mobiel nummer op scherm in auto zien mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik heb een luxeprobleem. Van de zaak een bluetooth telefoon gekregen met bluetooth carkit erbij.
Ideaal, ik stap de auto in, telefoon blijft in mijn zak zitten en ik kan bellen. Zit zo'n knopje op het dashboard, daar kan ik de telefoon mee actieveren (Nokia 7W carkit).

Maar ik kan dus niet zien wie me belt, want de carkit heeft geen scherm en mijn telefoon zit in mijn zak. Luxeprobleem dus:) Moet ie van pure nood alsnog weer in een houder.

Nu wou ik zelf een VW MFD (navigatiesysteem, radio etc) in mijn VW golf4 zetten, om dit op te lossen. Maar daar kan ik dus ook niet op zien wie me belt. Kom er net op tijd achter, had de set bijna gekocht :) Dus nu ben ik aan het kijken hoe ik dat toch voor mekaar krijg. Ik bedoel: zien wie me belt.

Nu kan ik wel een nokia 616 (of ander merk/type) kopen (nokia 616=apart schermpje waar je op kunt zien wie er belt), maar dan heb ik weer een extra scherm in mijn auto. Dat wil ik niet. Ik wil het liefst 1 scherm waar ik alles mee kan doen. De telefoon op de MFD koppelen schijnt iets onmogelijks te zijn, dus dat is geen optie.

Nu heb ik hier al veel mooie voorbeelden voorbij zien komen van pc's in de auto. Is het mogelijk, als je zo'n mobiel systeem hebt, dat je je telefoon hieraan koppelt?
Zodat je op je scherm kunt zien wie je belt? Het lijkt me dus ideaal als ik zo'n pc systeem zou kunnen koppelen aan mijn mobiel, want dan kan ik en navigatie en muziek en wifi en alles, inclusief telefoon in 1 systeem en op 1 scherm in de auto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155371

Wat ik wel weet is dat je programma´s hebt voor mobiele telefoons waarmee je op je scherm op je ´nummer toetsen´ van je telefoon kunt drukken, ook via bluetooth. Heb er een keer iets over gelezen in een tijdschrift, zal zo even voor je zoeken. Maar als je dat kan dan is het misschien ook mogelijk om het nummer weer te geven in je favorite carputer software, meestal kan je namelijk iets van plugins toevoegen aan die programma's.

EDIT: hmz, ik kan het nérgens meer vinden. Wat ik wel heb gevonden is een programma voor Sony Ericsson mobiele telefoons, maar dat werkt de andere kant uit, hiermee bestuur je je computer via je mobiele telefoon. Als ik jou was zou ik gaan zoeken naar software van je mobiele telefoon, misschien zit daar ook een functie op dat wanneer je het programma standaard op de achtergrond laat lopen dat er dan iets van een pop-up komt wanneer er iemand belt?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 155371 op 04-02-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Wat jij wil is zeker te doen met een carputer : ik heb ooit wat experimentjes gedaan met een GSM module (Siemens TC35) en een seriële kabel.
Wanneer ik het AT commando stuurde voor nummer identificatie, kreeg ik het netjes binnen in mijn hyperterminal als ik gebeld werd. Dat was voldoende als proof of concept.
Verder heb ik er nog niets mee gedaan, maar het staat nog wel op mijn "to-do list" :)

Of er al kant en klare software voor bestaat weet ik niet, maar het zou mij verbazen moest dat niet zo zijn.

Als ik mij niet vergis heeft Pioneer ook een radio die CallerID weergeeft via bluetooth.

Rafke P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Dankjewel voor het meedenken jongens!

Dat van Pioneer heb ik ook gehoord, zal ik me morgen even in verdiepen.
Edit: Pioneer heeft 2 cd/radio combinaties met bluetooth:

DEH P77BT
http://www.pioneer.nl/nl/...=10477&taxonomy_id=25-121

en de DEH P55BT, maar daar kan ik nog niet zoveel over vinden. Is in ieder geval goedkoper.

Lijkt me toch echt wel raar dat zoiets nog niet op de markt is.
Dat VW navi is in 1997 ofzo op de markt gekomen, toen was bluetooth nog niet zo gewoon.
Het lijkt mij dat dit inmiddels mogelijk moet zijn..
Anders zit je auto vol met schermpjes!

En ik zag die nano-itx voorbijkomen, eens zien of ik daar misschien eens wat mee moet gaan doen..
Edit: weet iemand of hier standaard progjes voor zijn?
Als je zo'n pc in de auto hebt, wil je wel graag een pop-up schermpje als er gebeld wordt..

[ Voor 31% gewijzigd door IJzerboot op 05-02-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 00:27

chaser

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Jaja, beide is zeker iets! Bedankt voor de links!

Op dit moment neig ik naar de pioneer, want dan heb ik een alles in 1 apparaat.
Maar mijn tweakerende alter-ego is weer gewekt.. Vindt al die progjes erg interessant.
Lijkt me wel erg cool om dat te combineren met een pc in de auto...
Ik ga die progjes in ieder geval eerst 's ff proberen op mijn pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:56

Nox

Noxiuz

offtopic:

mooie schermpjes zijn niet lelijk als je er 4 van hebt. staat stoer joh :P

maar ff 1 ding: is het werkelijke noodzaak om niet op te nemen als je vrouw je belt ? like, wrom moet je pér se het nummer zien ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en prive door elkaar.
En dan vindt ik het wel fijn om te weten wie er belt voordat ik opneem.

Het zou ook helemaal perfect zijn als ik touchscreen een nummer in kan tikken, dan kan mijn telefoon mooi in mijn binnenzak blijven zitten. Jaja, het is een luxeprobleem! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:10

Barrycade

Through the...

Wat is het probleem om "zakelijk" op te nemen als iemand je "privé" belt?

Of heb je meerdere vriendinnen :Y) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 00:27

chaser

IJzerboot schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:51:
Het zou ook helemaal perfect zijn als ik touchscreen een nummer in kan tikken, dan kan mijn telefoon mooi in mijn binnenzak blijven zitten. Jaja, het is een luxeprobleem! 8)
Dat kan met het programma waar ik je op attendeerde

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Ik zag het chaser! Wou alleen ff benadrukken dat dat erg mooi is! thnx
Heb een Bluetooth module besteld, probeer het binnenkort even uit en dan beslis ik ook of ik een mini/nanot itx systeempje in mijn auto ga zetten.
Kan ik het meteen mooi met een diagnosesysteem voor mijn auto combineren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm, dit heeft eigenlijk verrekte weinig met casemodding te maken. Schopje naar Gadget Talk.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 13:22
Kom net dit tegen

http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=180560

weet niet of het wat is.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27744

Deze carkit van Parrot is goed spul. Heb deze carkit zelf ook (i.c.m een Sony Ericsson telefoon),
en dat werkt feilloos.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27744 op 08-02-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Fijn om te horen, het bedrijf wat mijn carkit inbouwde was namelijk niet erg te spreken over parrot..
Dat was namelijk ook nog een optie.

Maar eigenlijk denk ik dat dat is omdat ze er niet zoveel aan verdienen als aan een Nokia carkit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Parrot kan ook nog de naam van wie je belt zeggen :P Das ook wel makkelijk, moet je wel ff zelf inspreken :)

Heb hem zelf ook, fijn spul wel.
Pagina: 1