Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plexi "etsen" met Chloroform?

Pagina: 1
Acties:
  • 901 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ik zit al een tijdje met het idee om in mijn sidewindow een eigen logo te etsen.
Ik heb wat sites gezien die het met laser doen, maar die zijn erg duur.

Nu zie ik hier diverse topics over het lijmen van plexi met chloroform, omdat dit het op zou lossen.

Nu had ik het idee, als ik mn logo uitprint en uitknip, dan op de plexi leg en er iets van was of vet overheen leg en vervolgens printje wegtrek dat er dus daar een open plek is. Daarna laagje chloroform eroverheen laten voor laten we zeggen een paar minute. Zou dit dan de plek wegvreten en een ets achterlaten?
Of is dit een belachelijk idee ?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:50

empy

Rijdt rondjes

het chloroform lost je plexi helemaal op, weet niet of dat zo handig is, het word eerder lelijk bobbelig oid.

kan je het niet met heel fijn schuurpapier er in schuren, dat je een mal maakt, die er overheen legt en dan crea bent met schuurpapier?

Verwijderd

Chloroform "lost" alleen het oppervlak op en zal daarom ook nooit echt die ergens in kunnen vreten.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Zandstralen werkt ook, en is niet zo duur als je een beetje connecties hebt 8)
Laatst had iemand hier glowfeet mat gemaakt met een badje van aceton.
En schuren werkt zoals gezegd ook :)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

oshiro schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:44:
Zandstralen werkt ook, en is niet zo duur als je een beetje connecties hebt 8)
Laatst had iemand hier glowfeet mat gemaakt met een badje van aceton.
En schuren werkt zoals gezegd ook :)
It was me! :D

Aceton zou je idd wel mee kunnen proberen maar of het allemaal goed in de hand te houden is weet ik niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:48:
[...]

It was me! :D

Aceton zou je idd wel mee kunnen proberen maar of het allemaal goed in de hand te houden is weet ik niet.
Gewoon goed afplakken? Ductape, schilderstape en nog wat van die troep en dan een kwastje met aceton erover heen halen, en vervolgens afdeppen met een vod? (niet getest!)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 17:06 ]

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Ik wist het wel _O_ was alleen niet helemaal zeker meer :D
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:04:
Gewoon goed afplakken? Ductape, schilderstape en nog wat van die troep en dan een kwastje met aceton erover heen halen, en vervolgens afdeppen met een vod? (niet getest!)
Ik denk dat het slimmer is om een doek te nemen en daar een beetje aceton in doen (je weet wel, tegen de opening en ff ondersteboven) en dat langzaam aan je plexi wat doffer maken. Dan kun je het meteen wegvegen als je het goed vindt. Gewoon plexi dof poetsen zegmaar, want ik denk dat je met een kwast al snel fouten kan maken als je per ongeluk een paar druppels laat vallen oid.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• AJK
  • Laatst online: 20:40

AJK

...

ik gok dat chloroform er direct door heen gaat is (fijn) schuurpapier niet een idee?

• sniek
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Chloroform brandt er een hoop van af! :) Badje met aceton geeft mooi effect en anders zul je toch moeten schuren/stralen.

Irrelevant by default - rm -rf /

• TheBlasphemer
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ik denk dat ik morgen de tips maar eens ff ga proberen, ff wat halen bij de Fixet.
Wat is de meest gebruikte plexiglas in cases (naar het schijnt zijn er meerdere soorten?)? en welk soort zit het meest waarschijnlijk in mijn Koolance PC3-720 ?
Of zal ik hier een apart topic voor moeten openen ?

Anyway, ga morgen wel ff wat plaatjes verschillende ophalen en alles proberen, maak ik er wel ff een mooi topic over met mijn bevindingen, heeft iemand anders dr misschien ook nog wat aan :)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• un1ty
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

tippie,
goed dik aftapen in de vorm wat je ge-etst wilt.
sponsje met aceton, beetje uitwringen.
en er voorzichtig overheen wrijven.

tada, home made ets

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

un1ty schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:50:
tippie,
goed dik aftapen in de vorm wat je ge-etst wilt.
sponsje met aceton, beetje uitwringen.
en er voorzichtig overheen wrijven.

tada, home made ets
moet je wel goede aceton nemen. ik had nagellak remover en werkte niet. (ja stond aceton als ingredient en was vervluchtig maar werkte niet. of ik had geen plexiglas (stukkie gehad van de winkel, ma heeft het gehaald btw)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1