Toon posts:

Complete div laten linken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie IE 7 al gedownload?

Ik wil voor mijn website dezelfde mooie tabbladen gebruiken als daar gebruikt wordt, maar wil geen plaatjes gebruiken omdat dat te traag werkt, ook niet voor de ronde randen. Omdat de randen van de tabbladen van IE7 heel grafisch zijn wil ik hiervoor 3 cellen van 1 px gebruiken. En tabblad bestaat dus uit 7 cellen (3 + 1 grote + 3) horizntaal en 4 verticaal.

Hoe krijg ik dat je al deze cellen laten linken. In een divje? Maar hoe link je een complete div? En kun je bij een div zo instellen (css ?) dat je bij een mouseover over een randcel de middelste oplicht?

Knoobie

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil iets met elementen van één pixel gaan oplossen, puur om geen plaatjes te hoeven gebruiken? Een dergelijk plaatje is hooguit een paar bytes groot, die zullen dus echt het proces niet vertragen, aangezien je dat zelfs op een 14k4 modem nog snel binnen hebt... Daarnaast zijn plaatjes veel minder gevoelig voor renderbugs en verschillen tussen browsers...

Maar goed, HTML hoort in Webdesign & Graphics, dus bij dezen. PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36

crisp

Devver

Pixelated

Daarnaast zijn plaatjes veel minder gevoelig voor renderbugs en verschillen tussen browsers...
En dat lijkt me juist met IE7 wel prettig ;) :+

Verder zou ik inderdaad gewoon een anchor gebruiken met een background-image. Zeker geen ranzige tabellen of andere frutsels...

[ Voor 30% gewijzigd door crisp op 04-02-2006 00:35 ]

Intentionally left blank

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Ik ben het met -NMe- eens dat je hiervoor het beste plaatjes kunt gebruiken.

Uiteraard kun je dit gewoon met CSS doen. Plaatjes voor de border, en andere plaatjes bij :hover.

Edit: crisp, waarom een background-image. border: image('plaatje.png'); is toch veel effectiever. Anders worden de plaatjes immers vele groter.

[ Voor 30% gewijzigd door cyberstalker op 04-02-2006 00:37 ]

Ik ontken het bestaan van IE.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

border: image('plaatje.png');
wat is dat? heb ik iets gemist? heeft IE het al?

Intentionally left blank

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00

orf

wat is dat? heb ik iets gemist? heeft IE het al?
CSS 3 specificatie

Deze quote doet 't 'm
Ik ontken het bestaan van IE.
http://www.alistapart.com/d/slidingdoors/final_tabs.html

[ Voor 4% gewijzigd door orf op 04-02-2006 01:36 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je quote een IE 6 specificatie. Dat je het zo kan oplossen is een leuk feit maar als IE7 iets nieuws kan brengen wat werkt zou dat ook leuk zijn.....

Dus waarom deze reactie?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat sneller is: losse cellen of plaatjes. Want met plaatjes moet er elke keer weer een los object worden aangeroepen wat met cellen niet hoeft.

En bovendien krijg je met de IE7 tabbladen ook een tabel in de cel, want als je goed kijkt zie je dat het buitenste randje grijs is, dan daarbinnen een witte rand en dan pas de kleur van het tabblad...

:?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 09:42:
Ik vraag me af wat sneller is: losse cellen of plaatjes. Want met plaatjes moet er elke keer weer een los object worden aangeroepen wat met cellen niet hoeft.
Plaatjes worden clientside gecached.
Met tabellen maak je het nodeloos ingewikkeld, semantisch incorrect en je moet met javascript aan de slag om de hele tabel klikbaar te maken.

Een tab heeft over het algemeen een vaste hoogte en alleen de breedte wijkt af (ook niet altijd), dus met 2 plaatjes kom je al een eind. De tabs op de Tweakers frontpage zijn ook gestylede lists, misschien moet je daar eens naar kijken :)

Intentionally left blank

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 09:42:
Ja, en die bergen HTML-code die je nodig hebt om zo'n tab te maken kosten geen bandbreedte natuurlijk. ;) Grote kans dat je in bytes gemeten duurder uit bent. En inderdaad, zoals crisp al zegt: met twee of 3 plaatjes kom je al een heel eind.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sowieso heb je meestal een actieve tab en niet-actieve tabbladen. Zeg voor elke tab max 3 plaatjes nodig te hebben. Dat zal net zo lang duren / sneller gaan dan met tabellen.
Bij elke nieuwe pagina zijn de plaatjes gecached. Die tabellen moeten opnieuw gerenderd worden, dus bij meerdere pagina's ben je sowieso sneller uit met plaatjes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 04-02-2006 15:07 ]

Pagina: 1