Hi8 bandjes op DVD zetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag Hi8 bandjes digitaliseren door ze op DVD te zetten. Ik kan met behulp van een tvkaart (Hauppauge Wintv-pvr 150) Hi8 bandjes omzetten in .mpg formaat. Dit doe ik door middel van het programma Wintv2000.
Ik heb op internet gezocht naar wat programma's die dit kunnen omzetten in DVD formaat. Ik had een programma gevonden (ben de naam ervan kwijt) maar tijdens het omzetten crashte het programma steeds.
Nu vraag ik mij af of iemand een goed programma weet om een (groot) mpg bestand om te zetten naar dvd formaat of misschien een andere methode om Hi8 om te zetten naar DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
ff premiere fixen, capturen die handel en dan in premiere: Export to dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:58
De mogelijkheid bestaat dat de .mpg file van de PVR-150 van een beetje 'moeilijk' type .mpg is (lees: minder gangbaar en daarom minder goed of niet te gebruiken in de diverse programma's), dit is i.i.g. bij de PVR-350 zo. Daarom is daar een programma bijgeleverd om het om te zetten naar een meer gangbaar type .mpg, genaamd: nano...MPEG Editor o.i.d.

Normaliter kun je een DVD compliant .mpg bestand als input voor een DVD authoring programma gebruiken. Een eenvoudige mogelijkheid is het de-multiplexen van het .mpg bestand met de MPEG Tools van www.pegasys-inc.com 's TMPGEnc, waarna je de resulterende twee bestanden (.m2v en .m2a (?)) kunt authoren met IfoEdit (even Googelen). Je krijgt dan een VIDEO_TS map met inhoud, die je b.v. met Nero kunt branden tot een video-dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:41:
Normaliter kun je een DVD compliant .mpg bestand als input voor een DVD authoring programma gebruiken. Een eenvoudige mogelijkheid is het de-multiplexen van het .mpg bestand met de MPEG Tools van www.pegasys-inc.com 's TMPGEnc, waarna je de resulterende twee bestanden (.m2v en .m2a (?)) kunt authoren met IfoEdit (even Googelen). Je krijgt dan een VIDEO_TS map met inhoud, die je b.v. met Nero kunt branden tot een video-dvd.
Dus als ik het goed begrijp hoef ik nanoPEG Editor niet te gebruiken en kan ik TMPGEnc MPEG Editor gebruiken?
Bij het authoren wordt er alleen niet het mapje VIDEO_TS aangemaakt maar "los" 1 VOB bestanden, 2 BUP bestanden en 2 IFO bestanden.
Kan ik zelf een map VIDEO_TS aanmaken en deze files erin zetten? En ik meende dat er op een dvd zowel een VIDEO_TS als een AUDIO_TS map moest zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Niet verplicht.
AUDIO_TS is geloof ik alleen voor separate audiokanalen, de meegebakken audio zit gewoon in de VOB's in VIDEO_TS.

(correct me i'm wrong though.)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-09 22:13
gebruik deze altijd werkt perfect
zie link
http://www.winavi.com/en/video-converter/video-converter.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, wat heeft dit met videoplanken of beeldkanonnen te maken, dit is puur AV

Move VB -> AV

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:55:
...of misschien een andere methode om Hi8 om te zetten naar DVD.
Ik gebruik daarvoor een digitale videocamera !

Het simpelst is het met een Digital8 camera. Deze kan nl een Hi8 bandje lezen (het is een hybride camera). Met behulp van firewire (ilink, IEEE1394) wordt het analoge signaal op het Hi8 bandje in de videocamera gedigitaliseerd en doorgegeven via de firewire verbinding en opgeslagen op je PC in DV format. Dit zijn AVI bestanden (compressie is 1:5) die je met elk videobewerkingspakket kan converteren naar DVD compatibele MPEG2.

Andere mogelijkheid is de Hi8 camera aan te sluiten op een digitale camera die Analog-IN ondersteund. Dat kan een Digital8 of Mini DV camera zijn. Het princiepe blijft hetzelfde, de camera doet de digitalisatie naar DV format en in mijn ogen in erg goede kwaliteit.

Uiteraard moet je wel beschikken over een Digital8 camera of een DV camera met analog-in. Is dat het geval, dan is deze optie de simpelste en geeft prima resultaat.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:55:
Ik wil graag Hi8 bandjes digitaliseren door ze op DVD te zetten. Ik kan met behulp van een tvkaart (Hauppauge Wintv-pvr 150) Hi8 bandjes omzetten in .mpg formaat. Dit doe ik door middel van het programma Wintv2000.
Nu vraag ik mij af of iemand een goed programma weet om een (groot) mpg bestand om te zetten naar dvd formaat of misschien een andere methode om Hi8 om te zetten naar DVD.
Als je zorgt dat je opnames maakt in DVD compatible formaat (Gebruik een DVD profiel in WINTV2000) kun je deze zeer eenvoudig en zonder verlies op DVD zetten met TMPGEnc DVD Author.
Deze kun je 30 dagen uitproberen.
TMPGEnc DVD Author 1.6 Trial
Ik gebruik dit programma voor al mijn PVR150 opnames die ik op DVD wil zetten.
Eenvoudiger is er gewoon niet.
Pagina: 1