur vinden (HDDs, cdrw, dvd, ...)
Als je al zo draait, laat de BIOS eens alleen je bootschijf detecteren en laat Windows de rest vinden

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 14:03
Ik heb dit soort problemen wel vaker gezien, meestal waren het helaas verschillende problemen, anders had ik misschien een kant-en-klare oplossing voor je gehad.

Als eerste een algemene opmerking die je misschien op het goede spoor kan zetten: dat windows explorer altijd van alle op apparaten die die filesystemdrivers zijn aangesloten het type van de files/folders wil uitlezen, alleen maar om het juiste icoontje kunnen laten zien. 8)7

Wat ik wel mis in je verhaal is wat er in de eventlogs staat. Zeker als alles na een paar minuten alles normaal lijkt te gaan is het zinvol eens te kijken wat er vanaf het opstarten tot het moment dat het wél goed gaat in de system- en application logs staat. Zoals een service of app die pas na een time-out de moed opgeeft.

Nog wat tips:
- Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar ontkoppel je optical eens.
- kijk eens of je met Total Commander o.i.d. al eerder toegang krijgt tot je schijven/netwerk etc. Dit is uiteraard geen oplossing,. maar kan je wel helpen het probleem te vinden.

Verwijderd

Loop je Eventlog eens door op meldingen, die je in de bewuste periode krijgt.
Zoek deze meldingen op bij EventID.Net en probeer te achterhalen, waar ze vandaan komen.
Een vriend van me heeft op die manier, met een door hen geadviseerd programmaatje "Shellex", een Verkenner probleem opgelost.
Je kunt daarmee geïnstalleerde shell-extensies onderzoeken en eventueel uitschakelen.
Toen hij de boosdoener gevonden en verwijderd had, was zijn probleem weg.

Geen idee, of het je probleem oplost, maar je Verkenner ervaart een vertraging, die na een constatering door Windows, niet meer optreedt.
Ik denk dan toch aan dat soort zaken ;)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Waarom komt niemand met de volgende simpele test??? (lijkt me toch stap 1...)

Druk na het starten op CTRL-ALT-DEL en ga naar taakbeheer (task manager).
Welk proces(sen) gebruikt/gebruiken de meeste processor capaciteit?

Op deze manier krijg je een beetje inzichtelijk wat er gebeurt...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 07:55:
Waarom komt niemand met de volgende simpele test??? (lijkt me toch stap 1...)

Druk na het starten op CTRL-ALT-DEL en ga naar taakbeheer (task manager).
Welk proces(sen) gebruikt/gebruiken de meeste processor capaciteit?

Op deze manier krijg je een beetje inzichtelijk wat er gebeurt...
De Explorer natuurlijk, duh. De simpelste tests zijn allang uitgevoerd. Lees de beginpost maar eens. We lopen een beetje voor nu.

Ik ga het eens proberen Compeutje.l..

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:05:
[...]
De Explorer natuurlijk, duh. De simpelste tests zijn allang uitgevoerd. Lees de beginpost maar eens. We lopen een beetje voor nu.

Ik ga het eens proberen Compeutje.l..
a. Zo natuurlijk (voor de hand liggend evenmin) is het niet dat de explorer.exe alle processortijd wegvreet
b. in de openingspost staat niet bepaald duidelijk vermeld wat je al dan niet gedaan hebt; dus wat heb je al gedaan? "De simpelste tests zijn allang uitgevoerd." zegt natuurlijk helemaal en compleet niets, bovendien kun je nog iets vergeten zijn met testen... Een goede topic (of call) begint met een zo uitgebreid mogelijke omschrijving. De kristallen bollen zijn allang niet meer in de aanbieding geweest en aan helderziendheid leiden we ook niet...
c. "duh" is voor (kleine) kinderen. Ik ben van mening dat we hier met adolescenten of volwassenen te maken hebben. Dus kun je gerust dat soort onzin ahterwege laten!! Het wekt alleen wederzijdse irritaties op!
d. misschien kan de proces explorer van WINTERNALS nog iets voor je betekenen.
e. misschien even zoeken op een tool welke je startup bekijkt?
f. welke programma's (en/of processen) starten mee op?
g. misschien vergeet ik nog dingen te vragen, dus: etc. ?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:00:
[...]

a. Zo natuurlijk (voor de hand liggend evenmin) is het niet dat de explorer.exe alle processortijd wegvreet
b. in de openingspost staat niet bepaald duidelijk vermeld wat je al dan niet gedaan hebt; dus wat heb je al gedaan? "De simpelste tests zijn allang uitgevoerd." zegt natuurlijk helemaal en compleet niets, bovendien kun je nog iets vergeten zijn met testen... Een goede topic (of call) begint met een zo uitgebreid mogelijke omschrijving. De kristallen bollen zijn allang niet meer in de aanbieding geweest en aan helderziendheid leiden we ook niet...
c. "duh" is voor (kleine) kinderen. Ik ben van mening dat we hier met adolescenten of volwassenen te maken hebben. Dus kun je gerust dat soort onzin ahterwege laten!! Het wekt alleen wederzijdse irritaties op!
d. misschien kan de proces explorer van WINTERNALS nog iets voor je betekenen.
e. misschien even zoeken op een tool welke je startup bekijkt?
f. welke programma's (en/of processen) starten mee op?
g. misschien vergeet ik nog dingen te vragen, dus: etc. ?
Jij je zin, Jomanda...

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Trek, zoals hierboven al eens gezegd, je stekkertje uit je cd-drive(s?) eens los! Zelfde problemen gehad, was een rotte optical...

Verwijderd

Topicstarter
bluejay28 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 04:57:
Trek, zoals hierboven al eens gezegd, je stekkertje uit je cd-drive(s?) eens los! Zelfde problemen gehad, was een rotte optical...
Ik heb het probleem nu niet. Dus kan het ook niet testen. Maar zodra ik bepaalde software installeer, treedt het weer op (Antivirus, Anti-spy, etc.). Ik dacht daar eerst ook aan en heb hem meerdere keren "los" gehad, maar niet altijd en ik heb niet de indruk dat er een direct verband is (soms probleem wel of niet met brander los/vast).

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ik kan het nergens lezen, maar je hebt toch geen netwerkschijven aangemaakt welke niet bereikbaar zijn :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:11:
ik kan het nergens lezen, maar je hebt toch geen netwerkschijven aangemaakt welke niet bereikbaar zijn :?
Nee, maar ik heb wel een idee dat de optie "netwerkverbindingen verbergen" in XP-Antispy er iets mee te maken heeft. Die heb ik namelijk "per ongeluk" aangevinkt en dat is zo'n beetje het enige wat ik in de opzet van de software en de ingestelde opties heb veranderd in mijn installatie. Toen ik me realiseerde dat het probleem daar wel eens mee te maken kon hebben, heb ik het uitgezet, Antispy zelfs van de computer gehaald (staat er nu ook niet op) maar het probleem bleef. Opnieuw geinstalleerd, alle opties uit en ge-de-installeerd en probleem bleef nog steeds.

Het heeft volgens mij allemaal niets met hardware te maken maar een service of optie ergens in een programma die de verkenner laat zoeken.

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

De reden dat iedereen aan hardware denkt, is dat de meeste hieroplijkende problemen ontstaan door (verkeerd geconfigureerde) hardware.

Voor zover nog niet genoemd in die categorie:
* Een of meerdere storage devices loopt in PIO modus ipv UDMA
* De bekabeling naar een van je devices is brak.
* De drivers voor een of meer devices zijn niet in orde.
* De partitietabel (FAT/MFT) is beschadigd.
-- ik heb hierboven ook nog niets over chkdsk gezien, dus als die niet _voor alle drives_ al is uitgevoerd tijdens je 'simpele tests', lijkt het me een goed idee om dat alsnog te doen.
-- Je had het ook over een camera. Kan de aanwezigheid van de camerasoftware invloed hebben gehad op je probleem?

In dit scherm worden ook netwerkverbindingen en virtual storage devices geshowed. Als je gebruik maakt van programma's die het mogelijk maken om cd images te mounten, zou ik je willen aanraden om die allemaal te deinstalleren en te herstarten. De programma's zelf hoeven niet noodzakelijk het probleem te zijn. Als een image echter niet goed uitgelezen kan worden of als een of andere overijverige copyprotectie er wat op doordraait ([search=starforce]) kan dat ook dergelijke problemen veroorzaken.

Wat betreft netwerkverbindingen: Als die niet of moeilijk gevonden kunnen worden, kunnen die het proces ook een stuk vertragen. Als je gelegenheid hebt om ze allemaal weg te halen zou het een stuk kunnen schelen. Sowieso wil je in dit soort gevallen een zo kaal mogelijk scenerio om te testen.

edit: wat betreft die config programma's als xp antispy en tweakui: Het installeren of deinstalleren hiervan maakt natuurlijk niets uit. Het zijn hulpmiddelen om het register te bewerken en blijven niet in het geheugen staan. Als er iets veranderd is in het gedrag van je computer door toedoen van een van die programma's is dat een wijziging geweest in het register, die je waarschijnlijk op dezelfde manier ongedaan kan maken. Veel van die tooltjes hebben ook een set defaults die weer terug kunnen worden gezet. Daarnaast had je het eerder over het installeren van meerdere operating systems en deze wijziging kan alleen maar op 1 tegelijk effect hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door SilentStorm op 14-02-2006 18:21 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

ik heb exact het zelfde probleem gehad met mijn dell inspiron laptop. Na lang zoeken en scannen met hitman e.d werdt het probleem niet opgelost. Het vreemde is dat het van de een op de andere dag gebeurde. Het terug zetten van een image hielp ook niet. het probleem bleef :S

indien ik bij uitvoeren de drive letter invulde werdt de schijf wel direct benaderd. Als ik dit via deze comp./windows verkenner deed kreeg ik een delay.

er werdt geen netwerk verkeer verzonden(gescand met network monitor), en het terug zetten van het register hielp ook niet. utilities van sysinternals leverden ook niks op.

het enige wat hielp was een format C en D en toen was het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:19:
De reden dat iedereen aan hardware denkt, is dat de meeste hieroplijkende problemen ontstaan door (verkeerd geconfigureerde) hardware.

Voor zover nog niet genoemd in die categorie:
* Een of meerdere storage devices loopt in PIO modus ipv UDMA
* De bekabeling naar een van je devices is brak.
* De drivers voor een of meer devices zijn niet in orde.
* De partitietabel (FAT/MFT) is beschadigd.
* Niets loopt op PIO mode.
* bekabeling is goed, nieuw en gechecked.
* Alle drivers zijn goed en altijd dezelfde. Soms geupdate, maar gechecked met de oude versie (door andere te grbuiken bij inmiddels meerdere installaties).
* FAT/MFT is prima in order en gechecked.
-- ik heb hierboven ook nog niets over chkdsk gezien, dus als die niet _voor alle drives_ al is uitgevoerd tijdens je 'simpele tests', lijkt het me een goed idee om dat alsnog te doen.
Ik heb het in dit verband niet over simpele test. Ik heb het over de voor de hand liggende tests, precies zoals jij hierboven opsomt.
-- Je had het ook over een camera. Kan de aanwezigheid van de camerasoftware invloed hebben gehad op je probleem?
Daar had ik inderdaad de laatste keer problemen mee en dat is opgelost. Omdat het bij eerdere installaties niet de oorzaak was (camera niet geinstalleerd), moet het er mee te maken hebben, maar is het niet de oorzaak maar een van de gevolgen.
In dit scherm worden ook netwerkverbindingen en virtual storage devices geshowed. Als je gebruik maakt van programma's die het mogelijk maken om cd images te mounten, zou ik je willen aanraden om die allemaal te deinstalleren en te herstarten. De programma's zelf hoeven niet noodzakelijk het probleem te zijn. Als een image echter niet goed uitgelezen kan worden of als een of andere overijverige copyprotectie er wat op doordraait ([search=starforce]) kan dat ook dergelijke problemen veroorzaken.
Nee dus niet van toepassing.
Wat betreft netwerkverbindingen: Als die niet of moeilijk gevonden kunnen worden, kunnen die het proces ook een stuk vertragen. Als je gelegenheid hebt om ze allemaal weg te halen zou het een stuk kunnen schelen. Sowieso wil je in dit soort gevallen een zo kaal mogelijk scenerio om te testen.
Ik heb geen tips nodig om te testen maar om een probleem op te lossen.
edit: wat betreft die config programma's als xp antispy en tweakui: Het installeren of deinstalleren hiervan maakt natuurlijk niets uit. Het zijn hulpmiddelen om het register te bewerken en blijven niet in het geheugen staan. Als er iets veranderd is in het gedrag van je computer door toedoen van een van die programma's is dat een wijziging geweest in het register, die je waarschijnlijk op dezelfde manier ongedaan kan maken. Veel van die tooltjes hebben ook een set defaults die weer terug kunnen worden gezet. Daarnaast had je het eerder over het installeren van meerdere operating systems en deze wijziging kan alleen maar op 1 tegelijk effect hebben.
Waarom ga je er zo makkelijk vanuit dat die kennis alleen bij jou aanwezig is. Kom ik zo over als een newbie? Uiteraard zet ik de registerwijzigingen terug voordat ik het programma de-installeerd.

Lees nu de openingspost eens aub.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 06:46:
Ik heb het in dit verband niet over simpele test. Ik heb het over de voor de hand liggende tests, precies zoals jij hierboven opsomt.
Een term als 'de simpele tests' is vrij nietszeggend in deze context. Ik wil best geloven dat je je weg weet in je eigen computer en de meeste problemen zo oplost. Het punt is echter, dat als jij zegt 'standaard tests', dat je dan heel gemakkelijk een of meer van die tests gemist kan hebben. Als je dus niet expliciet noemt wat je al gedaan hebt (bij voorkeur in de startpost), blijven mensen hiermee komen.

(Met de antwoorden die je nu gegeven hebt, weten we het nog steeds niet zeker; - hoe heb je je test uitgevoerd en wat was het resultaat? 'goed' en 'werkt' zeggen namelijk even weinig als 'de simpele tests'.)

Ik kan me voorstellen dat je wat pissed bent over de .. pietluttigheid van dergelijke kleine details en ik verwacht ook niet van je dat je vanaf nu wel dat soort gegevens toevoegd, maar ik probeer je duidelijk te maken dat 90% van de problemen met een dergelijke uitleg uiteindelijk wordt opgelost doordat de ts iets 'simpels' over het hoofd heeft gezien. Jij kunt best de uitzondering zijn, maar dat neemt niet weg dat het gemiddeld genomen efficienter is om de 'standaard' dingen nog eens goed door te nemen.
[...]
Waarom ga je er zo makkelijk vanuit dat die kennis alleen bij jou aanwezig is. Kom ik zo over als een newbie? Uiteraard zet ik de registerwijzigingen terug voordat ik het programma de-installeerd.

Lees nu de openingspost eens aub.
Heel simpel, naast, de reden bovenaan over het niet weten welke standaard tests jij uitvoerd, heb je een aantal dingen gezegd die iemand die er "alles" vanaf weet niet zou maken. Een voorbeeld is deze:
... Antispy zelfs van de computer gehaald (staat er nu ook niet op) maar het probleem bleef. Opnieuw geinstalleerd, alle opties uit en ge-de-installeerd en probleem bleef nog steeds.
Ik heb geen tips nodig om te testen maar om een probleem op te lossen.
Vanwege dit soort posts ging ik zo precies in op dat verhaal over config programma's. Erg vervelend dat het nu in je verkeerde keelgat schiet, maar iemand anders had er mogelijk iets van opgestoken. Omdat ik je niet persoonlijk ken heb ik geen idee of dit soort informatie nodig is en geef ik liever iets extra's om je voor extra werk en/of problemen te behoeden dan te weinig. Het hebben van kennis geeft je geen extra status hier hoor, het gaat puur om hoe je dat naar buiten brengt en ik moet zeggen dat je er tot nu toe niet zo'n succes van hebt gemaakt :)

Geen probleem -- kijken we nog even naar de volgende punten:
(de oplossing wordt dan wel steeds exotischer)
* om softwareproblemen uit te sluiten:
- start je pc eens op met een knoppix live cd
* Er kan een (hardware) probleem met je SCSI controller zijn. Misschien kun je je SCSI controller eens uitzetten (indien geintegreerd) of eruit halen (wanneer slot) en dan booten vanaf diezelfde knoppix cd
* Heb je je harde schijven al gecheckt met een tooltje van de fabrikant?
* is de pc geaard (aan een stopcontact)?
* het kan zijn dat je SATA controller of je moederbord zelf fysiek (licht) beschadigd is. De enige manier om dat te testen is alles over te zetten naar een andere pc.
* is de locatie van de pc onlangs veranderd? In de buurt van erg grote spanningsbronnen wil de pc wel eens vreemd gaan reageren (lorentzkracht). Buiten industriele omgevingen of exotische apparaten is de kans hierop behoorlijk klein.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Silentstorm,

Je legt mijn tekst uit om een manier die enkel ertoe moet leiden je argumenten krijgt bij te zetten. Je probeert bewust dingen verkeerd uit te leggen. Wat je beweegredenen zijn om pietluttig te doen tegen mij zijn aannames van jouw kant. Dus ga nu niet kinderachtig doen aub.
Vanwege dit soort posts ging ik zo precies in op dat verhaal over config programma's. Erg vervelend dat het nu in je verkeerde keelgat schiet, maar iemand anders had er mogelijk iets van opgestoken. Omdat ik je niet persoonlijk ken heb ik geen idee of dit soort informatie nodig is en geef ik liever iets extra's om je voor extra werk en/of problemen te behoeden dan te weinig. Het hebben van kennis geeft je geen extra status hier hoor, het gaat puur om hoe je dat naar buiten brengt en ik moet zeggen dat je er tot nu toe niet zo'n succes van hebt gemaakt :)
Ik wordt een beetje misselijk van dit soort betuttelde grijze wollen sokken manier van praten. Het is jou niet zo duidelijk omdat je niet goed leest of niet begrijpend kunt lezen. Daar zit het gebrek aan succes.
Geen probleem -- kijken we nog even naar de volgende punten:
Dat toontje...
- start je pc eens op met een knoppix live cd
Heb ik niet.
* Er kan een (hardware) probleem met je SCSI controller zijn. Misschien kun je je SCSI controller eens uitzetten (indien geintegreerd) of eruit halen (wanneer slot) en dan booten vanaf diezelfde knoppix cd
Lezen vriend. De SCSI is er pas ingegaan nadat de problemen ontstonden.
* Heb je je harde schijven al gecheckt met een tooltje van de fabrikant?
Lezen vriend. Uitvoerig getest en niets mis mee. Ik niet bij ieder detail aan jou uit te leggen wat ik gedaan heb aan hoe. Kennis is geen status (aldus jou) dus dat gaat ook op voor jou.
* is de pc geaard (aan een stopcontact)?
Ja, het is een lesbienne.

Wat begrijp jij nu niet aan dat ik zeg dat het een softwareprobleem is en niets met hardware te maken heeft. Ik heb tot nu in meerdere posts uigelegd waarom het daar niet aan ligt en je blijft maar door zeuren cq. urineren over hardware problemen. Heb je echt niets anders te doen en dan ook nog eens op zo'n superirritant toontje?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:43:
Beste Silentstorm,

Je legt mijn tekst uit om een manier die enkel ertoe moet leiden je argumenten krijgt bij te zetten. Je probeert bewust dingen verkeerd uit te leggen. Wat je beweegredenen zijn om pietluttig te doen tegen mij zijn aannames van jouw kant. Dus ga nu niet kinderachtig doen aub.

[...]
Ik wordt een beetje misselijk van dit soort betuttelde grijze wollen sokken manier van praten. Het is jou niet zo duidelijk omdat je niet goed leest of niet begrijpend kunt lezen. Daar zit het gebrek aan succes.
Als je het zo gaat brengen hoeft het van mij al niet meer. Ik steek mijn tijd in een probleem van jou. Ik ging zelfs al zover om mijn hele beweegredenen hierin aan je uit te leggen. Als jij dat nu interpreteerd als 'je argumenten kracht bijzetten' 'om pietluttig te doen', met een 'betuttelende grijze sokken manier te praten', dan denk ik dat het lezen en/of begrijpen probleem niet hier zit. En wat betreft 'toontjes', misschien zul je begrijpen dat de toonzetting van je mail nou ook niet bepaald bijdraagt aan de oplossing van je probleem.
[...]
Heb ik niet.
Je hebt een brander. Je hebt internet. http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html
[...]
Lezen vriend. De SCSI is er pas ingegaan nadat de problemen ontstonden.
Dat zie ik nergens in je tekst terug. Wel vindt ik:
Na 5 keer installeren op 2 harde schijven (waarvan 1 SCSI en 1 SATA)...
NU draai ik van de SCSI-schijf.
Omdat de SCSI HDD waar de image opstond inmiddels is overleden (6 jaar oud en zeer intensief gebruikt) ben ik die image kwijt en moest ik opnieuw installeren (heb overigens 3 SCSI schijven)
[...]
Lezen vriend. Uitvoerig getest en niets mis mee. Ik niet bij ieder detail aan jou uit te leggen wat ik gedaan heb aan hoe. Kennis is geen status (aldus jou) dus dat gaat ook op voor jou.
Kennis van een probleem is wel nodig om deze op te lossen.
Wat begrijp jij nu niet aan dat ik zeg dat het een softwareprobleem is en niets met hardware te maken heeft. Ik heb tot nu in meerdere posts uigelegd waarom het daar niet aan ligt en je blijft maar door zeuren cq. urineren over hardware problemen. Heb je echt niets anders te doen en dan ook nog eens op zo'n superirritant toontje?
In je eerste post zeg je dat je de software verdenkt, maar er is tot nu toe nog nergens bepaald dat het definitief een software probleem is. In tegenstelling, bij elke schone installatie lijk je het probleem weer te hebben. Als het niet een foute driver is die je telkens herinstalleerd, blijft alleen de hardware over.

Als je het nodig vind om mensen die je serieus proberen te helpen af te gaan bekken of met kinderachtige ('urineren') termen onze teksten omlaag probeert te praten, lijkt me dit niet de juiste manier van verder gaan. Als je hier echt nog mee door wilt gaan, stel ik voor dat we de 'discussie' via mail verder afmaken en er niet het forum mee gaan vervuilen.

De kans dat je hier nog een oplossing vind met deze manier van reageren lijkt me behoorlijk klein, maar ik wens je nog succes. Ik hoop dat je in dat geval de uiteindelijke veroorzaker hier nog neerzet zodat andere gebruikers er nog van kunnen profiteren.

Iets waar je ook nog niet op bent ingegaan
en waar vaak een hoop informatie te vinden is, is je eventviewer (start/run/eventvwr). Als windows zelf meer informatie heeft over wat er mis gaat (zowel hardware als software), dan staat dat daar.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Silentstorm,

In alle postings die je plaatst tracht je inderdaad te helpen. Daarvoor mijn hartelijke dank.

Helaas behandel je degene waar je de postings aan richt als een infantiel, onwetend en minderwaardig broekie die jou belerende en onderworpen taal nodig hebben. Daarvoor niet mijn dank.
Daarbij is het heel irritant dat je steeds in de ik-vorm praat als je een suggestie aanbrengt, maar dat je de wij-vorm gebruikt als je de wind van voren krijgt. Jij praat niet voor wij, niemand heeft jou als vertegenwoordiger benoemd en ik begrijp niet waar jij denkt het recht vandaan te halen eerst mensen zo aan te spreken en oneindig te preken over wat JIJ denkt dat de oplossing is om vervolgens uit de naam van andere mensen die jij helemaal niet kent jouw standpunten te verdedigen.

Ik ben geen broekie, ik heb me jarenlang professioneel met computers beziggehouden (en echt niet verkoop bij een winkel op de hoek) en verdenk mezelf er sterk van meer verstand van computers te hebben dan bijvoorbeeld jij. Ik heb het probleem aangegeven, heb aangegeven wat ik gedaan heb en ga echt niet alle details opnoemen. De hardware is gecontroleerd (op het oog, met software en andere hardware geprobeerd (andere kabel, brander, met of zonder SCSI of disabled/losgekoppeld). De software is meerdere malen geinstalleerd, op verschillende HDD's, in verschillende configuraties, op verschillende manieren. Ik heb dat meerdere malen aangegeven. Ik denk dat je moet ophouden met "gaten" te vinden in wat ik typ en al die dingen die ik niet bij naam noem als mogelijk probleem te lanceren om vervolgens een weerwoord van mijn kant een ellelange en zinloze wellus-nietus discussie te gaan voeren. Ik kan mijn tijd beter gebruiken en ik denk jij ook.

Dus als je mee wilt denken, ben je van harte welkom, maar houdt aub. op je eigen preek de wereld in te sturen en als aangegeven wordt dat ik daar niet op zit te wachten (en ik ben nog steeds de topicstarter, dank u vriendelijk) ben dan zo'n flexibel dat je je aanpast. Jij kunt namelijk niet bepalen dat jij meer weet dan een ander en jij hebt niet het recht jouw mening aan een ander op te dringen. Dat je in je weerwoord constant in de wij-vorm praat alsof je wilt voordoen dat je dat ook namens anderen doet, is hoogst irritant, ongepast en voor veel mensen beledigend.

Kunnen we nu verder met het onderwerp, met of zonder Silentstorm?!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zullen we wel vriendelijk tegen elkaar blijven?

snnasss - als er schijnbaar twijfel is aan de oorzaak bij een of meerdere mensen die jouw topic lezen, en die twijfel is er bij jou niet - zorg dan dat je genoeg informatie verschaft over waarom die twijfel er niet is bij jou. In plaats van een bitchfight te starten met silentstorm en bij hoog en laag vol te houden dat het 'niet je hardware is' kan je ook gewoon uitleggen waarom het niet je hardware is. Iedereen blij ;)

Inhakend op je feitelijke probleem - wat doet je PC in safemodus? Heb je "disk-emulerende" hardware geinstalleerd of geprobeerd te installeren (sd-card all-in-one readers, cameras, etc)?

Over het 'doet soms voor en soms niet' - dit kan natuurlijk evengoed een hardware probleem zijn. Hardware protocollen kennen timeouts en als je maar lang genoeg wacht na het opstarten zullen die timeouts ingekicked zijn en heb je er minder last van :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:30:
Zullen we wel vriendelijk tegen elkaar blijven?

snnasss - als er schijnbaar twijfel is aan de oorzaak bij een of meerdere mensen die jouw topic lezen, en die twijfel is er bij jou niet - zorg dan dat je genoeg informatie verschaft over waarom die twijfel er niet is bij jou. In plaats van een bitchfight te starten met silentstorm en bij hoog en laag vol te houden dat het 'niet je hardware is' kan je ook gewoon uitleggen waarom het niet je hardware is. Iedereen blij ;)

Inhakend op je feitelijke probleem - wat doet je PC in safemodus? Heb je "disk-emulerende" hardware geinstalleerd of geprobeerd te installeren (sd-card all-in-one readers, cameras, etc)?

Over het 'doet soms voor en soms niet' - dit kan natuurlijk evengoed een hardware probleem zijn. Hardware protocollen kennen timeouts en als je maar lang genoeg wacht na het opstarten zullen die timeouts ingekicked zijn en heb je er minder last van :)
Heb je ook niet gemerkt dat ik steeds weer dezelfde informatie verstrek. Ook jij komt nu weer met een leuk betoog waarin je me terecht wilt wijzen maar 2 van de 3 vragen die je stelt zijn al beantwoord.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 17:28
Om eerlijk te zijn lijkt het me ook gewoon een moederbord probleem te zijn. Als alles goed is ingesteld, en je hebt van alles de juiste software/drivers geinstalleerd en getest en nagekeken en nog is opnieuw geprobeerd, zeker bij een kale installatie, lijkt het me dat je gewoon een software probleem kan uitsluiten.

Heb je nergens een reserve moederbord in de kast liggen of zo? Een moederbord waar iets mis mee is, kan hele rare sprongen maken.

• elevator
  • Niet online

elevator

Aangezien je PC het probleem niet heeft in safemodus kan je eens proberen om een een nieuw hardware profile te maken en in dit hardware profile zo veel mogelijk drivers uit te schakelen.

Heeft de PC het probleem dan ook? :)

Verwijderd

Topicstarter
crazyx schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:04:
Om eerlijk te zijn lijkt het me ook gewoon een moederbord probleem te zijn. Als alles goed is ingesteld, en je hebt van alles de juiste software/drivers geinstalleerd en getest en nagekeken en nog is opnieuw geprobeerd, zeker bij een kale installatie, lijkt het me dat je gewoon een software probleem kan uitsluiten.

Heb je nergens een reserve moederbord in de kast liggen of zo? Een moederbord waar iets mis mee is, kan hele rare sprongen maken.
Dat is nu net het probleem. Een PCI moederbord met bijbehorende videokaart en SATA schijf laat zich niet zo makkelijk vervangen. natuurlijk heb ik niet ergens een ander PCI-express moederbord liggen. Het lijkt mij juist wel dat het een software probleem is en ik zie niet (je noemt er ook geen argumenten voor) waarom het dat niet kan zijn. Als altijd de explorer de schijven na pakweg 5-7 minuten laat zien en daarna treedt het niet meer op tot er weer bepaalde SOFTWARE wordt geinstalleerd, kun je juist volgens mij HARDWARE uitsluiten omdat het dat iets met een service of programma heeft te maken.
Aangezien je PC het probleem niet heeft in safemodus kan je eens proberen om een een nieuw hardware profile te maken en in dit hardware profile zo veel mogelijk drivers uit te schakelen.

Heeft de PC het probleem dan ook?
Nee. Overigens heb ik al meerdere malen gemeld dat het probleem nu niet optreedt. Pas als ik bepaalde software ga installeren, KAN het weer optreden om vervolgens na een paar keer opstarten weer te verdwijnen om niet meer terug te komen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zegt eerder volgens mij dat je het probleem vrij goed kan reproduceren (bv. hier), als ik dan dus vraag 'heb je het probleem dan ook' ga ik er van uit dat je het probleem probeert te reproduceren :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:54:
Je zegt eerder volgens mij dat je het probleem vrij goed kan reproduceren (bv. hier), als ik dan dus vraag 'heb je het probleem dan ook' ga ik er van uit dat je het probleem probeert te reproduceren :)
Ik kan ook vrij makkelijk een voetganger tegen zijn kloten rijden, maar dat wil niet zeggen dat ik het doe. Momenteel lijkt het probleemloos en dat laat ik liever zo totdat ik een serieuze melding heb waar het aan kan liggen. Als ik kleine dingen kan proberen of testen graag maar zolang mensen maar blijven doorzeuren over hardware dit en hardware dat, is er voor mij geen enkele aanleiding dat te doen.

Kom op zeg, als je topics hierover probeert te lezen zie je knakkers die iedere keer weer hetzelfde zeggen. Dat wiel kan ik ook uitvinden. Het gaat mij om die dingen die ikzelf niet kan bedenken en tot op heden ben ik weinig tot niets tegengekomen buiten dat het net een stel papegaaien zijn die elkaar napraten en tot weinig constructiefs weten te komen.

Zie het als een helpdesk... Je verbinding valt ieder keer weg en je belt hen op. Jij weet zeker dat het de verbinding is. Je hebt je computer getest, zelfs een andere gebruikt, je modem gechecked en zelfs die van een kennis geleend en toch blijft de helpdesk bij hoog en laag volhouden dat het jouw hardware is en niet kun verbinding. Ze gaan je zelfs aanspreken op je kennis dat zij meer weten dat jij zolang je van hun diensten gebruikt wenst te maken maar moet luisteren. En iedere keer dat je belt, zijn ze het voorgaande vergeten en moet je het hele riedeltje weer afwerken. Dan wordt jij toch ook pissig niet?!

Voor die mensen die daadwerkelijk een goede tip gegeven hebben bedankt. Voor diegene die papegaaien en blaten, geen dank. Sluit dit topic maar, er komt toch niets uit en ik wens verder dit forum niet te vervuilen of anderen een aanleiding te geven tot hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 03:10 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 03:08:
Momenteel lijkt het probleemloos en dat laat ik liever zo totdat ik een serieuze melding heb waar het aan kan liggen.
Volgens mij geef ik jou een vrij serieus handvat om tot een oplossing te komen :) Gezien je opmerking dat je het probleem in safemodus niet hebt, kan je met hardware profielen gaan uitsluiten welke driver je probleem veroorzaakt :)

Ik heb echter het idee dat je in dit topic meer bezig bent met je gelijk te halen dat het 'onoplosbaar' is dan dat je probleem probeert op te lossen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:45:
[...]

Volgens mij geef ik jou een vrij serieus handvat om tot een oplossing te komen :) Gezien je opmerking dat je het probleem in safemodus niet hebt, kan je met hardware profielen gaan uitsluiten welke driver je probleem veroorzaakt :)

Ik heb echter het idee dat je in dit topic meer bezig bent met je gelijk te halen dat het 'onoplosbaar' is dan dat je probleem probeert op te lossen :)
Welk gelijk zou dat dan moeten zijn.

Volgens mij ben jij moderator en niet ingehuurd om mensen een schop na te geven. Jouw indruk of mening is totaal niet ter zaken doende. En volgens mij is het zo dat als een topicstarter aangeeft het topic te willen sluiten, jou daar subiet gehoor aan dient te geven en niet eerst zelf je gelijk moet proberen te halen. Je wil nu een discussie opstarten waar je juist voor aangesteld bent die te voorkomen.

Slotje dus en nee, geen, laat me uitpraten, commentaar meer. Dicht die boel!

Verwijderd

Nu doe je het weer!!! precies wat elevator zegt :)
Voor die mensen die daadwerkelijk een goede tip gegeven hebben bedankt. Voor diegene die papegaaien en blaten, geen dank. Sluit dit topic maar, er komt toch niets uit en ik wens verder dit forum niet te vervuilen of anderen een aanleiding te geven tot hetzelfde.
.. wat een held.... O-) O-) _/-\o_

................. :O |:( 8)7

(ik krijg op mn donder, ik weet het... kon het nu even niet laten... sorry )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 09:00:
Nu doe je het weer!!! precies wat elevator zegt :)

[...]

.. wat een held.... O-) O-) _/-\o_

................. :O |:( 8)7

(ik krijg op mn donder, ik weet het... kon het nu even niet laten... sorry )
Je hebt helemaal gelijk. Sluiten die hap!

Verwijderd

laatste woord... :+
Pagina: 1