A7N8X-E Deluxe overleden ?

Pagina: 1
Acties:

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:53
Beste Gotters,

ik hoop dat een van jullie mijn probleem kan bevestigen. Ik kreeg vandaag mijn nieuwe 6600 GT AGP binnen. En vol enthousiamse heb ik deze op de juiste manier vervangen voor een oud Gforce2 GTS kaartje. Daarna wou de computer echter niet meer opstarten. Ik heb daarna toch maar de oude kaart terug gezet. Dit mocht echter niet baten. De computer komt niet voorbij het bios. Het irritante is dat er zo'n plaatje staat van het moederboard er niet wat er precies mis is. Je hoort dit normaal gesproken wel te kunnen tonen door op tab te drukken.. maar de computer reageerd daar (voorheen ook al) niet op. Ik ben toen verder gaan zoeken en heb het forum er hier op nageslagen. Ik heb ondertussen het bios al een keer helemaal gereset en heb het geprobeerd zonder geheugen op te starten e.d. Alleen krijg nu echt helemaal niets meer terug van mijn moederboard. Geen piepjes ofzo. Mag ik daardoor concluderen dat mijn mobo echt overleden is ?!?

alvast bedankt,
Kilian

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
En wat als je de videokaart er uit laat?

BIOS batterij eruit halen zou ook nog kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk aangezien je hem al eens hebt gereset..

• _kilian_
heb ik ook al geprobeerd zonder videokaart.. maar mocht ook niet baten...

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op welke manier heb je je bios gereset? Stekker eruit, batterij eruit, jumper derop, jumper eraf, batterij erin, stekker erin? Ik heb zelf ook 2 van deze bordjes hierzo, en heeeel soms willen deze ook niet opstarten, bovenstaande helpt altijd :P

Op het feit na dat ze geen van beide willen booten op 10x200 :r

Probeer anders ergens een pci-videokaartje te regelen en te kijken wat er daarmee gebeurd.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• _kilian_
jup op die manier het bios gereset... maar hij doet nu helemaal niets meer... :'( ik zal het voor de vorm nog wel een keer proberen... maar denk dat ik morgen mooi terug ga.. want heb er nog gerantie op...

btw in hoeverre zou dit aan CPU/geheugen kunnen liggen.. hij doet nu zelfs helemaal niets meer.. geen piepjes.. en ook geen beeld meer :(

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

maak um zo kaal mogelijk
spint de rest wel op ?
wat voor voeding heb je ?
probeer eens een pci vid kaartje, mits alles wel opspint natuurlijk
weet je zeker dat het tab is voor bios en niet del of f2 ?

het kan namelijk net zo goed aan de voeding liggen
aangezien de 6600gt net wat meer stroom vreet
misschien net dat beetje wat um te ver trok, you never know

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 04-02-2006 00:48 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• _kilian_
het enige dat er nog op zat was de processor.. dit omdat ik deze er in de haast niet 123 af kreeg...
De case fan en de fan van de voeding beginnen wel met draaien.
voeding is een 300watt.. deze wou ik ook al wel gaan vervangen.. maar dacht dat dat voor even net wel moest kunnen,,,,
PCI vidkaart heb ik hier niet liggen..

en dat van de toetsen weet ik zeker.. allemaal netjes in het boekje opgezocht

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Over die keyboard toetsen bij het opstarten van je pc, heb je toevallig een usb of ander exotisch keyboard? Dan wil het wel eens zo zijn dat de bios je keyboard (nog) niet herkend :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• _kilian_
had ik ook al aan gedacht.. had eerst een USB maar daar doet tie wel vaker moeilijk mee... dus heb er toen maar een old school tobo aan gehangen....

btw iedereen bedankt voor het meedenken tot nu toe.

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Mijn broer zijn pc is vannacht blijven hangen en sindsdien start hij niet echt meer op. Hij komt niet verder dan de bios (de instellingen waren veranderd in veilige modus omdat hij gecrashed was) maar daarin blijft hij dus hangen. En het is zelfs zo dat toen hij bij mij kwam de monitor ook in standby bleef staan, dus nu doet hij niets meer. Ik hoor ook geen piep of wat dan ook. Ik heb al de videokaart verwisseld, maar geen verschil. De videokaart van hem doet het wel gewoon goed in een andere pc.
Het is een AMD 1800+ met een A9600 XT en een asus A7N8X en bios is phoenix D686. Voeding is 350 W. De computer liep een jaar stabiel en helemaal geen gezeur meer gehad... Dus moederbord rip? :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 15:39 ]

• _kilian_
ik ben vandaag terug geweest naar de winkel.. had gelukkig nog garantie op alles.. en daar hebben ze (gratis :) ) allen nog een keer voor me nagelopen.. Alles doet het nog en alleen het bios was corrupt.. dus zij hebben het gereset voor mij.. ( |:( heb ik het toch zelf verkeerd gedaan...)

Maar goed hij werkt nu weer met de oude videokaart...

Wat er dus gebeurd is// is dat mijn nieuwe vudeikaart (6600GT AGP MSI) het bios van mijn mobo heeft verkracht.. Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen..?!?

Ik ga iig eerst mijn mobo bios weer helemaal up to date maken.. en er een nieuwe voeding in zetten.. (want de huidige 300W is nogal brak en een beetje krap) Daarna ga ik nog maar weer een poging wagen.

Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp,
Kilian
Pagina: 1