Goede avond mede-tweakers
Ik heb een opdracht gekregen om een database te bouwen voor een camping.
Nu loop ik tegen een probleem aan met reserveringen.
Je moet niet een standplaats dubbel boeken.
Ik wilde dit oplossen door dit:
Ik maak een formulier, zodra de vertrek en einddatum is in gevoerd dat er in een dropdown menutje gelijk de beschikbare standplaatsen te zien zijn, zodat de standplaatsen niet dubbel worden geboekt.
Na veel zoeken hier op het forum en met google, kwam ik tenslotte een probleem tegen van dezeflde aard. Daarin stond deels de code, deze heb ik aangepast, maar het werkt niet. Ik krijg een error
Ik heb de volgende event gehangen aan de tekstvak Vertrek_datum, dus zodra de vertrekdatum in is gevoerd dan moet de beschikbare huisjes opgezocht en in een drop-down menu gezet.
de error die ik krijg is: Run-time error '-2147352567 (800200090)' The value you entered isn't valid for this field.
Wat doe ik fout?
Alvast bedankt!!
edit: zaten nog wat foutjes in de code.
edit2: ik krijg nu geen errors meer, maar hij laat toch alle standplaatsen zien in de reserveringen, terwijl de standplaats bezet is
Ik heb een opdracht gekregen om een database te bouwen voor een camping.
Nu loop ik tegen een probleem aan met reserveringen.
Je moet niet een standplaats dubbel boeken.
Ik wilde dit oplossen door dit:
Ik maak een formulier, zodra de vertrek en einddatum is in gevoerd dat er in een dropdown menutje gelijk de beschikbare standplaatsen te zien zijn, zodat de standplaatsen niet dubbel worden geboekt.
Na veel zoeken hier op het forum en met google, kwam ik tenslotte een probleem tegen van dezeflde aard. Daarin stond deels de code, deze heb ik aangepast, maar het werkt niet. Ik krijg een error
Ik heb de volgende event gehangen aan de tekstvak Vertrek_datum, dus zodra de vertrekdatum in is gevoerd dan moet de beschikbare huisjes opgezocht en in een drop-down menu gezet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Private Sub Vertrek_datum_AfterUpdate() SID = "SELECT [Standplaatsen].[SID], [Klant_reserveringen].[Aankomst_datum], [Klant_reserveringen].[Vertrek_datum], [Klant_reserveringen].[SID] " & _ "FROM Klant_reserveringen, Standplaatsen" & _ "WHERE (NOT BETWEEN [Aankomst_datum] = [Klant_reserveringen].[Aankomst_datum] AND [Vertrek_datum]=[Klant_reserveringen].[Vertrek_datum]) AND NOT [Standplaats].[SID] = [Klant_reserveringen].[SID]" End Sub |
de error die ik krijg is: Run-time error '-2147352567 (800200090)' The value you entered isn't valid for this field.
Wat doe ik fout?
Alvast bedankt!!
edit: zaten nog wat foutjes in de code.
edit2: ik krijg nu geen errors meer, maar hij laat toch alle standplaatsen zien in de reserveringen, terwijl de standplaats bezet is
[ Voor 22% gewijzigd door Goegol op 03-02-2006 20:50 ]