Receiver + boxen, max. 1000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.096 views sinds 30-01-2008

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Ik heb al flink resource gedaan, maar kom er toch niet helemaal uit. Hier mijn verhaal:

Allereerst ga ik binnenkort een Panasonic TX-32LX52F lcd-tv kopen met hdmi aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://produkte.panasonic.de/doc/N0900/TX-32LX52F/PICT/tx-32lx52f_9.jpg

Hierbij komt een dvd-speler met hdmi aansluiting. Hiervoor ga ik waarschijnlijk voor de 'goedkopere' merken, zoals Pioneer. Dit scheelt 200 euro met merken als Harman/Kardon.

Daarentegen wil ik wel graag meteen een goede receiver met 2 goede boxen. Het hoeft geen high-end te zijn (heb niet zo'n grote kamer én budget :)), maar het moet gewoon goed klinken t.o.v. de standaard home-theater systems die nu in 90% van de huishoudens staat.

Ik zal er vooral muziek mee luisteren en af en toe een dvd-tje. Ik verwacht geen 7.1 set aan te sluiten de komende jaren. Wellicht in mijn volgende (ruimere) woning. Dus wel handig dat de receiver nieuwere technieken ondersteunt.

Ik dacht zelf aan de volgende receiver + boxen:

- Harman/Kardon AVR-135
http://www.harmankardon.com/product_detail...135/230&sType=C

Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/AVR135.jpg

- 2x JBL Northbridge E60
http://www.jbl.com/home/products/product_d...cat=NRE&ser=NRE

Afbeeldingslocatie: http://www.harmanaudio.com/images/products/front_large/E60_230.jpg

Ik heb hierover alleen nog enkele vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

1. Is het output vermogen van de receiver (stereo: 50W per kanaal) voldoende om de boxen goed aan te kunnen sturen? Ik ben niet van plan ze hard te zetten, maar vervormingen bij 'iets boven normaal kamer-volume' heb ik geen zin in.

2. Een dvd-speler met hdmi aansluiting lijkt me aan te raden. Maar wat is de meerwaarde van een receiver met hdmi-aansluiting als je dvd-speler dit al bevat?

3. Zit ik qua prijs-kwaliteit goed met zowel de receiver als de boxen wanneer mijn budget max. 1000 euro is voor receiver + 2 staande boxen? (deze set is zo'n 850 euro) Of hebben jullie serieuze andere aanraders binnen mijn budgets? Ik zou het graag willen weten!

----Uiteraard is de beleving van geluid erg persoonlijk en moet ik gewoon tig setjes gaan luisteren, maar voordat ik dit doe zou ik graag een selectie willen maken a.d.v. jullie ervaringen, anders is het erg lastig kiezen.----

Alvast bedankt voor de moeite!!

Evt. kunnen we hier een centraal "Receiver + (2) boxen voor max. 1000 euro" topic van maken. Lijkt me wel dat daar animo voor is

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 03-02-2006 23:11 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Ik weet wel dat 2x50watt je 100watt op levert, en dat zal zo'n 110dB opleveren. Lijkt mij meer dan genoeg. Over vervorming weet ik helaas niets...

Ik heb hier trouwens 2x Kef Q5 torens staan. Deze geven 2x130Watt geluid. Hier sluit ik weleens mijn beamer op aan en het geluid is ongelooflijk mooi! Net bioscoop. Het geluid is voor muziek ook top. Kan niet beter ongeveer. Diepe mooie bass en goede hoge tonen. De tonen vervormen niet naarmate ze harder worden. Deze Kef Q5 torens hebben met samen 600euro gekost. Dat is dus 300euro per stuk. Als je deze neemt heb je nog 400euro over voor een versterker en dat moet genoeg zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door masser120 op 03-02-2006 23:20 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 23:05

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou, als het budget dan toch 1000 euro is, en je dus nog 150 eruo "over" hebt, toch gaan voor ene H/K dvd-speler, puur voor het oog, daar die H/K receiver een kunstwerk op zich is zou het zonde zijn om er een 'lelijke' dvd-speler bij te zetten.

Pluspuntje van HDMI op receiver: Het digitale geluid van de dvd-speler gaat dan samen met het digitale beeld naar de receiver. Het schijnt dat een aantal dvd-spelers de overige digitale uitgangen uitschakelen als je een HDMI kabel gebruikt.

Life is not about specs, it is about joy!

• Mooody
Ok, bedankt zover.
Het nut van een hdmi aansluiting is dus wel aanwezig. Ben alleen bang dat het budget dan voornamelijk gaat naar deze functie op de receiver. (receivers met hdmi zijn nog een flink stuk duurder....)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
masser120 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:15:
Ik heb hier trouwens 2x Kef Q5 torens staan. Deze geven 2x130Watt geluid. Hier sluit ik weleens mijn beamer op aan en het geluid is ongelooflijk mooi! Net bioscoop. Het geluid is voor muziek ook top. Kan niet beter ongeveer. Diepe mooie bass en goede hoge tonen. De tonen vervormen niet naarmate ze harder worden. Deze Kef Q5 torens hebben met samen 600euro gekost. Dat is dus 300euro per stuk. Als je deze neemt heb je nog 400euro over voor een versterker en dat moet genoeg zijn.
Dat zijn de Kef iQ5's? (zijn 275 euro p/s zie ik).
Je denkt dat dit 'top of the bill' is voor dit budget? Ik ken het merk Kef niet zo, is het vergelijkbaar met Klipsch en H/K?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooooody schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:10:
Evt. kunnen we hier een centraal "Receiver + (2) boxen voor max. 1000 euro" topic van maken. Lijkt me wel dat daar animo voor is
nope, dat zijn smaak discussies. Wat je vraagt staat in de FAQ (vermogenvraag bij aansluiten en wat moet ik kopen hier: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime)

Voor je keuze ga je dus eerst luisteren in de winkel en als je ervaringen hebt en nog vragen, deel je die hier :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.