[Linux + XP] ! schijf voor beide ossen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb hier een pc waar ik graag een dual boot systeem wil beginnen( oude pc gestript en een nieuwe half windows half linux) Maar ik wil graag mijn huidige 20 gig schijf opdelen in 2 partities. 10 voor linux en 10 voor XP. Ik heb een 60 gig schijf die ik los erbij doe. Kan ik gebruik maken van de 60 gig schijf met beide ossen. ( binnen de pc)

Nog eventjes voor de duidelijkheid.

PC-----Suse------Xp
- -
- -
60 Gig schijf voor beide ossen

\Ik wil dus een schijf binnen de pc die voor beide besturings systemen beschikbaar is. Is dit mogelijk of moet ik een soort van server maken die voor beide besturings systemen beschikbaar is

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 09:51
FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004

Wat oudere info, maar het idee moge duidelijk zijn. Als fs zou ik voor fat32 gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Jesse op 03-02-2006 19:40 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Er zijn al erg veel topics geweest over dit onderwerp, wat jij wil is gewoon mogelijk. Maar je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om Windows op de 60GB te zetten (en deze op te delen in een C: en een D: voor data) Dan zet je Linux op de tweede schijf en zorgt ervoor dat ze beiden de D: kunnen benaderen. Als je de search gebruikt en de FAQ bekijkt dan zie je dat er genoeg mogelijkheden zijn.

Omdat dit een basic vraag is die al in de FAQ wordt besproken gaat dit topic dicht.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.