Toon posts:

Scart Probleem (Tulp --> Scart)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 3 tulpjes 1 video & 2 audio. Deze heb ik in een scart connector gestopt en deze in een scart UHF modulator. Nu zegt deze dat die geen signaal heeft. Wel geluid maar geen video.

Dus nu probeer ik de modulator met een dvd speler dus gewoon de scart van de dvd aansluitingen aansluiten op de scart van de modulator dit werkt.

Oke nu testen de modulator met een scart connector die verbinden met drie tulp stekkertjes met nog een scart connector en die sluiten we aan op de modulator werkt niet.

Wat is mijn conclusie er wordt iets niet mee gestuurd als ik alles aansluit met tulp stekkertjes.

Heeft iemand enige idee wat dit is?

Groet, Luc

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Is het wel een modulator voor composiet signaal (dat wat over de gele tulp gaat), oftewel: ondersteunt hij de volle 19 kabeltjes van SCART? scart bevat namelijk meer dan 3 tulpjes...
Toch lijkt mij dit vreemd, die modulatoren zijn meestal juist bezig met 'simpel' composiet signaal.

[off-topic]Aan je nederlands is geen touw aan vast te knopen, dus het kan zijn dat ik je verkeerd begrepen heb en dus verkeerd geantwoord heb...[/off-topic]

edit:
Ik zie dat je dit gebruikt voor je computerbeeld (berichtengeschiedenis...) en dit maakt het voor mij nog onwaarschijnlijker dat die gele tulp niet ondersteund wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door ram.con op 03-02-2006 21:09 . Reden: vedere info ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Waar komen je tulpjes vandaan - weet je wel zeker dat er signaal op staat?
Is je tulp/scart convertor voor ingaand of uitgaand signaal? Ik heb hier ergens zo'n ding liggen met een schakelaar erop, vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen het probleem wat duidelijker te formuleren.

Wat ik wil is het beeld & geluid van mijn PC omzetten naar antenne signaal.

Nu heb ik een modulator die als aansluiting scart heeft. En natuurlijk antenne in & antenne uit.

Wil ik bereiken
Nu sluit ik mijn pc aan met 3 x een tulp aansluiting. Deze steek ik in een scart connector. Waarna ik deze in de modulator steek. Deze geeft dan geen beeld weer op de televisie.

PC --> 3x tulp kabel --> Scart Connector --> Modulator --> TV

Test opstelling1: DVD speler
DVD --> Scart kabel --> Modulator --> TV

Werkt Perfect.

Test opstelling2:
DVD --> Scart connector(uit) --> 3 x tulp kabel --> scart connector (in) --> modulator --> TV

Dit werkt niet. Ook geen beeld

Nu is mijn vraag waarom werkt het wel met een scart kabel en niet met tulp kabeltjes?

groet Luc

Verwijderd

Topicstarter
Ja er staat signaal op. En ook heb ik de schakelaar nagekeken.

- Luc

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Het uitgaande videosignaal, wat dus in je modulator moet, hoort op pin 19 van je scartplug aan die kant te staan. Pin 19 is de buitenste pin aan de smalle kant van het schuine deel van de scartplug.
Pin 20 draagt het inkomende signaal en zit boven pin 19, d.w.z. aan de brede kant van het schuine deel.
Heb je een doorgangsmeter of een lampje /batterijtje, dan kan je dat snel vaststellen (maar hou je kabels los van je apparatuur als je test).
Ik denk nog steeds dat je inkomend en uitgaand hebt verwisseld, maar het kan natuurlijk ook een defect zijn in je kabels of convertors.
Pagina: 1