Toon posts:

Best buy guide, PSU en mobo niet compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Cool-Prices ongeveer het multimediasysteem uit de best buy guide van januari 2006 besteld, met als mobo de Asrock 939Dual-SATA2 .
In plaats van de Aopen H600B heb ik de Antec Lifestyle Sonata II besteld.(in de BBG stond deze ook als alternatief)
Nu kreeg ik het volgende mailtje van Cool-Prices:

Hallo,

U heeft bij ons een systeem in bestelling staan met offertenr: *****.
Echter hebben we een complicatie betreft het moederbord en de systeemkast.
Deze zijn niet met elkaar compatible. We kunnen u een Coolermaster 430Watt voeding 20pins aanbieden zonder extra kosten. URL:
http://www.cool-prices.nl/index.php/18,artId--4039

Wat ook mogelijk is dat u een andere voeding selecteerd, let wel op dat er eventueel een meerprijs berekend kan worden wanneer de voeding die u selecteerd ie duurder is als de Coolermaster. Andere opties zouden ook nog zijn een geheel andere kast of moederbord. Deze keuze is vrij aan u natuurlijk.

Op het moment wachten we op uw antwoord, wanneer we een reactie van u ontvangen hebben kunnen we weer verder met uw systeem zodat deze zo spoedig mogelijk verstuurd kan worden.

met vriendelijke groet,

Assemblage, Cool-Prices

Nu zijn mijn vragen:
-Klopt dat? ik vertrouwde natuurlijk blindelings op de BBG :/
-Is de voeding die zij als alternatief aanbieden net zo goed, en vooral, net zo stil?
-Kan die probleem niet verholpen worden met een verloopstekkertje van 24 pins naar 20 pins?
(zie http://www.cool-prices.nl...id--2,sgid--75,artId--550 )

Mijn dank is groot :)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 22:22

Leejow(saait)

Blater

Zo'n verloopje is een mogelijkheid, het komt alleen niet ten goede van de stabiliteit van je systeem. Reply maar met de vraag waarom er bij de specs van de betreffende PSU geen pin aanduiding is. Vraag verder of deze voeding toevallig niet een afschuifbare 4-pins connector heeft, en zo nee welke dan wel (uit eenzelfde prijscategory). Meeste voedingen met 24-pins kunnen wel op een 20-pins bord (dan vallen er 4 pinnen buiten de connector).

[ Voor 16% gewijzigd door Leejow(saait) op 03-02-2006 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat de psu uit de antec 24 pins is en geen afschuifbare 4 pins connector heeft.. zo dom zullen ze toch niet zijn daar?
Als er 4 pins buiten de connector vallen is dit niet slecht voor de stabiliteit?(zelfde effect toch?)
En welke dan wel; die coolermaster dus.. die bieden zij aan als alternatief, maar wat ik me dus afvraag is of ik daar verstandig aan doe. :?
Maar het gaat mij vooral om de stilte, en natuurlijk moet hij krachtig genoeg zijn.

Verwijderd

Neem een Tagan anders. Stil, stabiel en veel aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik geef liever niet al te veel geld extra uit, bestelling is al duur genoeg ;)
En hoe ernstig is het voor de stabiliteit om een verloopstekkertje te gebruiken?
Volgens de BBG was 350W al genoeg en deze is 450W..

Dus wat is dan de beste(stilste en stabielste) keuze, de Antec 450W voedig met verloopstekkertje of de Coolermaster 350W voeding..?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Dus je hebt een voeding met een 24 pins connector en een mobo met 20 pins connector?

Dat zou gewoon altijd goed moeten werken hoor, met 4 uitstekende pinnetjes. Leg de pinout maar eens naast elkaar.

(Ok, je kunt meemaken dat er op het mobo geen ruimte voor is naast de atx connector, maar dat lijkt me opzich erg vreemd. Zou je eens kunnen controleren met een plaatje van het mobo erbij.)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33
Leejow(saait) schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:19:
Zo'n verloopje is een mogelijkheid, het komt alleen niet ten goede van de stabiliteit van je systeem.
Het kan de stabiliteit aantasten. Op nota bene mijn dual Xeon loopt het met zulke verloopjes echter rock, maar dan ook echt rocksteady.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Koop een Tagan voeding. Die dingen zijn stil, stabiel en vallen veel in de smaak!!!

Verwijderd

Topicstarter
Mobo heeft 20pins connector:
http://images.anandtech.c...ock/939dual/asrock939.jpg
Volgens mij is er inderdaad wel plek..?
Dus volgens jou maakt het niets/weinig uit om een 24pins voeding te gebruiken?
En de connector laten uitsteken of een verloopstekkertje maakt niks uit toch?
Of is het misschien zo dat die Antec niet zo'n P4 connectortje heeft..?(zie plaatje, onder de ATX)

Verwijderd

Ikzelf heb de Sonata 2 en voeding.. en deze is uiterust met een "afritsbaar" stukjen.. zodat er een 20pins connector van te maken is..
Echter denk ik niet dat dit het probleem is waar ze op doelen.. ik denk zelfs.. dat er geen probleem is ;)

Een tijdje terug was er wat gedonder met antec voedingen en bepaalde moederborden.. volgens mij juist de high end reeks (phantom?)
Iets met.. niet aan willen slaan ofzo..

Zou het zo even niet weten.. (zie ook even geen problemen bij quick search)
IIGV zou ik nog eens corresponderen met de luitjens @coolprice.. want volgens mij.. gaat het wel goedkomen :)

De voeding is helemaal toppie.. (heeft workstation & "p4" plug.. en VGA connector) en ik zou ook nooit gaan voor een ATX1 voeding (1 volt lijn.. 20 p --> no sli connector?) voor dezelfde prijs als een antec smartpower 450...

Tagan is goed.. maar ik zou eerst maar eens duidelijk krijgen wat het probleem is.. en dit probleem terugvinden op de div fora ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb teruggemaild met de vraag wat nou precies het probleem is.
Ben ik benieuwd :P

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-02 04:57

Flappiewappie

Hier nog meer

dot niet, :9 die combo van de asrock mobo en de voeding werken niet, heeft iets met de power up timings te maken...

Zelf gemaakte computer gaat niet aan?

beetje zoek werk :>

ik had zelf ook het probleem, nieuwe voeding does the trick...

[ Voor 62% gewijzigd door Flappiewappie op 03-02-2006 21:56 ]

Hier staat wat

Verwijderd

Topicstarter
Shit :/
Nouja, andere voeding dan maar.
Is die Coolermaster 430 wat 20pins dan een goeie(stille) keuze of raden jullie mij een andere voeding aan?
zie: http://www.cool-prices.nl/index.php/18,hid--2,sgid--75
Liefst niet (veel) duurder dan die coolermaster..
:>

Verwijderd

Topicstarter
Behalve de 430w voeding hebben ze ook nog de Extreme Power 380W:
http://www.cool-prices.nl...d--2,sgid--75,artId--1275

Kan iemand mij vertellen of deze stiller/beter is dan de 430W versie?
Want volgens mij is de 430W geen Extreme Power (of wel?)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 14:07
Op de Coolermaster website kan je in ieder geval al zien of het wel/geen Extreme Power is.

Verwijderd

Topicstarter
Mailtje teruggehad van Cool-Prices dat de voeding geen -5 volt lijn heeft en daarom niet compatible is met het moederbord.
Ja ik had al op de site van coolermaster gekeken, maar de plaatjes van coolermaster komen beide niet overeen met die van Cool-Prices...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 14:07
Dan mail je toch gewoon even naar Cool-Prices om te vragen of de vendorcodes met die van de Coolermaster website overeenkomen? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb gemaild, het wordt de Coolermaster extreme power 380 :)
Pagina: 1