Ik heb in me pc te weinig interne usb headers en ik was van plan om een oude q-tec hub om te bouwen voor om die headers uit te breiden. ik heb alles al uitgezocht welke pin waar voor is enzo. Maar nu wou ik em graag ook zen eigen spanning geven. Er moet geloof ik 6 Volt dc (zoveel geeft de bijgeleverde adapter) op, weet iemand of hij ook met 5 volt uit de psu werkt en welk contact plus en welke min is? het gaat om deze Alvast bedankt!
usb is 5V... dat het apparaatje 6V krijgt, kan... dan wordt er een low-drop voltage regulator gebruikt van 5V...
Wat je verder precies van plan bent is mij een beetje onduidelijk...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
ik wil 6 usb front panel ports en een cardreader op 6 interne headers aansluiten. en ik wil ze stroom geven uit de voeding dus niet van de 'Vbus' (het 5 volt kanaal van de usb) op het mobo.Banzi schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:18:
usb is 5V... dat het apparaatje 6V krijgt, kan... dan wordt er een low-drop voltage regulator gebruikt van 5V...
Op 5V zal hij hoogst waarschijnlijk gewoon functioneren.
De aansluiting van de adapter is meestal kern+ rand- maar meestal staat op het apparaat ook een tekeningetje - -< - + zoiets
Hierbij geeft het bolletjede polariteit aan van de kern en de halve cirkel van de rand
De aansluiting van de adapter is meestal kern+ rand- maar meestal staat op het apparaat ook een tekeningetje - -< - + zoiets
[ Voor 20% gewijzigd door Steefph op 03-02-2006 22:16 ]
Alles is terug te redeneren naar 4