[CPU] temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-02 20:25
Is een temperatuur van 48 graden normaal op een ge-ONDERklokte Barton (2600+ (1980Mhz) naar 1333Mhz) met stock cooler en 6 % proc. load?

Verwijderd

Wat voor temps heeft ie als ie op stock loopt?....koelpasta wel goed?...koeler er wel goed op?
als de temps ook zo zijn als ie stock is, lijkt me dat wel redelijk.
Maar persoonlijk houdt ik van lekker chill >:)
Maar voor een undergeklockte is het wel een beetje aan de warme kant lijkt mij

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is op zich wel een acceptabele termparatuur.. Lager clocken heeft niet altijd direct een lagere temp tot gevolg. Als je de Vcore namelijk op hetzelfde niveau houdt blijft het meestal rond de zelfde temp schommelen (tuurlijk zit er wel wat verschil tussen). Gooi de Vcore eens naar beneden, dat scheelt wel weer namelijk.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 18:11
Er zijn zoveel factoren die de CPU temperatuur bepalen. Hoe warm is het in de ruimte waar de PC staat? (zet de CV eens lager!). Heb je nog meer casefans? Hoe is de airflow in je systeem. Is de CPU cooler stofvrij? Wat is de Vcore?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:54

DropjesLover

Dit dus ->

ik denk dat er iets mis is met je koeling (koelpasta, airflow ofzo).

aangezien ik in een ruimte waar het 10 graden was met een xp2000+ (Tbred core) ook op 48 graden zat, en een Tbred is n heefdhoofd in tegenstelling tot n Barton...

ps. ge-onderklockte :o -> ondergeklockte ;)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-02 20:25
Lag inderdaad aan de koeler/pasta! Zonet een cheap ass koeler en pasta gekocht, geheel loopt nu op 41 graden, en overclocked ;) van 2600+ naar 2900+. prime 95 doettie al 10 minuten heel prima...
Pagina: 1