Toon posts:

HTT snelheid .. maakt dit uit met gamen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

momenteel ben ik mijn CPU aan het overclocken.
Nu moet ik de HTT multiplier op 3x zetten wil de overclock slagen en de PC booten.

Nu zit ik op 3 x 240 = 720MHz.
Standaard is dit 1Ghz.

Maakt dit uit tijdens gamen ...?
Ik game regelmatig ..
En word je moederbord, cpu, mem, etc niet instabiel van?

Alvast bedankt!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wordt jouw northbridge niet te heet? Het lijkt mij sterk dat 4x240 niet kan. Standaard moet hij 5x200 aankunnen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Wildfire

Joy to the world!

De HTT is niet echt van belang. Er zijn zelfs mensen die de HTT al eens op 500mhz hebben laten draaien en die hebben toen in benchmarks zo goed als geen verschil gezien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
nljagfan schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:40:
Wordt jouw northbridge niet te heet? Het lijkt mij sterk dat 4x240 niet kan. Standaard moet hij 5x200 aankunnen.
Mijn moederbord is er niet blij mee. Op 3x start hij gewoon .. maar bij 4x of 5x niet.
Dit omdat GigaByte moederborden gemaakt zijn voor stabiliteit en niet echt voor overclocken ..
Op 4x blijft hij hangen bij Detecting IDE Drives .. en bij 3x gaat ie gewoon door!

Wildfire: Ok .. dat is mooi. Dan hoef ik dus geen rekening te houden met massale FPS drops :P

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Bij mij draaide ie ook op lagere snelheid. Het kostte me wel iets in snelheid in benchmarks geloof ik, maar veel scheelde het niet en in games heb ik er niets van gemerkt.