[Flash] on mouse over inhoud dynamisch tekst veld wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik ben bezig met een soort intro / menu voor een website.

Helaas heb ik zelf nog niet zoveel ervaring met action scripts etc. vandaar dit topic

Het ziet er als volgt uit: een acht hoekige ster met in elke hoek een menu item. En nu wil ik het zo maken dat wanneer je over een menu item heen gaat dat er dan in het midden een tekst komt te staan (bijvoorbeeld home contact etc.)

Nu kan ik dit wel in het over frame doen van de buttons maar dan moet je weer heel precies gaan weken met uitlijnen etc.. Dus wou ik het gaan doen met action script.

Ik weet wel dat ik iets moet gaan doen met een dynamisch tekst veld maar zoals ik al zei heb ik hier weinig ervaring mee.

Iemand een idee hoe ik dit dmv actionscript kan maken?

• LB Back
  • Laatst online: 14-03 23:22
Googlen doet wonderen.

Je kunt een dynamisch tekstveld in het midden van die ster zetten. Dan heb je twee mogelijkheden:

1) Je geeft het veld een "Var:" naam bijvoorbeeld myVar. In dat geval wordt de waarde van de variabele myVar ingevuld in het tekstveld. Zet je op een van de rollOvers bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
on (rollOver) {
    myVar="Hier wat tekst";
}
dan verschijnt die tekst op rollOver in het veld.

2) Je geeft het veld een "Instance Name" bijvoorbeeld myTextField. In dat geval kun je de tekst invullen door op rollOver dit te schrijven:
code:
1
2
3
on (rollOver) {
    myTextField.text = "Hier wat tekst";
}

Wil je nu op rollOut het veld weer leeg hebben dan schrijf je:
code:
1
2
3
4
5
6
7
on (rollOut) {
    myVar = "";
}
// of:
on (rollOut) {
    mytextField.text = "";
}

Zowel de Var naam als de Instance Name kun je invullen in de properties pane nadat je het veld hebt geselecteerd.

Tekstvelden met Instance Names hebben veel voordelen, ik zou je aanraden om daar mee te leren werken. Je kunt dan textFormats en CSS gebruiken en allerlei actionscript erop loslaten; google maar eens verder.

Hierna moet je eens kijken naar de voordelen van buttons Instance Names geven.

• Pixeldude
  • Laatst online: 23-09-2024
Bedankt voor je uitleg, hij doet het :)