Toon posts:

Speedtouch 580i achter Livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn Speedtouch 580i achter een livebox hangen, waardoor ik deze dus gerbuik als router en voor draadloos internet. Nu heb ik echter het probleem dat ik verder geen instellingen kan doen voor het draadloze netwerk.

Normaal kon je via ip 10.0.0.138 (standaard) op de speedtouch alles wijzigen. Nu heeft he (volgens mij) een ander ip adres, maar hoe kom ik er achter welke dat is. En zo ja, (als dit zo is) kan ik dan via dit ip de instellingen wijzigen. Ik heb van alles gezocht op internet en op de speedtouch site zelf, maar kan daar maar weinig vinden over de routerfunctie van deze modem.

Heeft iemand voor mij een oplossing hoe ik dit kan beveiligen.

M.v.g. Raymond

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

PC afkoppelen van de livebox, speedtouch resetten, pc aan speedtouch (met draad) en een ip geven in de range van de livebox, bijvoorbeeld het IP direct na de livebox.
Dan zet je de dhcp van je speedtouch uit, sluit je em aan en hang je je pc terug aan de livebox.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.