Voeding van moederbord ontkoppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:47

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik weet niet hoe ik de stekker van het moederbord afkrijg. Heb van alles geprobeerd maar zodra ik trek neem ik de moederbord ook bijna in zijn geheel mee. Verder heb ik niemand kunnen vinden in de beschikbare zoekmachines die deze probleem ook hebben dus vandaar mijn post.

De stekker waar ik problemen mee heb is de hoofdstekker P1.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als je nu eerst eens zegt welk moederbord je hebt, want stekker 'P1' zegt echt helemaal compleet niets ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Je duwt het pinnetje toch wel opzij?

Afbeeldingslocatie: http://www.gen-x-pc.com/images/plug1.jpg

Je kunt het moederbord ook een stukje tegenhouden als je de plug eruit trekt.

Althans, ik neem aan dat je de ATX-stekker bedoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Piggen op 03-02-2006 19:24 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Zit meestal zo'n clipje op waar je tegen moet duwen, anders blijft hij haken. Als dat het niet is: probeer eens voorzichtig wat te wrikken, steeds iets verder los trekken tot hij er af is.

Verder eensch met Atlas :)

public void ik()

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Voeding stekkers hebben een soort klemmetje zodat hij vast blijft zitten.
Bovenaan in de klem knijpen en nog eens proberen (ja je moet hard in die klem knijpen).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 03-02-2006 19:25 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bweh wat nou pinnetje, ik heb dat ding nog nooit aan de kant geduwd :X

ik houd altijd het mobo tegen met mijn hand ruk dan gewoon aan de kabel, zal ongetwijfeld niet risicovrij zijn maar is tot nu toe nog altijd goed gegaan :P

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Bedankt het is mij gelukt om de stekkers los te krijgen, heeft wel aanzienlijk wat gekost.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:11:
bweh wat nou pinnetje, ik heb dat ding nog nooit aan de kant geduwd :X

ik houd altijd het mobo tegen met mijn hand ruk dan gewoon aan de kabel, zal ongetwijfeld niet risicovrij zijn maar is tot nu toe nog altijd goed gegaan :P
Dan zou ik het niet vreemd vinden als je moederbord(en) het ineens begeven... Want dit is nou niet bepaald gezond voor die dingen om te doen natuurlijk. Gewoon met beleid te werk gaan.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
Zo heb ik een keer een ATXconnector die er niet goed meer inzat (doordat individuele draadjes los in de connector zaten, misschien door lomp trekken, misschien gewoon baggerconnector) gehad die gewoon een geheel was met de mobo connector, gewoon aan mekaar gesmolten door hitteopbouw vanwege slechte connector.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

aex351 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:09:
Bedankt het is mij gelukt om de stekkers los te krijgen, heeft wel aanzienlijk wat gekost.
okz maar hoe heb je het nou gedaan ? was je het pinnetje vergeten ? als je even uitleg geeft hebben anderen in de toekomst ook nog wat aan dit topic :)

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:20:
[...]

okz maar hoe heb je het nou gedaan ? was je het pinnetje vergeten ? als je even uitleg geeft hebben anderen in de toekomst ook nog wat aan dit topic :)
De stekker moest je inderdaad indrukken, omdat het omgekeerd zat zag ik dit aanvankelijk niet. Om het te openen het ik een schroever draaier gebruikt waarmee ik het hendeltje naar boven duwde, aan de tegenover gestelde kant van waarop je moest drukken. Het druk mechanisme werkte namelijk niet echt soepel.

Pagina: 1