Toon posts:

[XP] snelheids prioriteit van kopieren lager zetten? *

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zou ik dus bijvoorbeeld als ik iets wil kopieren dan wat minder snelheidvan mijn cpu en hardeschijf eraan toe kunnen kennen want als ik dus iets kopieer dan is mijn computer super sloom met opstartenvan eeen msn schermpje, het is een 64 bit athlon 3000+ met een 200 gig s-ata schijf.

kan iemand me hier mee helpen ? of weet iemand hier een progammatje voor?

met vr. gr. robin tuik

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan dat niet :? Maar probeer eens de prioriteit van explorer.exe omlaag te zetten via Taakbeheer.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

prioriteiten veranderen heeft bij mij altans meestal tot gevolg dat de hele computer raar gaat doen

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
heb je genoeg geheugen?

@waterkippie
raar doen? wat verander je dan dat ie raar gaat doen?
dat ligt volgens mij meer aan jouw pc, dan aan het veranderen van prioriteiten in het algemeen

[ Voor 79% gewijzigd door Murcielago op 03-02-2006 16:23 ]

PSN: djmurcielago

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

explorer.exe lagere prioriteit geven lijkt me geen goed plan, gebruik dan een andere applicatie zoals Total Commander en geef die lagere prioriteiten. Maar de applicatie-priotiteit lijkt me het probleem helemaal niet. Als je met die specs een zo traag systeem hebt, wil je niet de prioriteiten veranderen maar zien wat er verkeerd is ingericht aangezien dit toch echt niet hoort :)
Kijk ook even in de FAQ's en oude topics in Processors, Mobo's & Geheugenen Opslagmedia & I/O Controllers.

Denk aan drivers, (BIOS en driver) instellingen en applicaties die veel resources vreten.

Over welk OS hebben we het trouwens? Hoe dan ook erg relevante informatie en daarnaast verplichte kost en Windows Operating Systems: zie alle andere topictitels en de topics bovenaan (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) voor het waarom :)

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 03-02-2006 16:22 . Reden: goped -> goed ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
edit:
never mind

[ Voor 89% gewijzigd door Murcielago op 03-02-2006 16:22 . Reden: never mind ]

PSN: djmurcielago

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 20:02
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:17:
zou ik dus bijvoorbeeld als ik iets wil kopieren dan wat minder snelheidvan mijn cpu en hardeschijf eraan toe kunnen kennen want als ik dus iets kopieer dan is mijn computer super sloom met opstartenvan eeen msn schermpje, het is een 64 bit athlon 3000+ met een 200 gig s-ata schijf.

kan iemand me hier mee helpen ? of weet iemand hier een progammatje voor?

met vr. gr. robin tuik
Ik, en mede tweakers denk ik ook, heb geen idee wat je bedoelt. Je wil een kopieer proces minder prioriteit geven dan een MSN-chatscherm?? Zodat je supersnel kan MSN-en??

Wat heb je (met bijvoorbeeld Google) zelf al gezocht op het internet??

offtopic:
Groeten doen we hier standaard, dus je hoeft het niet apart te typen

Verwijderd

Topicstarter
ik werk momenteel gewoonnog onder windows xp prof sp 2 32 bit

en ik kan niet gemakkelijk over dat soort dingen iets vindne op google.nl

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 20:02
Heb je drivers voor je moederbord geinstalleerd?? Of de nieuwste versie van de SATA-drivers??

Welk moederbord gebruik je eigelijk?? Het is net als hierboven gezegd word, als je A64 sloom word met het kopieren op je HDD, zit er iets niet goed in je systeem configuratie.

Zonder info kunnen we niets hier op GoT en enige basiskennis zoals de eerste regel word wel verwacht. Wil niet zeggen dat ik je daarom niet wil helpen, maar er zijn mensen die dat wel zeggen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel aangepast per het WOS policy.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:26:
ik werk momenteel gewoonnog onder windows xp prof sp 2 32 bit

en ik kan niet gemakkelijk over dat soort dingen iets vindne op google.nl
Lees & gebruik ajb. even het eerste deel van mijn post: er is heel erg veel te vinden, kost alleen wel leeswerk en tijd :)

Geef dus even feedback op je hernieuwde inzichten nadat je die FAQ's en enige relevante topics aldaar hebt gelezen door aan te geven welke relevante hardware / drivers / instellingen er zijn en of bepaalde potentiele aandachtspunten al dan niet relevant bleken. Een kant-en-klare oplossing is er gezien de informatie niet.

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 03-02-2006 16:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1