Toon posts:

Snelste/beste AGP grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.767 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn mobo ondersteunt geen PCI-express, dus zou ik willen een hele goeie/snelle AGP grafische kaart aankopen. (zit nu met een fx5200 256mb, AMD Athlon 64 3500+ cpu, geheugen moet ook nog geupgrade worden, nu 512 ddr)

Kan er iemand me een duw in de goeie richting geven? Ervaringen? En prijs/kwaliteitverhouding, overclockbaarheid zou ook wel mooi zijn!

MVG, Sleor

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer de 68xx serie van Nvidia eens ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:04

Outerspace

Admin General Chat
Wat heb je uit te geven :?
Volgens mij is nu namelijk de 6800GS versie de snelste :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

De 7800GS is volgens mij het snelste nu hoor

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:14

Harrie

NederVlaming

Verwijderd

Is dit niet wat voor jou? nieuws: nVidia GeForce 7800 GS AGP-videokaart getest

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 18:48 . Reden: 3 keer hetzelfde bericht :P ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:04

Outerspace

Admin General Chat
Hebben jullie dit dan ook gelezen:
De kaart is geen '6800-killer', zo blijkt uit de diverse reviews: wie een 6800 GT of een Radeon X800 Pro in zijn systeem heeft zitten, zou er beter aan doen om zijn geld voor een overstap naar PCIe te bewaren. In games als Far Cry zou de 7800 GS wel 50% extra prestaties neerzetten ten opzichte van oudere kaarten, maar in een enkele test blijft de nieuwe nVidia zelfs achter bij bijvoorbeeld de 6800GS
edit: outerspace hierboven had ook al teen en tander gevonden....
edit2: Outerspace, looking at your sig,ben je werkzaam in t congres/senaat!? :D
:D Nee joh mallerd :P

[ Voor 36% gewijzigd door Outerspace op 03-02-2006 19:03 ]

Wauw, een sig!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

met dat systeem zul je met mijn laatste agp kaart ( en volgens mij nog altijd de snelste) x850xt pe standaard 6500 punten scoren met 3d mark 05. Zoek maar eens benches van out of the box benching van die 6800 én 7800GS die komen beide niet default boven 6,5K in 3D05.

ivm géén SM3.0 (who needs it met SM2.0b onboard) is dit in 3d06 niet t geval, en daardoor ook moeilijk met elkaar te vergelijken.

Tjek maar eens het topic van die GTO2 flash naar x850xt pe, zodra dat gelukt is en ze draaien default XTPE speeds (540 core en 590 mem) op 16 pipes enabled stuk voor stuk 6500k (amd a64)

De X800XT doet standaard 6K in 05 en deze valt gelijk meen ik met de 7800GS. 8)

edit2: Outerspace, looking at your sig,ben je werkzaam in t congres/senaat!? :D
edit3: @outerspace, wikipidia terror door senaatslieden, niet gelezen...!? lachen!

[ Voor 18% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-02-2006 19:24 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Wat is je budget?

150 - 250 euro: Ati x800xt of Nvidea 6800 gt

250 - 350 euro: Ati x850xt of Nvidea 7800 gs

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

sain onez schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:58:
met dat systeem zul je met mijn laatste agp kaart ( en volgens mij nog altijd de snelste) x850xt pe standaard 6500 punten scoren met 3d mark 05. Zoek maar eens benches van out of the box benching van die 6800 én 7800GS die komen beide niet default boven 6,5K in 3D05.

ivm géén SM3.0 (who needs it met SM2.0b onboard) is dit in 3d06 niet t geval, en daardoor ook moeilijk met elkaar te vergelijken.

Tjek maar eens het topic van die GTO2 flash naar x850xt pe, zodra dat gelukt is en ze draaien default XTPE speeds (540 core en 590 mem) op 16 pipes enabled stuk voor stuk 6500k (amd a64)

De X800XT doet standaard 6K in 05 en deze valt gelijk meen ik met de 7800GS. 8)

ok maar die 7800 GS is 10 % goedkoper, dus voor die paar 3d mark puntjes...

Verwijderd

Aanrader ook qua geheugen, zou ik voor TwinX geheugen gaan. Voor de heden generatie spellen is het geheugen ook erg van belang. TwinX geheugen is snel geheugen met een lage latency, je kunt dit geheugen vrij makkelijk overclocken en op 500 Mgz laten draaien(je zult zien dat je hele systeem en ook bij spellen veel sneller gaat lopen)!

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=57015&productType=1

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:07:
Aanrader ook qua geheugen, zou ik voor TwinX geheugen gaan. Voor de heden generatie spellen is het geheugen ook erg van belang. TwinX geheugen is snel geheugen met een lage latency, je kunt dit geheugen vrij makkelijk overclocken en op 500 Mgz laten draaien(je zult zien dat je hele systeem en ook bij spellen veel sneller gaat lopen)!

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=57015&productType=1
we hebben het over een videokaart :\

Verwijderd

Zo wel hardnekkige die hard Ati fans hier. Als je kijkt over het hele spectrum (dus prijs/features/snelheid alles), dan is de 7800GS gewoon de beste keus.

Je krijgt hetzelfde + meer 10% goedkoper, en dan nog steeds een x850xt pe aanraden voor die paar puntjes 3dmark. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 19:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:09:
[...]

we hebben het over een videokaart :\
Ik weet dat we het over een videokaart hebben Minitjuh, maar Sleor vertelt ook in zijn verhaal dat hij zijn geheugen wilde upgraden, dus gaf ik hem een tip! (als je goed gelezen had, had je dat wel begrepen 8)7 )

Verwijderd

6800GS, 7800GS, X850XT zijn uiteraard de AGP toppers van het moment. Dan moet je natuurlijk wel rekening houden met een prijskaartje van zo'n €350,-- (of meer). De meeste bang voor je bug krijg je op het moment overigens voor een X800GTO. Zorg dan wel dat je de Sapphire of Powercolor kaarten neemt, want dan heb je sowieso de 110nm versie van de R420. Koop er een leuke Zalman of Arctic Cooling koeler bij en je kunt je chip werkelijk insanely overclocken. Mijn Powercolor GTO draait nu stabiel op ruim 600Mhz. Dat betekent dus dat je voor €240,-- een kaart heb die nauwelijks onderdoet voor bovengenoemde kaarten. Overigens gebruiken zowel de Sapphire als de Powercolor GTO's het GC16 DDR3 van Samsung. Dat is dus hetzelfde geheugen als voor de X850XT en zelfs de X1800's van het moment wordt gebruikt.

TIP!

Verwijderd

7800GS kan je al krijgen voor rond de 280 euro.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:58
voor 50 euro heb jij een pci-expres bord,
dan kan je de kaart die je wilt kiezen

Verwijderd

Even een vraagje dat ook over AGP gaat :p

Is er veel merkbaar verschil in snelheid tussen een AGP 6600 GT en een PCIexpress 6600GT ?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 19:50
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:13:
De meeste bang voor je bug krijg je op het moment overigens voor een X800GTO. Zorg dan wel dat je ....
Ik zie geen AGP versie van Powercolor? Alleen 1 hele Sapphire, voor 220 euro op dit moment, bij Salland.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:18:
Even een vraagje dat ook over AGP gaat :p

Is er veel merkbaar verschil in snelheid tussen een AGP 6600 GT en een PCIexpress 6600GT ?
nee

verder is voor ts de 7800GS inderdaad wat ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

@Secretus: Tussen AGP4x en AGP8x is een prestatieverschil van 2 tot 3%. Met de bandwith van de huidige generatie kaarten (dus X1000 en 7-series) is er nauwelijks een verschil tussen AGP en PCI-E. (PCI-E gaat pas echt uitmaken bij de kaarten van zo'n twee generaties verder). Met een 6600-kaart zul je dus absoluut geen verschil merken tussen AGP en PCI-E.

@Osiris: De naam van een winkel waar je de AGP X800GTO van powercolor kunt kopen mag ik je hier natuurlijk niet geven, maar ik heb hem zelf ook.
Hier is de link naar de powercolor site waar ie te vinden is:
http://www.powercolor.com/global/main_product_series.asp?int=agp&chp=x800

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hartelijk dank al voor al de snelle reply's !!

Ik heb er kwa investering wel wat voor over hoor, geen 400 euro, maar toch wel een 200-300 euro, kwil vooral een deftige snelle kaart hebben die de nieuwere spellen vlot kan draaien.

Zou het verstandiger zijn om van moederbord te wisellen met een pci-express ondersteunded exemplaar? En dan een bijpassende kaart nemen, of zijn bovengenoemde AGP kaarten snel en goed genoeg ? ( ben nu ook geen die hard gamer!!)

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Koop een X850 Pro VIVO voor 235 Euro en flash hem naar een X850 Xt PE (lukt aLLEEN met de AGp-versie!). Is hier bij mij gewoon gelukt en ik pown al mijn vrienden! (Waaronder een met een 6800Gs AGP) :Y)

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

Eerst was het wel interessant om een PCI-e 7800GT te kopen + mobo, maar de 7800GS is nu zo in prijs gedaald dat die ook zeer interessant is nu. Daarnaast zeg je zellf dat je geen die hard gamer bent, dan kun je er nog wel een tijdje mee vooruit. Daarnaast zou ik het geld wat je overhoudt steken in 512mb geheugen extra, want die 512 die je nu hebt is een beetje krapjes om het volledig te benutten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

"Welke ... moet ik kopen?"-vraagjes zijn nou niet bepaald wat we op GoT willen zien. Je vraagt niets wat niet in 1001 review gelezen kan worden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.