Toon posts:

[PHP] Tabel automatisch toevoegen via admin

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net was mijn topic gesloten hopen dat ik nu wat betere uitleg geef wat ik wil,

ik ben bezig met een clansite, maar nu wil ik bij de link "memberlist" voorbeeld op www.walkerr.nl
die tabel die er nu staat kan ik invullen handmatig, maar nu wil ik dat ik niet steeds een nieuwe tabel eronder moet zetten zelf in html, dus dat ik gewoon de tekstvelden in kan vullen en dat dan de tabel er automatisch onder komt te staan, in een soort van admin panel, ik heb ook al mijn mysql tabel gemaakt,

deze:

CREATE TABLE WALKERR_MEMBERS (
gid int(9) auto_increment NOT NULL,
naam VARCHAR(50) NOT NULL,
rang VARCHAR(25) NOT NULL,
xfire VARCHAR(50) NOT NULL,
favomap VARCHAR(75) NOT NULL,
favoweapon TEXT NOT NULL,
msn VARCHAR(75) NOT NULL,
country VARCHAR(75) NOT NULL,
PRIMARY KEY(gid))
TYPE=MyISAM;

maar ik weet nu dus niet hoe ik dat voor elkaar krijg dat ik gewoon in een admin panel in kan vullen naam,rang,xfire, etc etc en dat hij dan zelf automatisch de tabel eronder zet , na die er al staat

hoop dat ik jullie zo voldoende heb geinformeerd anders hoor ik het wel
:?

Verwijderd

Je hebt de gegevens in de tabel staan? M.b.v. een template bijv. kun je hier automagisch een tabel van maken, nadat je m.b.v. een query de gegevens uit de database hebt gehaald.

Verder kan ik wederom weinig touw van je verhaal knopen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 16:51 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gewoon een HTML-pagina maken met een formulier erin, en een PHP-script waarnaar je die data verstuurt welke dat afhandelt? Hoe dat afhandelen werkt staat in zo'n beetje elke tutorial die PHP en MySQL behandelt? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30

André

Analytics dude

Kun je ook normale volzinnen gebruiken? Je typed als een kind van 8, er is totaal geen touw aan vast te knopen en het is me dus ook niet duidelijk wat je nou wil :?

Verwijderd

André schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:52:
Kun je ook normale volzinnen gebruiken? Je typed als een kind van 8, er is totaal geen touw aan vast te knopen en het is me dus ook niet duidelijk wat je nou wil :?
Volgens mij wil hij de gegevens uit de database afbeelden in een tabel, zodat deze te wijzigen zijn. Of iets dergelijks, maar sowieso basic PHP/MySQL :)

Oh ja, admin => logingedeelte oid is ook wel handig :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 16:56 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoek gewoon es wat rond in PHP-manuals. Vaak kun je zulk soort dingen kant en klaar vinden, zodat je niet zelf hoeft uit te zoeken welke code je moet gebruiken.

PS. je statistics-blokje is 'nog' niet millenniumproof........ :P

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wat moet ik dan zoeken? hoe noem je zo'n script ?

en het is heel simpel wat ik wil, gewoon een formuliertje invullen met die dingen die in die tabel moeten staan zoals die naam,rang,xfire etc etc en dan ik dan op invoeren klik, dat er dan onder die eerste tabel op die memberlist weer een tabel word gemaakt, met de gegevens die ik dan heb ingevoerd :D

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 17:17 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=php mysql tutorial]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
er moet toch ook gewoon een naam voor zijn voor zo'n script ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:05
WalkieTalkie, het is je nu werkelijk al 100den keren gezegd: GoT en Programming & Webscripting is geen helpdeskclubje.
Het is niet de bedoeling dat je hier zo maar je code / vragen neerzet, en verwacht dat wij het voor jou oplossen zonder dat jij zelf iets van initiatief toont.
Het is ook niet de bedoeling dat wij je hier de basics gaan leren, dat moet je zelf doen. Er zijn duizenden tutorials op het internet te vinden, dus zoek daar eens naar. (Zie de link van NMe bevoorbeeld).
Verder wil ik je er ook nogmaals op wijzen dat scriptrequests hier niet toegestaan zijn.

En een topic openen na een slotje is ook iets wat niet gewenst is, zoals je wel al eens verteld is

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2006 17:42 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.