Ik heb zelf een PowerColor X800GTO (AGP) en deze is niet te flashen. Volgens mij maakt het niet uit van welke boardpartner de kaart is, het gaat om de chip die erin is verwerkt. Als ik goed geïnformeerd ben maken de meeste PCI-E GTO's gebruik van de R423 chip en een klein deel bevat de R430. In het laatste geval ben je niet te benijden, want naast het feit dat die niet te flashen is, heeft de R430 een zeer bedroevend overclock potentieel (een winst van maximaal 75mhz op de core). De oudere edities van de R423 zijn volgens de verschillende fora wel te flashen; de 4 extra pipelines zijn softwarematig afgesloten. De nieuwere zijn gelasercut (dan zul je dus buitengewoon behendig met soldeersel moeten zijn) en dus volledig uitgeschakeld.
De enige GTO die 100% zeker de flashen is, is Sapphire's GTO2.
Overigens kun je in RivaTuner zien of jouw kaart te flashen is. Er staan namelijk drie regels in de VGA-info (iets met SUBSTRATE en nog twee) en aan de code daarachter kun je dan zien hoe de pipelines vergrendeld zijn. Dit kun je ergens op GoT vast ook wel vinden, of anders op één van de andere gerenomeerde fora.
Als je kaart niet te flashen is, treur dan overigens niet. De R42X GTO's zijn tot in het bizarre te overclocken. Met een ATi Silencer loopt mijn R420 op 610Mhz en blijft zelfs onder extreme belasting netjes rond de 60 graden. (een prestatiewinst van 1125 puntjes in 3dmark05)
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 03-02-2006 18:53
]