Toon posts:

9800 Pro kan die in een msi ms 7027

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een medion kruidvat pc AMD 2800+
MOBO : msi ms 7027 en een 512mb ram, 80 gb en videokaart: geforce 5200

Nu wilde ik er een nieuwe videokaart voor kopen maar weet niet of hij in deze pc kan?
De videokaart is de Sapphire ATI 9800 PRO

Iemand van mijn vrienden had hem erin geporbeert en toen was het moederbord ineens kapot maar hij had nog garantie en heeft nu een nieuw moederbord gekregen.

Dus gebeurt dit ook met mijn moederbord als ik deze 9800 pro videokaart erin zou zetten?

Weet iemand hoe ik er kan achter komen of hij wel in dit moederbord kan of is de kaart te snel of andere complicaties?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Tzal wel de voeding zijn zeker? Die kaart heeft toch externe stroom nodig? Kun je even kijken of je iets van specificaties terugvindt op de voeding en hier eens posten (hoeveel watt, de vermogens van de voltagelijnen enzo...). En anders koop je er geweun een goede 350 watt voeding bij, hoeft ook niet zoveel te kosten.

Verwijderd

Als het een AGP moederbord is, moet het gewoon kunnen. Of een 9800(pro) overkill voor je systeem is, is een ander verhaal. Ik denk het overigens niet, je zult alleen maar profijt van die upgrade hebben (9800 is natuurlijk nogal een krachtpatser vergeleken met een 5200(!)).
Waar je wel op moet letten, is je voeding. Als ik je specs zo bekijk, zal er geen sterke voeding in het systeem zitten. Ga ervan uit dat je een voeding moet hebben met minstens 16 Ampères op de +12Volts-lijn (dat kun je zien op de voeding zelf, daar staat een tabel), dan zit je voor een 9800 sowieso goed.

Vergeet natuurlijk niet ook een stroomkabel op je 9800 te pluggen

(Frigo, je was me net voor met de voeding :( )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 19:05 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic is genoeg Ati Radeon 9800

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.