Toon posts:

Asus A8V Deluxe Bios recovering

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb laatst een update geinstalleerd voor mijn moederbord, maar tijdens het flashen liep windows vast en probeerde ik windows opnieuw op te starten. De computer starte echter helemaal niet meer op, hij vroeg om een Floppy Disk of CD-ROM met een Bios Image File. Mijn moederbord heeft een Crashfree BIOS 2 feature waardoor ik via een CD opnieuw de BIOS kon flashen. Ik heb toen de CDROM van mijn mobo in de drive gedaan, m'n computer begon toen het mobo opnieuw te flashen. Dat leek goed gelukt te zijn, er kwam te staan dat ik m'n pc moest rebooten. Ik heb m'n pc uitgezet en vervolgens weer aan, maar hij deed helemaal niets meer, ik kreeg zelfs geen beeld :'( .

M'n computer draaide hiervoor prima, met de bios 1014. Ik wilde deze updaten naar 1018, omdat
mijn bios de onboard Realtek soundcard automatisch uitschakeld als ik mijn Creative soundblaster inplug. Misschien dat deze nieuwe Bios 1018 dit probleem verholp, maar nee dus.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om hem aan de praat te krijgen, maar alles tevergeefs.
- Ik heb de Bios gereset, door het jumpertje in Clear CMOS combinatie te zetten en weer terug
- ik heb de videokaart, geluidskaart en tv kaart uit m'n kast gehaald
- ik heb de batterij van m'n mobo er een tijd uit gehad (3 uur)

Mijn vraag is nu, wat kan ik doen om hem weer werkend te krijgen?
Ik had al gezien dat de Bios een losse chip is en ik las in de FAQ dat je die desnoods naar http://www.flashbios.org kunt sturen om opnieuw te laten flashen. Maar is er geen andere mogelijkheid? (zeker met een CRASHfree Bios 2 zou je dat toch wel verwachten)

PC Specs:
ASUS A8V Deluxe VIA K8T800Pro VIA VT8237
4MB Flash EEPROM (AMI Bios with enhanced ACPI, PnP, DMI2.0, Green)
AMD 3000+ Venice (1800Mhz)
1GB RAM Corsair (2*512MB) Dual Channel
Nvidia GeForce 6800GT 256MB AGP
Maxtor 300GB ATA133 16MB Cache
Maxtor 160GB ATA133 8 MB Cache
Creative Soundblaster Live! 24bit
ASUS 7135 TV/FM Tuner Card
Chieftec 420 Watt voeding

Alvast bedankt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:34:
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om hem aan de praat te krijgen, maar alles tevergeefs.
- Ik heb de Bios gereset, door het jumpertje in Clear CMOS combinatie te zetten en weer terug
- ik heb de videokaart, geluidskaart en tv kaart uit m'n kast gehaald
- ik heb de batterij van m'n mobo er een tijd uit gehad (3 uur)

Mijn vraag is nu, wat kan ik doen om hem weer werkend te krijgen?
Heb je al geprobeerd nogmaals van die CD te booten of kan dat niet?

Welkom op GoT trouwens. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2006 22:11 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
M'n Bios doet helemaal niets meer. Als ik m'n PC aanzet, gaat alles draaien, HD's, lampjes en CD Drives enzo, maar de BIOS doet niets, dus nog een keer van CD booten lukt niet.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En het controlelampje op het MB?

[ Voor 85% gewijzigd door Guardian Angel op 04-02-2006 00:24 ]

ARME AOW’er

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Soms moet je tot wel een half uur wachten. Maar even één ding: ondersteunt de eerste BIOS jouw processor wel? Het kan namelijk zo zijn dat die hem niet ondersteunt, waardoor hij dus niet wil opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
- Het controlelampje van m'n mobo brandt.
- Met m'n oude Bios versie, 1014 draaide m'n PC prima. Totdat ik die 1018 probeerde te installeren.
Daarna heb ik met Crashfree bios 2 een oude firmware terug gezet, vanaf CDROM. Het zou dus kunnen dat dat een oude versie is, die een AMD 3000+ niet ondersteund. Maar hoe krijg ik er een nieuwere op, want mijn Bios doet niets meer, ook de Crashfree bios 2 start niet meer.
- Als ik m'n PC aanzet, draait alle hardware gewoon normaal, HD's enzo, maar de bios doet niets, het powerlampje van m'n PC brandt en m'n HDD-LED brandt ook, continu, wat normaal natuurlijk niet is.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb een ander MB maar het lijkt erop dat er iets met de weergave aan de hand is. Mogelijk moet je het e.e.a. weer op default zetten. Dat werkt altijd.

Misschien is het een kwestie van 'blind' het BIOS in te stellen met hulp van een medetweaker.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg die bios niet opgestart. Het is volgens mij niet zo dat alleen het beeld ontbreekt. Want als dat het geval zou zijn, zou de HDD-LED niet moeten blijven branden. Ook zou hij dan wel een error 'beep' moeten geven, want dat deed hij in het verleden wel, als er bijvoorbeeld een bad checksum error was.
Ik heb nog geprobeert m.b.v. de handleiding, m'n bios ' blind' in te stellen, maar hij reageert nergens op. Bovendien zou de optie Clear CMOS, door het jumpertje op je mobo te switchen, de default settings moeten pakken. Maar wat zou er met m'n Crashfree bios 2 gebeurt zijn, die moet toch nog moeten werken. Zou er geen optie zijn om die Cashfree bios 2 weer te starten om zo m'n bios opnieuw te flashen?

Verwijderd

Wat je eventueel kan uitvoeren is: Haal een geheugen bankje uit je mobo. Laat dan wel het 3de plekje gevuld. Bij mij start ie dan wel op.

Heb zelf nog wel een probleem. Mijn Windows start niet op. Waarschijnlijk omdat ie niet van mijn
Sata af kan lezen. Dit is allemaal gebeurd na het update van de Bios. Ging van 1014 naar 1017.

Update: Heb mijn Windows weer draaiende. Wat een geluk zeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

bedankt voor de tip! Ik heb een geheugenbankje eruit gehaald, en ja hoor, hij start op!
Bedankt Racedriver, ik had de hoop al bijna opgegeven en m'n mobo terug gestuurd!
Nu draait alles weer, wat mij betreft kan dit topic worden gesloten.

Groetjes,

Pieter.

Verwijderd

Dank U

die truuk met dat geheugen heeft voor mij ook gewerkt.

A8n32 sli de luxe leeft nog :)

• TombaLaBomba
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
Laatst had ik een soortgelijk probleem nadat ik de bios van mijn A8N32-SLI Deluxe mobo geflashed had naar versie 1303. Ogenschijnlijk geen leven meer. :'(

Het verwijderen van memory-modules hielp niet, wel het verwisselen van de videokaart, een Asus EN7800GT Dual met een eenvoudiger exemplaar.
Pagina: 1