Wireless Router onder ADSL2+

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb met mn zwager even Wanadoo Family (ADSL2+) geinstalleerd. nu is het zo dat ie er een wireless router bij wou. en zo'n pmcia kaartje. nou zo gezegd zo gedaan. op naar Mycom.

daar aangekomen om een wireless routertje (adsl2+) met pmcia kaartje gevraagd.

Kregen we de SMC SMCWBR14-G / 2 aangeraden en een kaartje daar bij hoorde.
maar nu lees je op heel veel sites dat die Router geen ADSL2+ kan...

Maar die verkoper zei. dat dat met een router niet uitmaakt. maar alleen met een modem.
dus deze zou het gewoon moeten doen..? kan iemand dit bevestigen?

Merk SMC
Type SMCWBR14-G / 2
Product Router
Technologie 802.11G
Wireless snelheid 54 Mb/s
Type antenne Omni-directioneel
GAIN 1,43 dBi
LAN poorten 4x
LAN snelheid 10/100
WAN poorten 1x
WAN snelheid 10/100
ADSL2 Nee
WEP encryptie Ja
WPA beveiliging Ja
Firewall Ja
Printer server Nee
FTP server Nee
Lengte 155 mm
Breedte 130 mm
Hoogte 26 mm
Gewicht 410 g

Verwijderd

Ja. Zolang je maar een apart ADSL2+ modem hebt.

Verwijderd

Wat heeft een router die met tcp/ip werkt te maken met het ADSL2+ protocol waarmee een modem werkt ? Hoogstens kan het zijn dat de router niet voldoende throughput heeft om de snelheid te kunnen verwerken die ADSL2+ biedt !
Je haalt dus twee zaken door elkaar die (eigenlijk) niets met elkaar te maken hebben!
Een beetje router kan 100 Mb aan , terwijl een ADSL2+ verbinding bv 12 of 20 Mb biedt.

• Imperium
  • Niet online
Ok maar zou je me dan wel kunnen vertellen waarom er dan ADSL2: Nee staat? of ben ik nou gek? (ja ik moet alles zeker weten, sorry)

Verwijderd

Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:54:
Ok maar zou je me dan wel kunnen vertellen waarom er dan ADSL2: Nee staat? of ben ik nou gek? (ja ik moet alles zeker weten, sorry)
Geen idee, beide zaken hebben niets met elkaar te maken , je zou de router ook in een ander netwerk kunnen inzetten (bv met een cable modem).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:54:
Wat heeft een router die met tcp/ip werkt te maken met het ADSL2+ protocol waarmee een modem werkt ? Hoogstens kan het zijn dat de router niet voldoende throughput heeft om de snelheid te kunnen verwerken die ADSL2+ biedt !
Je haalt dus twee zaken door elkaar die (eigenlijk) niets met elkaar te maken hebben!
Een beetje router kan 100 Mb aan , terwijl een ADSL2+ verbinding bv 12 of 20 Mb biedt.
Dat is dus niet zo, zoek maar is op google op WAN>LAN troughput

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-04 09:36
misschien trekt die router maar 8mbit ofzo op zn wan poort? dan haal je de gewenste snelheid niet...
die krengen bestaan, maar dacht dat het tegenwoordig niet zo slecht gesteld was met de snelheid van routers?

en @securman, een beetje consumenten router kan helaas helemaal geen 100mbit aan over de wan poort... daarom draai ik op mn 100mbit lijn lekker geen router, maar de standaard windows firewall :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door sharkzor op 03-02-2006 22:59 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 09:36
Waarom trouwens een router? de livebox heeft al een dhcp server een simpel accespoint is dus voldoende.

Ook kun je een PCMCIA kaart kopen voor de livebox heb je alles in 1 apparaat.

Welke je kunt gebruiken moet je even in het [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII)[/rml] topic kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Steefph op 03-02-2006 23:01 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Imperium
  • Niet online
Ja het is nu al aangeschaft. dus kom nou niet met dat ;) hij wou het zo. zo geschied het. nu moet het nog werken ;)

• Steefph
Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:01:
Ja het is nu al aangeschaft. dus kom nou niet met dat ;) hij wou het zo. zo geschied het. nu moet het nog werken ;)
Dan kun je het beste DHCP in de router uitzetten en de modem op een normale link poort aansluiten (dus niet op de WAN poort). Werkt hier ook prima zo (moet nog zo'n PCMCIA kaart kopen ;)).

Verwijderd

sharkzor schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:58:
misschien trekt die router maar 8mbit ofzo op zn wan poort? dan haal je de gewenste snelheid niet...
die krengen bestaan, maar dacht dat het tegenwoordig niet zo slecht gesteld was met de snelheid van routers?

en @securman, een beetje consumenten router kan helaas helemaal geen 100mbit aan over de wan poort... daarom draai ik op mn 100mbit lijn lekker geen router, maar de standaard windows firewall :Y)
yep, maar adsl2+ met 100 Mb. waar kan ik dat krijgen ?

• Imperium
  • Niet online
Ja dat zei de verkoper al. om die op een gewone poort aan te sluiten. aangezien dat WAN dan dubbel op is dan ofzo?

(waar is die DHCP voor dan?)

• Steefph
DHCP deelt de Ip adressen uit.

(cross posten is niet gewenst op dit forum ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Steefph op 03-02-2006 23:14 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:33
als er staat ADSL2+: Nee...
dan denk ik dat hij niet hoger dan 8Mbit/s kan doorvoeren, de router staat los van het modem en is aan de router of hij het ondersteund (is het niet een adsl modem+router in een?)...

maar dan zal je zeggen, als hij maar max 8Mbit/s kan doorvoeren, dan zal er toch ook staan "Cable: Nee"? Want er zijn talloze kabelabo's die hoger gaan dan 8Mbit/s, zeker in het buitenland.

• Imperium
  • Niet online
Op de doos staat dat ie 54mbit/s aankan..

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:01:
Tja... Da's natuurlijk niet slim, eerst iets kopen, dan hier klagen dat het niet werkt...
Check dan volgende keer eerst vooraf...

Ik denk dat in dit geval adsl2=nee betekent dat je het ding niet rechtstreeks op adsl2 kunt aansluiten (je moet nog een modem hebben).

Nothing is a problem once you've debugged the code

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:06:
[...]

yep, maar adsl2+ met 100 Mb. waar kan ik dat krijgen ?
Nergens. ADSL2 gaat tot ca. 20Mbit

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Imperium schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 02:13:
Op de doos staat dat ie 54mbit/s aankan..
Heel fijn. Wireless 802.11g heeft een norm BANDBREEDTE van 54 Mpbs. Dat wil niet zeggen dat jij er ook 54mbps door heen krijgt

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

En knip nou eens de volgende keer niet simpelweg de content van een webshop af, maar check eerst eens wat je in de handen hebt. Dit product is een ROUTER en geen ADSL Modem. Dat die webshop eigenaar zichzelf werk bespaart en elk netwerk product van dezelfde ja/nee lijst voorziet betekent niet dat je hier moet gaan klagen.........

Ik hoop dat je het verschil weet tussen een Router, een Bridge, een Gateway, een Modem en een Switch. ZO niet, kijk dan eerst eens in de Netwerk FAQ's. Dat had je een hoop ellende bespaart. Daarnaast was zoals al eerder gezegd een Access Point een veel simpelere en makkelijkere oplossing geweest.

• Imperium
  • Niet online
Gozer. denk je dat ik simpel ben ofzo?

Die modem hebben we al. wat ik dus alleen niet wist is dat die router het geen reet uitmaakt wat ie krijgt. hij verstuurt het toch alleen maar door.

dus voordat je uit je reet gaat praten. LEZEN

die router staat hier ook niet dus kan zelf ook niet kijken nog.

eikel

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als de router niet werkt kun je em binnen een bepaalde tijd nog terugbrengen en je geld terug ontvangen meende ik?

Dan koop je alsnog zo'n pcmcia kaart, of gewoon een WAP54G.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Veel succes verder he, met zo'n houding :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.