Toon posts:

[C++/Boost] 'boost' : is not a class or namespace name

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van het onderwerp zal iedereen vast denken dat ik een dikke n00b ben, maar dat is nu juist het geinige: dat is niet waar (serieus :P).

Nu ik steeds meer verlievd O+ begin te worden op de wondere wereld met templates, heb ik ook eindelijk maar eens Boost gedownload en ge'jam'med om er eens mee te experimenteren. Hierna heb ik alle instructies opgevolgd uit de copie van de website die wordt meegeleverd, keurig de macro's aangepast zoals aangegeven en zijn na de installatie in een nieuwe directory de include en lib dirs toegevoegd aan de lijst in MSVC2005.

Daarna probeerde ik een simpel testprogrammaatje te bouwen om Boost.Signal uit te proberen, maar dit lukt niet omdat de boost namespace niet kan worden gevonden.
(en ja, boost/signal.hpp en boost/bind.hpp zijn natuurlijk ge#include)

Ben ik nou te dom of heb ik ergens overheen gelezen en zijn er nog meer dingen die ik moet doen voordat ik boost kan gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 18:39 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-04 03:15
Post eens wat code en een foutmelding dan?

edit:
@.oisyn: de topic title had ik inderdaad over het hoofd gezien, maar dan nog is de gebruikte testcode wel fijn, net als een regelnummer bij de foutmelding. ;) (Maakt nogal uit of je de foutmelding over code in je eigen test.cpp krijgt of in boost/config.hpp bijvoorbeeld.)

[ Voor 80% gewijzigd door Soultaker op 03-02-2006 19:02 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 10:09

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, met een snelle kijk in de headers zie je al dat als je zo'n header include al een boost namespace gedefinieerd wordt. Een missende setting oid kan het dus niet zijn. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat ie gewoon de verkeerde headers include, maar waar die dan vandaan komen zal joost weten.

@Soultaker: zie topictitel voor de foutmelding ;)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2006 18:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
@Soultaker:

Er is niet veel te geven aan code, aangezien ie over het volgende al keihard struikelt:

C++:
1
2
3
4
5
6
#include <boost/signal.hpp>

typedef boost::signals::connection ConnectionType;

// bla
// bla

Die foutmelding krijg ik natuurlijk over code in m'n eigen test.cpp

@.oisyn:

Ja, klopt. Voor zover ik kan zien is het gewoon onmogelijk dat VC die hele boost namespace niet kan vinden...

Maar toch vind ie hem niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 19:05 ]

• Soultaker
En gaat de foutmelding ook over die typedef, of over een van de included files?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die gaat over de typedef.

• Soultaker
Tja, dat wordt debuggen. :+

Probeer de source file eens door de preprocessor te halen, dan kun je met een beetje geluk zien of er ueberhaupt een namespace declaratie in voorkomt (en dan worden al die macro's die boost gebruikt voor platformonafhankelijkheid ook geresolvet). Die preprocessed file wordt trouwens héél groot vermoed ik.

(Mijn preprocessor laat ook mooi zien welke files waarvandaan gehaald worden - met een beetje mazzel doet de jouwe dat ook. Dan kun je ook zien of het bestand op de juiste locatie gevonden wordt.)

[ Voor 39% gewijzigd door Soultaker op 03-02-2006 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat dat wel goed zal gaan... de autocomplete ed. van VC werkt nl _wel_ zonder problemen en ik kan alles van boost bereiken (in alle namespaces, natuurlijk inclusief boost) door boost::bla::bla::bla<bla, bla> in te typen.
(werkt dat spul ook niet mbv de preprocessor?)

Zal straks eens kijken...

Denk dat ik beter zelf een paar signal/slot templates kan schrijven, ben ik sneller klaar... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 20:20 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Werken andere boost headers wel?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen enkele boost header werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Jullie mogen me nu met een rotte forel slaan.

Ik had namelijk toch wel iets over het hoofd gezien: de precompiled header 8)7

Die moet natuurlijk wel _voor_ de andere headers staan (of de andere veel gebruikte headers in de precompiled header natuurlijk)...
/me denkt dat hij voortaan maar iets meer moet slapen en minder programmeren (en 3d-en)

Maar toch heel erg bedankt voor de hulp allemaal ;)

• .oisyn
  • Laatst online: 10:09

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Right, stom dat ik daar niet aan dacht, daar heb ik ook nog menig ruzies mee gehad :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1