Toon posts:

Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g probleem !

Pagina: 1
Acties:
  • 1.617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb vandaag een router aangeschaft aangezien ons huidige netwerk een beetje verouderd is.
De huidige situatie is dat de internet verbinding naar PC1 loopt en vanuit daar wordt gedeeld naar PC2. Het vervelende is dat PC1 altijd aan moet staan om internet te hebben op PC2. ( Heel vervelend )

Nu wilde ik dit oplossen dmv een router, dan maar meteen voorbereiden op de toekomst en een draadloze router gekocht die ook functioneerd als een wired router.

Nu heb ik de Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g gekocht die ik vorige week bij een kennis ook heb geinstalleert, het probleem is nu echter dat het bij mij niet werkt.

Ik volg de 'simpele' stappen van de router. Maar de router krijgt geen ip adres door zo te zien en er kan dus ook niet verbonden worden met internet.

Ik heb zelfs de netwerk kaarten opnieuw geinstalleerd maar niks werkt, heeft iemand enige tips die ik kan proberen ?

( Is het trouwens mogelijk om een extra pc aan te sluiten op de router met een crosscable ? ) (PC2)

thanks !

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

1. staat DHCP wel aan in de router
2. crosscable gaat niet werken met deze router
3. wat heb je allemaal geprobeerd
4. welke ISP heb je
5. enz.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
1. staat DHCP wel aan in de router | Yup
2. crosscable gaat niet werken met deze router | Kutzooi ;)
3. wat heb je allemaal geprobeerd | De wizard van sitecom
4. welke ISP heb je | Chello

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 23:33 ]

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

probeer eens "repair " in de context menu van de netwerkkaart ( in Network Connections uit het configuratie scherm)

Of anders handmatig:
Doe in een command box "ipconfig /release" en dan zie je : "IP Address successfully released..."
Doe daarna "ipconfig /renew" Je krijgt dan een nieuw IP toegewezen.

Als dit niets helpt, dan is er iets mis met de drivers/software van de netwerkkaart, OF is er iets mis met de netwerk-hardware (ook nieuwe routers kunnen DOA zijn).

Probeer anders eens jouw router te testen bij die kennis van je, die heeft immers dezelfde, en bij hem werkt het wel, dan zou die van jouw het ook moeten doen. anders is er iets mis met de router.

Heb je trouwens ook de fabrieksinstellingen teruggezet in de router?

[ Voor 26% gewijzigd door Abomination op 04-02-2006 15:57 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32